Gazipaşa masalları ve bunların eğitimdeki yeri
dc.contributor.advisor | Kara, Ruhi | |
dc.contributor.author | Korkmaz, İsmail Emre | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T11:20:18Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T11:20:18Z | |
dc.date.submitted | 2010 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/615025 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma Antalya iline bağlı Gazipaşa İlçesi'nde sözlü geleneğimizin önemli bir parçası olan masalların unutulmasını önlemek ve geleceğimizin güvencesi olan çocuklarımızın eğitimlerine olan katkılarını incelemek amacıyla hazırlanmıştır.Çalışma sürerken, masalların eğitim aracı olarak kullanılması gerektiğini savu-nanların yanında bunun aksini savunanların da bulunduğu görülmüştür. İki fikrin mukayesesi sonucunda masalların eğitimde kullanılmasının olumlu etkileri olacağı anlaşılmış ve bunların nasıl kullanılabileceği açıklanmaya çalışılmıştır.Derlenen masalların ağız çalışmalarında kullanılabilmesi için; çalışmanın V. bölümü, masalların ağız özellikleriyle birlikte verildikleri ?Gazipaşa Masallarının Asıl Metinleri?nden oluşmaktadır.Sonuç bölümünde ulaşılabilen kaynaklardaki bilgilerden ve masalları inceler-ken edinilen izlenimlerden yola çıkılarak; Gazipaşa yöresinden daha önce derlenen beş masal ile tarafımızdan derlenen on yedi masaldan birçoğunun -özellikle de için-deki şiddet öğeleri sürekli, abartılı ve her safhası ayrıntılarıyla vurgulanmamış olan-larının- çocukların gelişim süreçlerine faydaları olabileceği sonucuna varılmıştır. | |
dc.description.abstract | This study has been prepared to prevent the tales to be forgotten which are the important parts of verbal tradition and which are told in Gazipaşa Sub-Province in Antalya, to observe the benefits of education on our children who are the assurance of the future.In this study, how child training should be is examined, how tales can be used in child training is put forwaded. Our aim is to bring forth the significance of tales on education that gain importance like antiques as they wear out, come from past to now as if they were examples of parts in our long-established literature river.While the study goes on, we realize there are people not only who assert tales as means of education but also some assert just the opposite of it.The fifth part is composed of ?Gazipaşa Tales Original Texts? given with the features of tales accents for compiled tales to be used in the studies of accent.It is concluded from the knowledge in the conclusion part and observations taken from the tales while examining that most of the tales, five of which have been compiled in Gazipaşa District before and seventeen of which are compiled by us, especially the ones in which violence elements that are not empahised continuously, hyped-up and all details not given are useful in development stages of the child. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Gazipaşa masalları ve bunların eğitimdeki yeri | |
dc.title.alternative | The tales of Gazipaşa and their place in education | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Tales | |
dc.subject.ytm | Antalya-Gazipaşa | |
dc.subject.ytm | Turkish tales | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Child education | |
dc.identifier.yokid | 365538 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ERZİNCAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 253662 | |
dc.description.pages | 169 | |
dc.publisher.discipline | Türkçe Eğitimi Bilim Dalı |