Erzincan`dan derlenen çocuk oyunlarının çocuk eğitimindeki yeri
dc.contributor.advisor | Kara, Ruhi | |
dc.contributor.author | Tören, Arzu | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T11:20:17Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T11:20:17Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/615017 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, Erzincan ilinden derlenen çocuk oyunları ve bunların çocuk eğitimindeki yeri ve öneminin ortaya konması amaçlanmıştır. Çalışma kapsamında, Erzincan ilinde oynanan çocuk oyunları üzerine bir derleme çalışması yapılmış ve çalışma için çeşitli ilçe köylere gidilmiştir. Bu köy ve ilçelerde, farklı yaş gruplarından çok sayıda kişi ile görüşmeler yapılmış ve bulunan malzemeler kamera ve ses kayıt cihazı ile kayıt altına alınmıştır.Çalışma kapsamında, Erzurum Atatürk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi ve Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi'ndeki konuyla ilgili tezler taranmış ve Erzincan çocuk oyunları alınmıştır. Erzincan ili çocuk oyunları üzerine yapılan en kapsamlı çalışmalar Mehmet Bayraktar'ın ?Anam Babam Erzincan? ve Mustafa Uçar'ın ?Erzincan Örf ve Adetlerimizden Bir Demet? adlı çalışmalardır. Ancak bu çalışmalarda da yeteri kadar oyun yer almamaktadır. Yaptığımız bu çalışma, Erzincan çocuk oyunları üzerine bugüne kadar yapılmış en geniş çalışmadır. Çalışma sonunda Erzincan ilinde oynanan toplam 250 çocuk oyunu tespit edilmiştir.Çalışmanın ?Tekerleme? başlıklı bölümünde, tekerlemenin farklı tanımlarına yer verilirken, ?Oyun Tekerlemeleri ve Eğitim? başlıklı bölümünde oyun tekerlemelerinin çocuğun eğitimindeki öneminden bahsedilmiştir. ?Çocuk, Oyun ve Eğitim İlişkisi? başlıklı bölümde oyunun çocuk eğitimindeki yeri ve önemi üzerinde durulurken, oyunun çocuklar üzerindeki etkilerine de yer verilmiştir. ?Çocuk Oyunlarındaki Eğitsel İletiler? başlıklı bölümde oyunların çocuklara kazandırdığı ya da geliştirdiği etik, psikolojik ve sosyal değerlerde bahsedilirken; ?Türkçe Öğretiminde Çocuk Oyunlarının Yeri? başlıklı bölümde çocuk oyunlarının Türkçe öğretimindeki yerinden ve oyunlardan Türkçe öğretiminde nasıl yararlanılabileceği üzerinde durulmuştur. ?Erzincan İli Çocuk Oyunları Metinleri ve Oyunların Eğitsel Açıdan İncelenmesi? başlıklı bölümde Erzincan ilinden derlenen çocuk oyunları metinlerine yer verilirken, bu oyunlar eğitsel açıdan incelenmiştir. ?Geleneksel Erzincan Çocuk Oyunları Üzerine? başlıklı bölümde ise Erzincan'dan derlenen oyunlar üzerine bir değerlendirme yapılmıştır. | |
dc.description.abstract | In this study,it is aimed to reveal the children games collected in Erzincan and the place and importance of these games in children?s education.In extent of the study,a study has been done on children games that are played in Erzincan and fort his study various districts and villages have been visited.In these districts and villages,interviews have been made with so many people from different age groups and the materials have been recorded with camera and voice recorder.In extent of the study, thesises about the subject have been researched in Erzurum Atatürk University Literature Faculty and Kazım Karabekir Education Faculty and Erzincan children?s games are collected.The most extensive studies done on children games in Erzincan are ?Anam Babam Erzincan? by Mehmet Bayraktar and ?Erzincan Örf ve Adetlerimizden Bir Demet? by Mustafa Uçar.But there are not enough games in these studies. This study we have done is the most extensive study that has been done on children games of Erzincan until now.At the end of the study 250 children games played in Erzincan have been determined.In the part ?Tongue Twister? it is given to place different definitions of Tongue Twister.In the part of ?Tongue Twisters of Game and Education? it is mentioned about the importance of Tongue Twisters of games in children education.In the part ?Relationship of Child,Game and Education? it is emphasized on the place and importance of game in children?s education and also it is mentioned about impacts of games on children. In the part ?Educational Messages in Children?s Games? it is mentioned about ethics, psychological and social values taught children by games.In the part ?Children Games? Place in Turkish Education?it is emphasized on the place of children?s games in Turkish Education and how can we use games in Turkish Education.In the part `Texts of Children?s games and Educational Review of Games? there are texts of children games of Erzincan and these games have been reviewed in educational view.In the part of `Traditional Children Games of Erzincan, an evaluation has been done on games collected from Erzincan. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Erzincan`dan derlenen çocuk oyunlarının çocuk eğitimindeki yeri | |
dc.title.alternative | The place of child's plays compiled from Erzincan in child education | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Games | |
dc.subject.ytm | Children | |
dc.subject.ytm | Children's games | |
dc.subject.ytm | Child education | |
dc.subject.ytm | Child development | |
dc.subject.ytm | Turkish education | |
dc.identifier.yokid | 412582 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ERZİNCAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 294119 | |
dc.description.pages | 191 | |
dc.publisher.discipline | Türkçe Eğitimi Bilim Dalı |