7. sınıf sosyal bilgiler öğretim programının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi nitel bir çalışma (Gümüşhane ili örneği)
dc.contributor.advisor | Birol, Nurettin | |
dc.contributor.author | Fettahoğlu, Hüseyin Burak | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T11:20:16Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T11:20:16Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/615013 | |
dc.description.abstract | Nitel olarak yapılan bu araştırmanın temel amacı; 30.06.2005 tarih ve 188 sayılı karar ile Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu tarafından hazırlanan İlköğretim yedinci sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programını (SBDÖP) öğretmen görüşleri çerçevesinde değerlendirmektir. Programa ilişkin öğretmen görüşleri altı adet açık uçlu soru ile elde edilmiştir. Veriler Gümüşhane ili Kelkit ilçesinde 16 ilköğretim okulunda görev yapan 18 sosyal bilgiler öğretmeninden elde edilmiştir. Veriler elde edilirken öğretmenlerle yüz yüze görüşmeler yapılmıştır. Araştırma sonunda elde edilen veriler nitel araştırma tekniğinin gerektirdiği şekilde değerlendirilmiştir.İlköğretim yedinci sınıf 2007 SBDÖP öğrencilerin aktif olarak derse katılmasını sağladığı, öğrencilerin küresel ve ulusal sorunlara ilgi duymalarına imkân tanıdığı, içeriğinin öğrenci ilgisine yönelik olarak hazırlandığı, kazanımların öğrenci seviyesi dikkate alınarak hazırlanmış olması nedeniyle olumlu bulunmaktadır. Ancak içeriğin çok yoğun olması nedeni ile dersin haftalık saatinin yetersiz oluşu, ölçme ve değerlendirme sisteminin uygulama aşamasında çeşitli sıkıntıların yaşanması, okullarda programın verimli bir şekilde uygulanabilmesi için gerekli araç-gereçlerin yeterince bulunmaması nedeniyle katılımcılar programın uygulama aşamasında çeşitli sorunların yaşandığını belirtmişlerdir.Araştırma sonucunda, öğretmenlerin genel olarak programı beğendikleri ve destekledikleri görülmüştür. Programın amacına uygun olarak işletilebilmesi için sosyal bilgiler dersinin haftalık ders saati süresinin artırılması, Okullarımızın araç-gereç konusundaki eksikliklerinin giderilmesi, sınıf mevcutlarının azaltılması, ölçme ve değerlendirme sisteminin yeniden gözden geçirilmesi ve eksik alanlarda gerekli düzenlemelerin yapılması gerektiği sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Sosyal Bilgiler,2007 Sosyal Bilgiler Programı, Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı, Program Değerlendirme | |
dc.description.abstract | Main purpose of this qualitative research is to evaluate 7th grade Social Studies Curriculum prepared by the Board of Education and Discipline of Ministry of Education on 30.06.2005 with decree no. 188 within the scope of teacher ideas. Teacher ideas related to the subject is gathered by six open ended questions. Data is gathered from 18 different teachers working at 16 different schools in the region of Kelkit/Gümüşhane. Data gathering process consists of face to face meetings with the teachers. Data gathered at the end of the research is evaluated in accordance with the requirements of qualitative research technique.7th grade Social Studies curriculum was found to be positive since it encourages students to participate in lessons actively, makes them concerned about global and national matters, its content is prepared by taking students? interests into consideration and its objectives are designed in accordance with the level of the students. However, participants reported having difficulty in applying this curriculum because of insufficient weekly course hours as against intensive course content, too intense assessment and evaluation system and schools? lacking the crucial materials for the curriculum.In conclusion, it is observed that the teachers mostly liked and supported this new curriculum. It is concluded that in order for this curriculum to be applied efficiently, weekly course hours of Social Studies lesson should be increased, schools should be equipped with required equipments, class sizes should be reduced, assessment and evaluation system should be revised and necessary regulations should be done.Key Words: Social Studies, | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | 7. sınıf sosyal bilgiler öğretim programının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi nitel bir çalışma (Gümüşhane ili örneği) | |
dc.title.alternative | Evaluation of social sciences education program on 7th grade according to teachers views qualitative study (Example of citiy Gümüşhane) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Social studies course | |
dc.subject.ytm | Social studies teaching | |
dc.subject.ytm | Social studies education | |
dc.subject.ytm | Teaching curriculums | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Teacher opinions | |
dc.subject.ytm | Primary education teachers | |
dc.subject.ytm | Program evaluation | |
dc.identifier.yokid | 414912 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ERZİNCAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 294069 | |
dc.description.pages | 109 | |
dc.publisher.discipline | Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Bilim Dalı |