Show simple item record

dc.contributor.advisorToksoy, Ahmet
dc.contributor.authorÇot, Fatma Zuhal
dc.date.accessioned2021-05-07T11:20:14Z
dc.date.available2021-05-07T11:20:14Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/615007
dc.description.abstract1860'lı yıllarda başlayan günümüze kadar etkilerini devam ettiren İttihat ve Terakki Cemiyeti ülkemizde oldukça fazla önemli olmuş, geçmişte siyasetimizi şekillendirmiş ve günümüz siyaseti üzerinde halen etkinliğini devam ettirmektedir. Yeni Osmanlılar ve Jön Türkler diye adlandırdığımız hareket süreci içersinde oluşturulmuş olan İttihat ve Terakki'yi ayrıntılı olarak incelersek, Atatürk İlke ve İnkılâpları içersinde de etkilerini görebiliriz. Başlangıçta gizli bir cemiyet olarak Tıbbiye ve Askeri okul öğrencilerini kapsayan bu cemiyet daha sonra içerisine devlet adamları ve sarayda söz sahibi kimseleri de alarak genişlemiş ve bir süre sonra Osmanlı Devleti'nin kaderini de belirlemiştir. İttihat ve Terakki'nin siyasal modeli tek parti yaklaşımına dayanmaktadır.Tek parti yaklaşımında devlet, ekonomiden kültürel yapılanmaya kadar toplumun bütün sınıf ve katmanları üzerinde egemendir, şekillendiricidir. İttihat ve Terakki Cemiyetinin kökenlerinden başlayarak günümüze kadarki etkilerini değerlendirmeye alan bu tezde geçmişe önemli bir yolculuk yapılmış olay ve olgular bu doğrultuda incelenmiştir. Hazırlanan tezin ilk bölümünde cemiyetin kökenleri üzerinde duruldu. Cemiyetin dayanağı en çok Osmanlının son dönemlerine rastlar ve Osmanlının o dönem içindeki olayları ile şekillenir. Devamındaki bölümlerde İttihat ve Terakki'yi Osmanlının son döneminde tek parti haline getiren düşünce, cemiyetin yapısı, işleyişi yaptığı siyaset, sarayın üzerindeki etkisi ve ağırlıklı olarak eğitim sistemi detaylandırıldı.Günümüz eğitim sistemi ve işleyişi temelini İttihat ve Terakki'nin eğitim sisteminden almaktadır. Eğitimde modernleşmeyi temel alsalar da yenilik hareketlerini temele inmeden direkt yüksek öğretim kurumlarından başlatma çalışmaları, öğretmen ve kitap eksikliği, ders araç gereçlerinin olmayışı ve en önemli etken olarak da Medrese zihniyetinin devam edişi bu yenilik hareketlerinin başarılı olmasını engellemiştir.Osmanlı Devleti dönemi eğitim politikaları ve sonrası etkileri hakkında bilgi edinmek isteyen araştırmacılar için derlenmiş bilgilerin bulunduğu bu tez bilimsel esaslar temel alınarak hazırlanmıştır.
dc.description.abstractStarting in 1860 continued to present the effects of the Union and Progress in our country became more important in the past has shaped our politics and current events on the politics of our day continues. The Ottomans and the Young Turks movement called the new process is created within the detailed inspection of the Committee of Union and Progress, Principles and Revolutions of the impact can be seen within. Initially as a secret society, including medical school and military school students later in this society have a voice in the palace to the statesmen and people, taking them after a period of expansion and the fate of the Ottoman Empire were also identified. Union and Progress' approach is based on the single-party political model.One-party state from the economy in the cultural approach to the whole class of society, and layers are dominant over the shape, use of. Beginning with the origins of the Union and Progress to date be considered in this thesis, a bridge from past to present events in this direction has been established. Prepared in the first part of the thesis focused on the origin of society. Most of the rest of society coincides with the last period of the Ottoman Empire and the Ottoman Empire are shaped by the events in that period. More in the section of Union and Progress' t the only party in the last period of the Ottoman Empire into the idea that the structure of society, its politics, the functioning of the palace and the impact was mainly the details of education system.Today's educational system and basic functioning of the Union and Progress Party's education system is. Education modernization based, although improvements movements foundation Without direct higher education institutions starting work, teachers and books lack, course materials in the absence of the most important factor as the madrasa mentality continued occurrence of this new movement to be successful has prevented.After the Ottoman Empire era of educational policies and want to learn about the effects of the researchers with information compiled for this thesis has been prepared on the basis of scientific principlesen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectTarihtr_TR
dc.subjectHistoryen_US
dc.subjectTürk İnkılap Tarihitr_TR
dc.subjectHistory of Turkish Revolutionen_US
dc.titleİttihat ve Terakki Cemiyeti`nin eğitim sistemi
dc.title.alternativeIttihat and Terakki Party's education system
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmAbdülhamid II
dc.subject.ytmConstitutional Monarcy II
dc.subject.ytmEducation system
dc.subject.ytmEducation establishments
dc.subject.ytmEducation thought
dc.subject.ytmAtatürk reforms
dc.subject.ytmConstitutional Monarcy I
dc.subject.ytmUnion and Progress Society
dc.subject.ytmEducation philosophy
dc.subject.ytmEducational history
dc.subject.ytmTanzimat Period
dc.identifier.yokid393749
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityERZİNCAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid279155
dc.description.pages188
dc.publisher.disciplineSosyal Bilgiler Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess