dc.contributor.advisor | Sağır, Mukim | |
dc.contributor.author | Acar, Özlem | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T11:20:14Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T11:20:14Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/615006 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, Kars ilindeki okullarda Türkçe derslerini yürüten öğretmenlerin ve ilköğretim ikinci kademede öğrenim gören öğrencilerin 2006 Türkçe dersi öğretim programında yer alan proje ve performans görevlerinin işlevselliği ile ilgili görüşlerini incelemektir. Araştırmada tarama modelinden yararlanılmıştır. 2010?2011 eğitim öğretim yılında Kars ilinde Türkçe derslerini yürüten 154 öğretmen ve Kars ilinde bulunan okulların sosyo-ekonomik yapıları göz önüne alınarak belirlenen 9 ilköğretim okulunun 385 ikinci kademe öğrencisi araştırma kapsamında yer almıştırAraştırmada, nicel araştırma yöntemi kullanılmış, önceden hazırlanan ölçme araçlarından faydalanılmıştır. Veri toplama aracı olarak Kişisel Bilgi Formu, Öğretmen Görüşleri Ölçeği ile Öğrenci Görüşleri Ölçeği kullanılmıştır. Ölçme araçlarının verileri, `Statistic Program for Social Sciences (SPSS 15.0 for Windows)' paket programında analiz edilmiştir. Öğretmenler ve öğrencilere ilişkin kişisel verilerin analizinde yüzde ve frekans teknikleri, betimleyici istatistikler kullanılmıştır.Araştırma sonuçlarına göre, öğretmenlere göre, proje ve performans görevlerinin sağladığı en önemli yarar, ?ders konularının pekiştirilmesini sağlamak? olarak bulunmuştur. Öğretmenlere göre, proje ve performans görevlerinin uygulanmasındaki en önemli güçlük, ders sürelerinin yetersizliğidir. Öğretmenlere göre, proje ve performans görevlerinde aileden ve materyallerden kaynaklı en önemli sorun, velilerin, proje ve performans görevlerinin amacı hakkında yeterli bilgiye sahip olmamalarıdır. Öğretmenler özgünlük için en fazla proje çalışmalarını değerlendirirken, öğrencinin özgün bir çalışma yapıp yapmadığına dikkat etmektedirler. Öğretmenlere göre, proje ve performans görevlerinde değerlendirmede yaşanan en önemli sorun her öğrenci için değerlendirme formu doldurmanın zaman almasıdır. Sonuçlara göre, öğretmenlerin proje ve performans görevlerine ilişkin görüşleri; cinsiyetine, mezun olduğu yüksek öğretim programına, mesleki kıdem durumuna, sınıftaki öğrenci mevcuduna, hizmet içi eğitim alıp almama durumuna göre değişmemektedir. Öğretmenlerin ölçme değerlendirmeye yönelik hizmet içi eğitim gereksinimleri olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmenlere göre, öğrenciler proje ve performans görevlerini yaparken en fazla interneti daha sonra ise ders kitaplarını, hazır ödevleri ve ansiklopedileri kaynak olarak kullanmaktadır.Sonuçlara göre, öğrencilerin cinsiyetine ve sosyo ekonomik düzeylerine göre proje ve performans görevlerine ilişkin görüşleri arasında anlamlı bir fark tespit edilmemiştir. Öğrencilerin proje ve performans görevlerine ilişkin görüşlerinin, sınıf düzeyleri arasında anlamlı bir fark olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Anlamlı farklılığın 6. ve 8. sınıflar arasında olduğu anlaşılmıştır. Bu bulguya dayalı olarak; 8. sınıf öğrencilerinin 6. sınıf öğrencilere oranla, proje ve performans görevlerine ilişkin daha olumlu görüşlere sahip oldukları sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Türkçe dersi öğretim programı, geleneksel ölçme değerlendirme, alternatif ölçme değerlendirme, performans görevi, proje ödevi. | |
dc.description.abstract | The purpose of this research is to examine views of Turkish lesson teachers and students, at primary school second-stage in the province of Kars, on functionality of project and performance tasks of Turkish course 2006 curriculum. Screening models are used in research. During 2010-2011 academic courses at primary school second stage in the province of Kars,154 turkish lesson teachers and 385 students are included into the reseach. Sample is determined according to the students? socio-economic structures, taking into account the 9 primary schools that were selected.For research, quantitative research method is used, pre-prepared assessment tools are used. Personal Information Forms, the Teachers and the Students Feedback Questionnaire Scales are data collection materials. Data scales are analyzed with 'Statistic Program for Social Sciences (SPSS 15.0 for Windows) package program. Teachers and students personal data frequency analysis techniques, descriptive statistics are used.With the results of the research results; according to teachers, the most important benefit provided by the project and the performance duties is `consolidating provides instruction program`. According to the teachers, the most significant difficulty in the implementation of the project and the performance duties is insufficiency of duration of the lessons. According to the teachers, the most important problem caused by parents and source of data at project and performance duties that the parents don not have proper information about the project and the purpose of performing duties.The teachers assess mostly the orginality of the projects. It is original or not. According to the teachers, at the project and performance tasks evaluating process the most important problem is not having enough time to fill an evaluation form for each student. According to the results, teachers view about project and performance tasks do not change with gender, graduated education programs and professional priority, the number of students in class and in-service-training. As a result teachers are thought to need in service training about evaluation. Students mostly use internet rahter than course books and encyclopedias as a source during research.According to the results, between gender, socio-economic levels, the project and performance task views of students don?t have significant difference. According to test results, students' opinions regarding the project and performance duties, a significant difference is observed. Significant difference is between 6th and 8th grade classes. Based on this finding, 8th grade students have more positive views about project and performance task than 6th grade students.Key Words: Turkish course curriculum, assessment and evaluation of traditional, alternative assessment and evaluation, performance task, the project assignment. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim ikinci kademe Türkçe öğretiminde proje ve performans görevlerinin işlevselliği ile ilgili bir araştırma: Kars ili örneği | |
dc.title.alternative | A research about the functionality of project and performance task's in Turkish education for primary school second-stage: A sample of Kars province | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Primary education students | |
dc.subject.ytm | Turkish lesson | |
dc.subject.ytm | Measurement and evaluation | |
dc.subject.ytm | Project evaluation | |
dc.subject.ytm | Performance evaluation | |
dc.subject.ytm | Performance | |
dc.subject.ytm | Teacher opinions | |
dc.subject.ytm | Opinions of students | |
dc.subject.ytm | Primary education teachers | |
dc.subject.ytm | Turkish education | |
dc.subject.ytm | Turkish teaching | |
dc.subject.ytm | Teaching curriculums | |
dc.subject.ytm | Projects | |
dc.subject.ytm | Program evaluation | |
dc.identifier.yokid | 423527 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ERZİNCAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 317644 | |
dc.description.pages | 182 | |
dc.publisher.discipline | Türkçe Öğretmenliği Bilim Dalı | |