Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının lisans eğitimlerinde gördükleri Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi dersine yönelik tutumlarının değerlendirilmesi (Erzincan Üniversitesi örneği)
dc.contributor.advisor | Gül, Abdulkadir | |
dc.contributor.author | Gülnahar, Fatih | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T11:20:12Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T11:20:12Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/614999 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, üniversitelerin Eğitim Fakültelerinin Sosyal Bilgiler Eğitimi Anabilim Dalı öğrencilerinin, Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi Dersine yönelik tutumlarını çeşitli değişkenler açısından incelemektir. Bu betimsel araştırmada, kullanılan ölçeğin güvenirliğini sağlamak için pilot çalışması Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sosyal Bilgiler Eğitimi Anabilim Dalı'nda öğrenim gören birinci, ikinci, üçüncü ve dördüncü sınıf öğrencileri ile yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu ise Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenim gören 244 Sosyal Bilgiler Eğitimi Anabilim Dalı öğrencileri oluşturmaktadır.Çalışma sonucunda elde edilen veriler SPSS 18 for Windows istatistik paket programında değerlendirilmiştir. Ölçeğin geçerlilik analizleri ve betimleyici istatistik analizi yapıldıktan sonra veriler normal dağılım göstermedikleri için, elde edilen verilerin aritmetik ortalama (X), standart sapma (S), non-parametrik testlerden Kruskal Wallis tek yönlü varyans analizi yapılarak belirlendi, gruplar arasındaki farklılıklar ise ikili gruplar halinde Mann-Whithney U testi ile tespit edilerek 0,01 ve 0.05 anlamlılık düzeyinde gösterildi.Öğretmen adaylarının genel olarak Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi dersine yönelik tutumlarının olumlu düzeyde olduğu görülmüştür. Demografik özellikler açısından değerlendirildiğinde bayan öğretmen adaylarının erkek öğretmen adaylarına göre derse yönelik tutumlarının daha üst düzeyde olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca annelerinin öğrenim durumuna göre yalnızca ilköğretim ve ortaöğretim mezuniyetleri arasında anlamlı fark bulundu. Diğer yandan öğretmen adaylarının derse yönelik tutumlarının baba eğitim durumları, okunan lise türü, sınıf düzeyi ve yaşanılan coğrafi bölge gibi değişkenler açısından anlamlı bir farklılık göstermediği tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, Sosyal Bilgiler, Tutum | |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to study the attitudes of Social Sciences Department students in Education Faculties of universities towards the course of Ataturk?s Principles and Reforms History in terms of various variables. In this descriptive research, in order to ensure the reliability of the scale which was used, the pilot study was carried out with first, second, third, and fourth grade students who study in the Social Sciences Department in Education Faculty of Erzincan University. The study group consists of 244 Social Sciences Department students in Education Faculty of Erzincan University.The data obtained at the end of the study were evaluated in SPSS 18 for Windows Software Program. Since the data didn?t show normal distribution after the reliability analysis and descriptive statistics, statistical analysis of the obtained data were stated with analyzing the arithmetic mean (X), standard deviation (S), one-sided variance of non-parametric Kruskal-Wallis tests, the differences among the groups are designated by ascertaining LSD test at the 0.01 and 0.05 significance level. According to the results of the study; It has been found out that the attitudes of teacher candidates towards the course of Ataturk?s Principles and Reforms History were positive. When evaluated in terms of demographic features, the female teacher candidates were found to have a higher level of attitudes towards the course than males. Also we were found statistical significant difference according to their mother's education level, between primary and secondary school graduation. On the other hand, it has also been found that the attitudes of teacher candidates do not differ in terms of variables such as the education level of their fathers, high school type, classroom level, and geographical area they live in.Key Words: Ataturk?s Principles and Reforms History, Social Sciences, Attitude | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının lisans eğitimlerinde gördükleri Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi dersine yönelik tutumlarının değerlendirilmesi (Erzincan Üniversitesi örneği) | |
dc.title.alternative | The evaluation of the attitudes of social studies teacher candidates towards the course of Atatürk?s Principles and Reforms History (sample of Erzincan University) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Sosyal Bilgiler Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Social studies course | |
dc.subject.ytm | Candidate teachers | |
dc.subject.ytm | Turkish revolution history and Kemalism lesson | |
dc.subject.ytm | Student attitude | |
dc.subject.ytm | Attitudes | |
dc.subject.ytm | University students | |
dc.subject.ytm | Social studies teaching | |
dc.subject.ytm | Social studies | |
dc.identifier.yokid | 437090 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ERZİNCAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 323465 | |
dc.description.pages | 65 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |