dc.contributor.advisor | Akın, Mustafa | |
dc.contributor.author | Aladağ, Uğur | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T11:20:11Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T11:20:11Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/614997 | |
dc.description.abstract | Çalışmanın genel amacı; sınıf öğretmenlerinin, ilkokuma yazma öğretiminde bilgisayar destekli öğretim yöntemine ilişkin görüşlerinin belirlenmesi ve bu görüşlerin incelenmesidir. Yapılan araştırmada, tarama (survey) modeli dikkate alınmış olup, veri toplama aracı olarak da; kişisel bilgilerden, öğretmenlerin bilgisayar hakkındaki gö-rüşlerinden ve ilkokuma yazma öğretiminde bilgisayar destekli öğretim yöntemine ilişkin görüşlerini ortaya çıkarmak için hazırlanan sorulardan oluşan öğretmen anketi kullanılmıştır. Hazırlanan anket sorularının ve görüşlerin, güvenirliğinin sağlanması için daha önce oluşturulan 75 soruluk soru havuzundan uzmanlar yardımıyla, 55 tane soru seçilmiş ve seçilen bu sorular pilot olarak Ağrı ilinin Taşlıçay ilçesinde sınıf öğretmeni olarak görev yapan 135 deneğe uygulanmıştır. Bu 135 deneğin verdiği cevaplar ve görüşler uzmanlarla birlikte incelenerek, pilot çalışma sonucunda 55 soru olan öğretmen anketi 44 soruya kadar düşürülmüştür ve bu şekilde öğretmenlere uygulanmıştır.Araştırmanın çalışma grubunu, Ağrı ilinden rastgele seçilen; Taşlıçay, Eleşkirt, Merkez ilçelerinde bulunan okullarda görev yapan, 363 sınıf öğretmeni oluşturmak-tadır. Verilerin çözümlenmesinde SPSS 17.0 paket programı kullanılarak verilerin frekansı, aritmetik ortalaması, standart sapması bulunmuştur. Ayrıca bazı değişkenlere göre t-testi ve varyans analizleri yapılmış, öğretmenlerin görüşleri arasında anlamlı farklılık aranmıştır.Araştırmada elde edilen bulgular göstermektedir ki, araştırmaya katılan sınıf öğretmenleri, ilkokuma yazma öğretiminde bilgisayar destekli öğretim yöntemini kullanmaktadır; fakat araştırmaya katılan öğretmenler, bu yöntemi kullanırken belirli nedenlerden dolayı problem yaşadıklarını belirtmişlerdir. Ayrıca yapılan bu araştır-mada, ilkokuma yazma öğretiminde bilgisayar destekli öğretim yönteminin öğrenciler üzerindeki etkisinin genel anlamda olumlu yönde olduğu belirlenmiştir.Anahtar Kelimeler: İlkokuma yazma öğretimi, bilgisayar destekli öğretim, öğretmen, öğrenci. | |
dc.description.abstract | The main purpose of study is to determine the views about computer managed instruction method at teaching of firstreading writing and to researching these views. The survey model has been considered at the research and the teacher questionsnaire consisted of personel data, the views of the teachers about computer and the ques-tions which was prepared in order to reveal the teacher?s views about computer ma-naged instruction method at teaching of firstreading writing has been used. In order to provide reliability of prepared questionnaire questions and the view, 55 questions has been chosen from inside of 75 questioned question repository which was consti-tuted previously with the help of experts and those chosen questions have been app-lied 135 teachers teaching in Taşlıçay, Ağrı, who was chosen was piloting randomly. These 135 people?s answers and views have been analysed with the experts and the teachers questionnaire consisted of 55 questions has been reduced to 44 questions and has been applied to teachers in this way.The working group of research is consisting of 363 primary school teachers te-aching at the schools in Taşlıçay, Eleşkirt and central districts and being chosen from Ağrı randomly. For analysing the data, the frequency, aritmethic average, Standart deviation of the data have gotten by using SPSS paket program. Also, T-test and analysis of varience have been made according to some variants, singnificant diffe-rences have been searched among teacher views.Evidences of the research indicate that this primary school teachers participa-ting in the research have been using computer managed instruction method at teac-hing of first reading- writing but the teachers participating in the research have poin-ted out that they have faced some problems because; of specific reasons as using this method. Besides, the research indicates that the effect of computer managed instruc-tion method at teaching of first reading-writing on the students is positive.Keywords: teaching of firstreading writing, computer managed instruction, te-acher, student. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlkokuma yazma öğretiminde bilgisayar destekli öğretim yöntemine ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi (Ağrı ili örneği) | |
dc.title.alternative | Researching views of teachers on computer assited instruction at teaching of firstreading ariting (sample of Ağrı) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Computer assisted instruction | |
dc.subject.ytm | Teacher opinions | |
dc.subject.ytm | Teaching methods | |
dc.subject.ytm | Primary education teachers | |
dc.subject.ytm | Reading-writing instruction | |
dc.identifier.yokid | 434461 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ERZİNCAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 323466 | |
dc.description.pages | 157 | |
dc.publisher.discipline | Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı | |