dc.contributor.advisor | Çiçek, Ali | |
dc.contributor.author | Özcan, Faruk Abdullah | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T11:20:11Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T11:20:11Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/614995 | |
dc.description.abstract | Milli Eğitim Bakanlığı, yaptığı çalışmalar sonucunda Türkçe Programını 2005 yılında yenilemiştir. 1.-5. sınıflar için hazırlanan programın pilot uygulaması 2004-2005 Öğretim yılında yapılmış, bu program 2005-2006 yılından itibaren tüm okullarda uygulanmaya başlanmıştır.Programda, yapılandırmacı yaklaşıma bağlı olarak birçok yenilik de beraberinde gelmiştir. Bu yeniliklerin en başında öğrenci kitaplarında yapılan yenilikler yer almaktadır. Önceki öğretim programı öğrencilerin sadece derslerde takip ettikleri kitaplar bulunmaktaydı. Ders içindeki yapılan etkinlik ve alıştırmalar öğretmenlerce uygun görülen defterlere yapılmaktaydı. Defterler bittiği zaman yenisi alındığı için sonraki konuların işlenmesi ile önceki konular arasında verimli bir bağlantı sağlanamamaktaydı. Yeni müfredatla ders kitaplarının yanında öğrenci çalışma kitapları da verilmekte, böylelikle öğrencinin defter kullanımı ihtiyacı ortadan kalkmaktadır. Son yapılan değişiklikle bazı sınıfların ders kitapları ile çalışma kitapları bir arada verilmiş, kitaplar dönemlik kullanım haline getirilmiştir. Böylelikle öğrenciler için bir kolaylık sağlanmaya çalışılmıştır.Bu çalışmanın amacı, 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin Türkçe dersi çalışma kitaplarını yazım ve noktalama becerileri kazandırmak bakımından incelemektir. Bu çalışma için belirlenen öğrenci çalışma kitapları, Ağrı ili Taşlıçay ilçesine bağlı: Merkez Yavuz Selim İlköğretim Okulu, Merkez Mehmet Akif Ersoy İlköğretim Okulu, Merkez Atatürk İlköğretim Okulu, Merkez Yatılı İlköğretim Bölge Okulu, Şehit Uzm. Çavuş Hüseyin Kaya Köy İlköğretim Okulu, Yardımcılar Köy İlköğretim Okulu ve Geçitveren Köy İlköğretim Okulunda öğrenim gören öğrencilerin çalışma kitaplarından seçilmiştir. Bu çalışma için 76 öğrencinin çalışma kitabı incelenmiştir. İncelenen kitapların 35'i 4. sınıftan, 41'i de 5. sınıftan seçilmiştir. İnceleme aşamasında her öğrencinin kitabına bir numara verilerek yanlış kullanımlar belirtilmiştir.Tespit edilen yanlışlıklardan yola çıkarak, kaynakçada belirtilen kaynaklardan doğrudan faydalanılarak yeni programın uygulanmasında meydana gelen aksaklıklar ortaya çıkarılmaya çalışılmış ve bu konuyla ilgili önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Sözcükler: Yazım, noktalama, öğrenci, beceri, çalışma kitabı | |
dc.description.abstract | The Ministry of National Education refreshed the Turkish Programme as a result of his studies in 2005. Pilot application programme for 1-5 classes is made in 2004-2005 and this programme is applied in all schools from the years of 2005-2006.In this programme, depending on the contstructiuist approach lots of improvements appeared. First of all, there, is some improvements on students? books. In previous curriculum, there is books which are only followed by the students in lessons. Activities and exercises are done on notebooks which are seen appropriate by the teacher when the notebooks finished. There can be no efficient link between the previous and next topics because of buying new notebooks. With the new curriculum, the students are given students wokbooks with student? books, so there is no need using notebooks fort he students. With the lastest change, the students? book and students? workbooks of some classes are given together and these books have been integrated into term of use, so ahelp is provided fort he students.The aim of this study is examining the students Turkish workbooks of forth and fifth classes in terms of spelling and punctunation skills. The wokbooks fort his work, in Taşlıçay Ağrı: Yavuz Selim Primary School, Mehmet Akif Ersoy Primary School, Atatürk Primary School, Regional Primary Boarding School, Şehit Uzman Çavuş Hüseyin Kaya Village Primary School, Yardımcılar Village Primary School and Geçitveren Village Primary School?s some students? workbooks are chosen. For this study, 76 workbooks of students are chosen. 35 of this workbooks from forth class and 41 of this workbooks from fifth class are chosen. İncorrect usages during examining .By thinking the errors, the hitches are tried to be appeared while applying new programme by using direct or indirect benefit of sources and new suggestions are givenrelated to his topic.Key words: Spelling, punctuation, student, skill, wokbook | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Türkçe yazım ve noktalama becerileri kazandırma bakımından 4. ve 5. sınıf öğrenci çalışma kitaplarındaki öğrenci çalışmalarının incelenmesi | |
dc.title.alternative | Examining the students? work on students? workbook of forth and fifth class in terms of Turkish spelling and punctuation skills | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Primary education | |
dc.subject.ytm | Punctuation marks | |
dc.subject.ytm | Spelling | |
dc.subject.ytm | Curriculum | |
dc.subject.ytm | Turkish teaching | |
dc.subject.ytm | Primary education students | |
dc.subject.ytm | Hand kerchief | |
dc.subject.ytm | Writing skills | |
dc.subject.ytm | Turkish lesson | |
dc.subject.ytm | Workbooks | |
dc.identifier.yokid | 432705 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ERZİNCAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 313331 | |
dc.description.pages | 163 | |
dc.publisher.discipline | Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı | |