Show simple item record

dc.contributor.advisorTümer, Cemşems
dc.contributor.authorTuzlukaya, Salih
dc.date.accessioned2021-05-07T11:20:09Z
dc.date.available2021-05-07T11:20:09Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/614991
dc.description.abstractÖZETEvreni Erzincan ilinde Millî Eğitim Bakanlığına bağlı devlet okullarındaki altıncı sınıf öğrencileri tarafından oluşturulan bu çalışma, örneklem alma yoluyla yapılmıştır.Çalışmanın örneklemini Erzincan Merkez ve Kemah ilçesindeki beş farklı ilköğretim okulunun altıncı sınıfında öğrenim gören 144 öğrenci oluşturmaktadır.Dört bölümden oluşan çalışmanın birinci bölümünde, problem durumuna, temel dil becerilerine, okuma ve anlama süreçlerine, metin türlerine yer verilmiş, araş-tırmanın önemi ve amacı, problem cümleleri, varsayımlar, sınırlılıklar ve ilgili araş-tırmalar belirtilmiştir.Çalışmanın ikinci bölümünde, yöntem ve araçlara yer verilmiş, araştırmanın evren ve örneklemi, verilerin toplanması, kazanımların belirlenmesi, okuduğunu an-lama başarı testinin güvenirlik ve geçerlikleri, testin uygulanması gibi konular üze-rinde durulmuştur.Çalışmanın asıl kısmını teşkil eden üçüncü bölümde, ilköğretim altıncı sınıf öğrencilerinin Türkçe Dersi (6, 7, 8. sınıflar) Öğretim Programı'nda belirtilen okuduğu metni anlama ve çözümleme ile ilgili kazanımlara ulaşma düzeylerine ilişkin bulgu ve yorumlara yer verilmiştir. Araştırmanın temelini oluşturan problem cümlesine ait birinci alt problemin yanı sıra dört farklı değişkene bağlı olarak öğrencilerin başarı düzeylerine bakılmıştır.Çalışmanın dördüncü bölümünde ise araştırmada ulaşılan bulgular doğrultusunda sonuçlar ve öneriler sunulmuştur.
dc.description.abstractThe universe, in the province of Erzincan, the sixth grade students in public schools under the Ministry of National Education, created by this work is performed by sampling.The sample of the study, five different district of Erzincan, Kemah Central and sixth grades are 144 students attending.The first chapter consists of four sections, the problem condition, the basic language skills, reading and comprehension processes, the types of the text is given, and the importance and purpose of the study, problem statements, assumptions, limitations, and related research indicated.The second part of the study, methods and tools is given, and the research population and sampling, data collection, determination of the gains, the mean reading achievement test reliability and validities moment, focused on issues such as the implementation of the test.The third section, which constitutes the main part of the study, students in sixth grade Turkish Course (6, 7, 8 classes) Training Program to achieve gains on the reading text comprehension and analysis of the levels of evidence and interpretations are included. Sentence of the first sub-problem of the problem forms the basis of this study, as well as four different levels were variable, depending on the success of the students.In the fourth part of the study results and recommendations are in line with research findings obtained.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim 6. sınıf öğrencilerinin Türkçe dersi öğretim programında belirtilen okuduğu metni anlama ve çözümleme ile ilgili kazanımlara ulaşma düzeylerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi
dc.title.alternativePrimary 6 Turkish language teaching grade students text understanding and he read the specified program analysis achievements achievement levels related to study of several variables
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTürkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmReading activities
dc.subject.ytmReading-comprehending skill
dc.subject.ytmText reading
dc.subject.ytmReading-comprehension
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmTurkish teaching
dc.subject.ytmTurkish lesson
dc.subject.ytmTeaching curriculums
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmTurkish education
dc.identifier.yokid463689
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityERZİNCAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid327531
dc.description.pages184
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess