İlköğretim öğretmenlerinin çok kültürlü eğitim tutumları ile çok kültürlü kişilik özelliklerinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Birol, Nurettin | |
dc.contributor.author | Gürel, Davut | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T11:20:05Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T11:20:05Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/614974 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, ilköğretim öğretmenlerinin çok kültürlü eğitim tutumları ile çok kültürlü kişilik özelliklerinin incelenmesidir. Araştırma grubunu, 2012-2013 Erzincan merkez ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenler oluşturmaktadır. Araştırmamızda öğretmenlerin çok kültürlü eğitim tutumlarını belirlemek için Toprak (2008) tarafından Türkçeye uyarlanan öğretmen çok kültürlü tutum ölçeği (ÖÇTÖ) kullanılmıştır. Öğretmenlerin çok kültürlü kişilik özelliklerinin belirlenmesi amacıyla da Polat (2009) tarafından Türkçeye uyarlanmış olan çok kültürlü kişilik ölçeği (ÇKÖ) kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde betimleyici istatistik yöntemi, bağımsız örnek t- testi, Kruskal Wallis H testi ve Regrasyon Analizi kullanılmıştır.Araştırma sonucunda elde edilen bulgular maddeler halinde şöyle özetlenebilir;1.İlköğretim öğretmenlerinin çok kültürlü eğitim tutumlarının nasıl olduğuna dair yapılan betimleyici istatistik sonucunda ilköğretim öğretmenlerinin tutumlarının yüksek seviyelerde olması beklenmiş fakat orta seviyelerde olduğu gözlenmiştir. 2.İlköğretim öğretim öğretmenlerinin çok kültürlü kişilik özelliklerine yönelik bulgular incelendiğinde öğretmenlerin çok kültürlü özelliklerinin beklenilen sonuçlar doğrultusunda gerçekleşmiş ve yüksek seviyelerde olduğu gözlenmiştir.3.İlköğretim öğretmenlerinin çok kültürlü kişilik özelliklerinin yordanmasına ilişkin çoklu regresyon analizi sonuçları incelendiğinde, öğretmenlerin çok kültürlü kişilik özellikleri puanları arasında anlamlı bir ilişki bulunmadığı görülmektedir. Fakat Regresyon katsayılarının anlamlığına ilişkin t-testi sonuçları incelendiğinde tutumun öğretmen çok kültürlü kişilik özellikleri üzerinde anlamlı bir yordayıcı olduğu görülmektedir. Anahtar Kavramlar: Çok Kültürlü Eğitim, Tutum, Kültür, Kişilik Özellikleri. | |
dc.description.abstract | The purpose of this study, a multi-cultural primary school teachers' attitudes and personality traits to examine multicultural education. Research group are teachers working in primary schools in the center of Erzincan 2012-2013. Study to determine the attitudes of teachers in multicultural education Toprak (2008) which is adapted to Turkish by the teacher multicultural attitude scale is used. In order to determine the multi-cultural personality traits of teachers Polat (2009) which is adapted to Turkish by the multi-cultural personality scale is used.The obtained data were analyzed using descriptive statistical method, independent sample t-test, Kruskal-Wallis H test and regression analysis were used.The findings of the research are presented here can be summarized as follows;1.Primary school teachers 'attitudes towards multicultural education as a result of what the descriptive statistics but not expected to have high levels of primary school teachers' attitudes towards secondary levels was observed.2.Primary school teachers examined the findings of a multi-cultural personality traits of teachers took place in accordance with the multi-cultural characteristics and high levels of positive results was observed.3.Primary teachers on multicultural personality traits predict the multiple regression analysis results, a significant relationship between the scores of teachers in multicultural personality traits are there. However, the results of t-test analysis on the meaning of regression coefficients teacher multicultural attitude appears to be significant predictors of personality traits.Key Words: Multicultural Education, Attitude, Culture and Personality Traits. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim öğretmenlerinin çok kültürlü eğitim tutumları ile çok kültürlü kişilik özelliklerinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | Primary teachers' multicultural attitudes and personality traits examination of multicultural education | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Social studies education | |
dc.subject.ytm | Turkish culture | |
dc.identifier.yokid | 10006256 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ERZİNCAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 345374 | |
dc.description.pages | 106 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |