Storyline yönteminin 7. sınıf sosyal bilgiler dersi kazanımlarının gerçekleşmesine ve kalıcı öğrenmeye etkisi
dc.contributor.advisor | Akpınar, Erdal | |
dc.contributor.author | Toy, İlknur | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T11:19:52Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T11:19:52Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/614920 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, Storyline Yönteminin 7. sınıf Sosyal bilgiler dersi kazanımlarının gerçekleşmesine ve kalıcı öğrenmeye etkisini belirlemektir. Çalışmada, gerçek deneme modellerinden Ön Test-Son Test Kontrol Gruplu Model kullanılmıştır. Araştırma grubu olarak, 2012-2013 eğitim öğretim yılının II. döneminde, Aksaray il merkezindeki Naci Abay İlkokulu ve Hasandağı Ortaokulunda öğrenim gören 7. Sınıf öğrencileri üzerinde çalışılmıştır. Belirtilen okulların her birinden tesadüfî olarak biri deney, diğeri kontrol grubu olmak üzere iki şube seçilmiş; dersler deney grubunda yapılandırmacı yaklaşımı temel alan Storyline Yöntemiyle, kontrol grubunda ise yapılandırmacı yaklaşıma dayalı mevcut öğretim uygulamalarıyla (Vitamin yazılımı, beyin fırtınası, canlandırma, görseller ve araştırma ödevleri) işlenmiştir. Veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından geliştirilen Sosyal Bilgiler Başarı Testi, öğrenci günlükleri, öğretmen ve öğrenci görüşleri kullanılmıştır. Başarı testinin Cronbach Alpha güvenirlik kat sayısı 0.850'dir. Uygulama öncesinde ve sonrasında tüm öğrencilere Sosyal Bilgiler Başarı Testi (ön test, son test ve kalıcılık testi) uygulanmıştır. Araştırma verileri SPSS (Statistical Programme Social Science) 17 paket programı kullanılarak bağımsız gruplar t testi ve bağımlı gruplar t testi ile analiz edilmiştir. İstatistiksel çözümlemelerde .05, .001 ve .01 anlamlılık düzeyi temel alınmıştır.Bulgularımıza göre, yapılandırmacı yaklaşıma dayalı her iki yöntem güncel konulu kazanımlarda öğrenmeyi aynı düzeyde etkilemektedir. Ancak Storyline Yönteminin tarih konulu kazanımlar ve toplam kazanımlar düzeyinde öğrencilerin akademik başarılarını artırmada daha başarılı olduğu anlaşılmaktadır. Ayrıca Storyline Yöntemi kalıcı öğrenmede daha fazla etkilidir. Söz konusu yöntem konusunda öğretmen ve öğrenci görüşleri genel olarak olumludur.Anahtar Kelimeler: Storyline Yöntemi, Sosyal Bilgiler Öğretimi, Yapılandırmacılık, Kalıcı Öğrenme, Akademik Başarı. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to determine The effect of Storyline Method on permanent learning and realization of Social Science course outcomes of the 7th grade. In this study, we used the model with pre test-post test control group of real test models. We formed a research group from the 7th grade students attending to Naci Abay Primary School and Hasan Dağı Secondary School in the province of Aksaray in the teaching years of 2012/2013. We randomly selected two branches as a research group and a study group from these schools, and we gave the courses to the research group through constructivist approach Storyline Method and to the control group through constructivist approach such as vitamin software, brainstorming, animation, visuals and research papers.As the data collection tools, Social Sciences Achievements Test developed by the researcher, student diaries, teachers and students views were used. Cronbach's Alpha reliability coefficent of achievement test was 0.85. Social Sciences Achievement Test (pre test, post test and retention test) was applied before and after application. The data obtained were analysed by independant group t test and dependant group t test using SPSS (Statistical Programme Social Science) 17 pocket. In statistical analysis, .05, .001 and .01 were based significance level.According to our our results, based constructivist approach both methods affect the learning in current subject outcomes at the same level. However it has been realised that Storyline Method is more successful than history subjects and total outcomes in terms of students' academic achievements. Also Storyline Method is more effective in permanent learning. The views of students and teachers on the method are generally positive. Keywords: Storyline Method, Social Science Teaching, Constructivism, Permanent Learning, Academic Achievement. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Storyline yönteminin 7. sınıf sosyal bilgiler dersi kazanımlarının gerçekleşmesine ve kalıcı öğrenmeye etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of Storyline method on permanent learning and realization of social science course outcomes of the 7th grade | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Learning | |
dc.subject.ytm | Social studies | |
dc.subject.ytm | Academic achievement | |
dc.subject.ytm | Student achievement | |
dc.subject.ytm | Social studies course | |
dc.subject.ytm | Storyline method | |
dc.subject.ytm | Concept permanence | |
dc.subject.ytm | Constructivist teaching method | |
dc.subject.ytm | Learning methods | |
dc.identifier.yokid | 10073014 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ERZİNCAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 396703 | |
dc.description.pages | 193 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |