Show simple item record

dc.contributor.advisorTümer, Cemşems
dc.contributor.authorKantar, Ahmed Reha
dc.date.accessioned2021-05-07T11:19:51Z
dc.date.available2021-05-07T11:19:51Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/614916
dc.description.abstractGeleceğimize bırakacağımız en güzel miras, iyi yetişmiş çocuklardır. Çocukların gelişiminde en büyük rol oynayan etkenlerden biri de edebiyattır. Hem çocuğun hem de edebiyatın gelişmesi için çocuk edebiyatı, üzerinde önemle durulması gereken bir konudur.Çocuk edebiyatı içerisinde yer alan yazarlarımızdan biri de Adnan Özyalçıner'dir. Yetişkinler için birçok eser kaleme alan yazar çocuklar için de masal ve hikâye türünde eserler vermiştir. Öykücü yazar olarak anılan Özyalçıner, kendi yazdığı öykü ve masallarının dışında geleneksel masal ve hikâyeleri günümüz çocuklarına uyarlayarak kendi akıcı üslubuyla yeniden yorumlamıştır. Söylencelerden(efsane) de yararlanan yazar, yorumlamada günümüz gerçekçiliğini ön planda tutmuştur.Bu çalışma, dört bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde, çocuk ve edebiyat kavramları açıklanmış, bu iki kavramın bir araya gelmesiyle oluşan çocuk edebiyatının anlamı, türleri ve nitelikleri anlatılmaya çalışılmıştır. Tezin önemi, amacı ve problemlerinin de anlatıldığı bu bölümden sonra ikinci bölümde tezin yöntemi hakkında bilgiler verilmiştir.Çalışmanın üçüncü bölümünde Adnan Özyalçıner'in hayatına değinilmiş, eserlerin tahlilleri yapılmıştır. Özyalçıner'in eserlerindeki iletiler tespit edilmiştir. Son bölüm olan dördüncü bölümde bulgular ve yorumların sonuçları maddelenmiş, önerilerde bulunulmuştur.Çalışma, Adnan Özyalçıner'le yapılan röportajın olduğu ekler bölümüyle sonuçlandırılmıştır.Anahtar Kelimeler: Çocuk, Edebiyat, Çocuk Edebiyatı, Çocuk Eğitimi, Adnan Özyalçıner
dc.description.abstractThe best heritage we could leave for our future is well-edecated children. Literature is one of the major factors effecting development of children. For the development of both tehe children and the literature, children's literature is an important subject.Adnan Özyalçıner is one of the authors who contributed children's literature. The author wrote tales and stories for children, alongside his many writtings for adults. Özyalçıner, who has been titled as a storyteller. Aside from stories and tales of his own writing also reinterpreted traditional stories and tales to be adopted for children of nowadays. The author benefited from myths and had the reality of present day as his first priority.This study consists four chapters. In the first chapter, the concepts of child and literature are explained; meaning, types and qualities of children's literature have been unfolded. After this chapter where importance, aim and problems of thesis explained, the second chapter includesdetails about the method of the thesis.The third chapter includes the life of Adnan Özyalçıner and analysis of his work. The mesages in Özyalçıner's writing were detected. In the fourth last chapter, results of findings and comments were listed; suggestions have been made.The study has been concluded with the interview of Adnan Özyalçıner in the attachments chapter.Key Words: Children, Literature, Children's Literature, Children's Education, Adnan Özyalçıneren_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectTürk Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectTurkish Language and Literatureen_US
dc.titleBir çocuk edebiyatçısı olarak Adnan Özyalçıner
dc.title.alternativeAdnan Özyalçıner as a children's writter
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTürkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmÖzyalçıner, Adnan
dc.subject.ytmLiterature
dc.subject.ytmTurkish literature
dc.subject.ytmChildren’s literature
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmChild education
dc.identifier.yokid10078416
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityERZİNCAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid396702
dc.description.pages345
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess