Show simple item record

dc.contributor.advisorBaşıbüyük, Adem
dc.contributor.authorÜçarkuş, Esra
dc.date.accessioned2021-05-07T11:19:48Z
dc.date.available2021-05-07T11:19:48Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2019-06-22
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/614902
dc.description.abstractBu çalışmada 5. sınıf Küresel Bağlantılar öğrenme alanınının kazanımı, içeriği, öğretme-öğrenme ve ölçme-değerlendirme süreçleri öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmiştir. Araştırmada betimsel yöntem kullanılmıştır. Araştırma Erzincan merkez, belde ve ilçeler de görev yapan Sosyal Bilgiler öğretmenleri ile yapılmıştır. Araştırma kapsamında 39 soruluk bir anket geliştirilerek, 97 öğretmene ölçek uygulanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde SPSS 20 paket programı kullanılmıştır. Öğretmenlerin 5. sınıf Küresel Bağlantılar öğrenme alanı ile ilgili düşüncelerinin ankette yer alan kişisel bilgilerine göre değişip değişmediğini belirlemek için ilişkisiz 't' testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ile Mann-Whitney U testi yapılmıştır. Öğretmenlerin, 5. sınıf Küresel Bağlantılar öğrenme alanının kazanımlarına, içeriğine, öğretme-öğrenme ve ölçme-değerlendirme süreçlerine ilişkin görüşlerinin değişmediği sonucuna ulaşılmıştır. Araştırma 5. sınıf Küresel Bağlantılar öğrenme alanına dair sonuç ve öneriler ile sonlandırılmıştır.Anahtar Kelimeler: Neoliberalizm, Avrupa Birliği, Sosyal Bilim.
dc.description.abstractIn this study, 5th grade learning area of Global Connections recovery, content, teaching-learning and assessment processes are evaluated according to their teachers' opinions. Descriptive method was used in the research. Research centers in Erzincan was made by social studies teachers who worked in the town and district. a 39-item questionnaire developed within the scope of the study, the scale was administered to 97 teachers. Data analysis, SPSS 20 software package is used. Teachers of Grade 5 Global Connections unrelated to determine whether it changes according to the personal information contained in the survey of thinking about learning area 't' test, one-way analysis of variance (ANOVA) and the Mann-Whitney U test was conducted. Global Connections Grade 5 Teacher of the gains of the learning area content, the results did not change their view of teaching-learning and assessment process has been reached. Research Global Connections Grade 5 terminated with conclusions and recommendations on the areas of learning.Keywords: Neoliberalism, European Union, Social Sciences.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.title5. sınıf küresel bağlantılar öğrenme alanının kazanım, içerik, öğretme-öğrenme ve ölçme-değerlendirme sürecinin öğretmen görüşlerine göre incelenmesi
dc.title.alternative5. global connections class learning area recovery , content, of teaching- learning and assessment study by teacher evaluation process views
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-06-22
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSocial studies education
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmLearning
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmGlobalization
dc.subject.ytmNeo-liberalism
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmSocial studies teaching
dc.identifier.yokid10113647
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityERZİNCAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid432334
dc.description.pages103
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess