5. sınıf küresel bağlantılar öğrenme alanının kazanım, içerik, öğretme-öğrenme ve ölçme-değerlendirme sürecinin öğretmen görüşlerine göre incelenmesi
dc.contributor.advisor | Başıbüyük, Adem | |
dc.contributor.author | Üçarkuş, Esra | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T11:19:48Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T11:19:48Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2019-06-22 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/614902 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada 5. sınıf Küresel Bağlantılar öğrenme alanınının kazanımı, içeriği, öğretme-öğrenme ve ölçme-değerlendirme süreçleri öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmiştir. Araştırmada betimsel yöntem kullanılmıştır. Araştırma Erzincan merkez, belde ve ilçeler de görev yapan Sosyal Bilgiler öğretmenleri ile yapılmıştır. Araştırma kapsamında 39 soruluk bir anket geliştirilerek, 97 öğretmene ölçek uygulanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde SPSS 20 paket programı kullanılmıştır. Öğretmenlerin 5. sınıf Küresel Bağlantılar öğrenme alanı ile ilgili düşüncelerinin ankette yer alan kişisel bilgilerine göre değişip değişmediğini belirlemek için ilişkisiz 't' testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ile Mann-Whitney U testi yapılmıştır. Öğretmenlerin, 5. sınıf Küresel Bağlantılar öğrenme alanının kazanımlarına, içeriğine, öğretme-öğrenme ve ölçme-değerlendirme süreçlerine ilişkin görüşlerinin değişmediği sonucuna ulaşılmıştır. Araştırma 5. sınıf Küresel Bağlantılar öğrenme alanına dair sonuç ve öneriler ile sonlandırılmıştır.Anahtar Kelimeler: Neoliberalizm, Avrupa Birliği, Sosyal Bilim. | |
dc.description.abstract | In this study, 5th grade learning area of Global Connections recovery, content, teaching-learning and assessment processes are evaluated according to their teachers' opinions. Descriptive method was used in the research. Research centers in Erzincan was made by social studies teachers who worked in the town and district. a 39-item questionnaire developed within the scope of the study, the scale was administered to 97 teachers. Data analysis, SPSS 20 software package is used. Teachers of Grade 5 Global Connections unrelated to determine whether it changes according to the personal information contained in the survey of thinking about learning area 't' test, one-way analysis of variance (ANOVA) and the Mann-Whitney U test was conducted. Global Connections Grade 5 Teacher of the gains of the learning area content, the results did not change their view of teaching-learning and assessment process has been reached. Research Global Connections Grade 5 terminated with conclusions and recommendations on the areas of learning.Keywords: Neoliberalism, European Union, Social Sciences. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | 5. sınıf küresel bağlantılar öğrenme alanının kazanım, içerik, öğretme-öğrenme ve ölçme-değerlendirme sürecinin öğretmen görüşlerine göre incelenmesi | |
dc.title.alternative | 5. global connections class learning area recovery , content, of teaching- learning and assessment study by teacher evaluation process views | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-06-22 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Social studies education | |
dc.subject.ytm | Teacher opinions | |
dc.subject.ytm | Measurement and evaluation | |
dc.subject.ytm | Teaching | |
dc.subject.ytm | Learning | |
dc.subject.ytm | Student achievement | |
dc.subject.ytm | Globalization | |
dc.subject.ytm | Neo-liberalism | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Social studies teaching | |
dc.identifier.yokid | 10113647 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ERZİNCAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 432334 | |
dc.description.pages | 103 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |