Kırsal kesimde ortaokul öğrencilerinin çevresel tutumlarının incelenmesi (Erzincan-Çayırlı ilçesi örneği)
dc.contributor.advisor | Akpınar, Erdal | |
dc.contributor.author | Navruz, Celal | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T11:19:47Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T11:19:47Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/614897 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada ortaokul öğrencilerinin çevreye karşı tutumlarının çeşitlideğişkenler (cinsiyet, sınıf düzeyi, yerleşim yeri, ekonomik durum, anne ve babaeğitim düzeyi) açısından incelenmesi amaçlanmıştır.Araştırma örneklemini, 2014-2015 eğitim öğretim yılında Erzincan ili Çayırlıilçesinde öğrenim görmekte olan toplam 383 ortaokul öğrencisi oluşturmaktadır.Veri toplama aracı olarak demografik soruların bulunduğu kişisel bilgi formu ileUzun ve Sağlam tarafından geliştirilen Çevre Tutum Ölçeği (ÇTÖ) kullanılmıştır.Veriler, SPSS 17.00 programı ile analiz edilmiştir.Araştırma bulgularına göre, cinsiyet ve baba eğitim düzeyi değişkenleriaçısından farkın anlamlı olduğu; sınıf düzeyi, yerleşim yeri, ekonomik durum veanne eğitim düzeyi açısından ise anlamlı bir farklılık bulunmadığı tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Çevre, Çevresel Tutum, Kırsal Kesim, Erzincan, Ortaokul Öğrencileri. | |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to be analysed the environmental sensitivities ofmiddle school students acccording to their sex,class levels, economic situation, andtheir parent's level of education variables.The sample of this study constitutes totally 383 students who study in theÇayırlı district of Erzincan throughout 2014-2015 academic year. As the datumcollection tools , a publication form including demographic questions andEnvironmental Attitude Scale (EAS) developed by UZUN and SAGLAM for theprimary and middle school students were applied.Datum were analysed with theSPSS 17.00According to research findings, students' attitudes towards the environmentshow a significant difference in terms of sex and father's level of education variables.As for class level place of settlement economic situation and mother's level ofeducation have no effect on the students' environmental sensitivities.Key Words: Environment, Environmental Attitude, Rural Area, Erzincan Middle School Students. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Kırsal kesimde ortaokul öğrencilerinin çevresel tutumlarının incelenmesi (Erzincan-Çayırlı ilçesi örneği) | |
dc.title.alternative | Analysis of the environmental sensitivity of middle school students in rural areas (Erzincan - Çayırlı district sample) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Secondary school students | |
dc.subject.ytm | Rural region | |
dc.subject.ytm | Environment | |
dc.subject.ytm | Environmental behaviours | |
dc.subject.ytm | Student attitude | |
dc.subject.ytm | Erzincan-Çayırlı | |
dc.identifier.yokid | 10111343 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ERZİNCAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 431547 | |
dc.description.pages | 85 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |