Show simple item record

dc.contributor.advisorAkpınar, Erdal
dc.contributor.authorNavruz, Celal
dc.date.accessioned2021-05-07T11:19:47Z
dc.date.available2021-05-07T11:19:47Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/614897
dc.description.abstractBu araştırmada ortaokul öğrencilerinin çevreye karşı tutumlarının çeşitlideğişkenler (cinsiyet, sınıf düzeyi, yerleşim yeri, ekonomik durum, anne ve babaeğitim düzeyi) açısından incelenmesi amaçlanmıştır.Araştırma örneklemini, 2014-2015 eğitim öğretim yılında Erzincan ili Çayırlıilçesinde öğrenim görmekte olan toplam 383 ortaokul öğrencisi oluşturmaktadır.Veri toplama aracı olarak demografik soruların bulunduğu kişisel bilgi formu ileUzun ve Sağlam tarafından geliştirilen Çevre Tutum Ölçeği (ÇTÖ) kullanılmıştır.Veriler, SPSS 17.00 programı ile analiz edilmiştir.Araştırma bulgularına göre, cinsiyet ve baba eğitim düzeyi değişkenleriaçısından farkın anlamlı olduğu; sınıf düzeyi, yerleşim yeri, ekonomik durum veanne eğitim düzeyi açısından ise anlamlı bir farklılık bulunmadığı tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Çevre, Çevresel Tutum, Kırsal Kesim, Erzincan, Ortaokul Öğrencileri.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to be analysed the environmental sensitivities ofmiddle school students acccording to their sex,class levels, economic situation, andtheir parent's level of education variables.The sample of this study constitutes totally 383 students who study in theÇayırlı district of Erzincan throughout 2014-2015 academic year. As the datumcollection tools , a publication form including demographic questions andEnvironmental Attitude Scale (EAS) developed by UZUN and SAGLAM for theprimary and middle school students were applied.Datum were analysed with theSPSS 17.00According to research findings, students' attitudes towards the environmentshow a significant difference in terms of sex and father's level of education variables.As for class level place of settlement economic situation and mother's level ofeducation have no effect on the students' environmental sensitivities.Key Words: Environment, Environmental Attitude, Rural Area, Erzincan Middle School Students.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleKırsal kesimde ortaokul öğrencilerinin çevresel tutumlarının incelenmesi (Erzincan-Çayırlı ilçesi örneği)
dc.title.alternativeAnalysis of the environmental sensitivity of middle school students in rural areas (Erzincan - Çayırlı district sample)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmRural region
dc.subject.ytmEnvironment
dc.subject.ytmEnvironmental behaviours
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.subject.ytmErzincan-Çayırlı
dc.identifier.yokid10111343
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityERZİNCAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid431547
dc.description.pages85
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess