Show simple item record

dc.contributor.advisorİşgör, İsa Yücel
dc.contributor.authorBuzkiran, Behiye
dc.date.accessioned2021-05-07T11:19:45Z
dc.date.available2021-05-07T11:19:45Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2019-10-03
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/614890
dc.description.abstractBu araştırma ilköğretim öğrencilerinde problemli internet kullanımının çeşitli değişkenlere göre incelenmesi amacıyla yapılmış betimsel bir çalışmadır.Araştırmanın evrenini Ankara il merkezinde bulunan ortaöğretim okullarında öğrenim gören 284 öğrenci, örneklemi ise basit rastgele örnekleme yöntemiyle bu evrenden seçilen 6 ortaöğretim okulu oluşturmuştur. Çalışmada problemli internet kullanımı ile sosyal bilgiler dersi başarı ortalamaları arasında negatif yönde yüksek bir ilişki olduğu, ortaöğretim öğrencilerinin cinsiyet durumları ile sosyal bilgiler dersi başarı ortalamaları arasında anlamlı bir fark bulunmuş bu farkın erkek öğrenciler lehine olduğu görülmüştür. Ortaöğretim öğrencilerinin internet kullanım sürelerine göre sosyal bilgiler dersi başarı ortalamarı arasında anlamlı bir farklılaşma bulunmuş, ortaöğretim öğrencilerinin anne-baba eğtim düzeylerine göre sosyal bilgiler dersi aşarı ortalamarı arasındaki anlamlı bir farklılaşma bulunmuş anne-baba eğtim düzeyi yükseldikçe ders başırı düzeyininde arttığı tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Sosyal Bilgiler, Ders başarısı, Problemli İnternet Kullanımı
dc.description.abstractThis study aims to examine academic success of 8th grade students' social sciences lesson from the standpoint of problematic internet use and some other variables. In the research population consists of 284 students from secondary schools in Ankara. The sample consisting of 6 secondary schools, is selected from the population by simple random sampling method. A negative relationship between the problematic internet use and average success of Social Studies lesson has been found in the research. Furthermore, a meaningful diversity has been found between gender status and secondary students' average success of Social Studies lesson. The diversity is in favor of male students. A meaningful diversity has also been found between the secondary school students' time of internet use and average success of Social Studies lesson. In the survey a meaningful diversity has also been found between the parental educational level and average success of Social Studies lesson; it has been determined that as the level of education increases, academic success of student increases too.Keywords: Social Studies, Academic Success, Problematic Internet Useen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.title8. sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler dersi başarı düzeylerinin problemli internet kullanımı ve bazı değişkenler açısından incelenmesi
dc.title.alternativeExamining academic success of 8th grade students' social sciences lesson from the standpoint of problematic internet use and some other variables
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-10-03
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmSocial studies teaching
dc.subject.ytmSocial studies course
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmProblem behavior
dc.subject.ytmInternet
dc.subject.ytmInternet use
dc.subject.ytmCourse success
dc.identifier.yokid10124382
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityERZİNCAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid448514
dc.description.pages130
dc.publisher.disciplineSosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess