Ortaokul öğrencilerinin bazı noktalama işaretlerini ve yazım kurallarını uygulayabilme düzeyleri (İstanbul örneği)
dc.contributor.advisor | Uludağ, Erdoğan | |
dc.contributor.author | Yildirim, Derya | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T11:19:44Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T11:19:44Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2019-03-28 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/614886 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma ortaokul öğrencilerin yazım kuralları ve noktalama işaretlerini kullanma beceri düzeylerini belirlemek üzerine hazırlanmıştır. Çalışmada İstanbul'da bulunan bir okulun 5, 6, 7 ve 8. sınıfında okuyan 404 öğrenciyi kapsayan bir istatistik çalışmasıyla elde edilen veriler kullanılmıştır. Bu veriler, ayrıntılı biçimde, tablolar ve açıklamalar hâlinde sunulmuştur.Araştırma sonucunda ortaokul öğrencilerinin yazım ve noktalama kurallarını uygulama becerilerinde farklılıklar tespit edilmiştir. | |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to determine the level of using the orthography and punctuation by the students at the second level of primary schools. This study was carried out with a school' 5, 6, 7 and 8th grade students in İstanbul, the number of the students were 404 and the data is obtained by statistics. The data was demonstrated with tables in details. As a result it was determined that there were differences between the using of orthography and punctuation skills of the students. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ortaokul öğrencilerinin bazı noktalama işaretlerini ve yazım kurallarını uygulayabilme düzeyleri (İstanbul örneği) | |
dc.title.alternative | Determine the level of using the orthography and punctuation by the students at the second level of primary schools (Istanbul sample) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-03-28 | |
dc.contributor.department | Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Punctuation marks | |
dc.subject.ytm | Writing rules | |
dc.subject.ytm | Turkish education | |
dc.subject.ytm | Turkish teaching | |
dc.subject.ytm | Secondary schools | |
dc.subject.ytm | Secondary school students | |
dc.identifier.yokid | 10100269 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ERZİNCAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 423273 | |
dc.description.pages | 174 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |