Show simple item record

dc.contributor.advisorYavuz, Erdem
dc.contributor.authorÖzdemir, Saliha
dc.date.accessioned2021-05-07T11:19:38Z
dc.date.available2021-05-07T11:19:38Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/614865
dc.description.abstract2016- 2017 Eğitim Öğretim Yılında 4. 5. 6. ve 7. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitaplarında Demokrasi ve İnsan Hakları Kavramlarına Yer Verilme Düzeyinin İncelenmesi adlı çalışmada 4. 5. 6. ve 7. sınıf sosyal bilgiler kitaplarından faydalanarak demokrasi ve insan hakları kavramları tespit edilmeye çalışılmıştır. Bu çalışmada ilk olarak demokrasi ve insan haklarının Dünya'daki ve Türkiye'deki gelişmelerine yer verilmiştir. Demokrasi ve insan hakları kavramlarının ise en iyi eğitim yolu ile aktarılabileceği anlaşılmıştır. Bu sorumluluğu, en iyi üstlenen derslerden birinin sosyal bilgiler dersi olduğu tespit edilmiştir. Bunun için sosyal bilgiler dersinin tarihsel gelişimine yer verilmiştir. Çalışmamızın devamında ise 4. 5. 6. ve 7. sınıf sosyal bilgiler ders kitapları tek tek demokrasi ve insan hakları kavramları açısından ele alınarak incelenmiştir.Anahtar Kelimeler: Demokrasi, Hak, İnsan Hakları, Sosyal Bilgiler, Ders Kitabı, Kavram
dc.description.abstractIn my study called `Examination of Social Studies Texbooks for the 4th, 5th, 6th and 7th Grades in the 2016-2017 Academic Year in Terms of the Presence Levels of Concepts of Democracy and Human Rights`, it is aimed to as certain the concepts of democracy and human rights by use of social studes texbooks of 4th, 5th, 6th, and 7th grades. In this study the devolopments of democracy and human rigths in the World and in Turkey are primarily included. It is understood that the concepts of democracy and human rights are best transmitted through education. It is confirmed that social studies is one of the best lessons that take this responsibility. Thus, the historical development of the social studies lesson is included. In later sections of the study, the social studies textbooks for the 4th, 5th, 6th, and 7th grades were analyzed individually in terms of the concepts of democracy and human rights.Key words: Democracy, Right, Human Rights, Social Studies, Texbook, Concepten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.title2016- 2017 eğitim öğretim yılında 4. 5. 6. ve 7. sınıflarda okutulan sosyal bilgiler ders kitaplarında demokrasi ve insan hakları kavramlarına yer verilme düzeyinin incelenmesi
dc.title.alternativeExamination of social studies textbooks for the 4th, 5th, 6th and 7 grades 2016-2017 academic year in terms of the presence levels of the concepst of democracy and human rights
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSocial studies
dc.subject.ytmSocial studies education
dc.subject.ytmTextbooks
dc.subject.ytmDemocracy
dc.subject.ytmHuman rights
dc.subject.ytmEducation programs
dc.subject.ytmValues education
dc.subject.ytmConcept learning
dc.subject.ytmBooks
dc.identifier.yokid10158614
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityERZİNCAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid466117
dc.description.pages318
dc.publisher.disciplineSosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess