dc.contributor.advisor | Akın, Mustafa | |
dc.contributor.author | Akşahin Kurul, Didem | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T11:19:34Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T11:19:34Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/614851 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada amaç,11-13 yaş aralığındaki, klinik olmayan, obsesyon ve kompulsiyonlara sahip çocuklarda, bu obsesyon ve kompulsiyonlara etki eden durumların araştırılmasıdır. Çalışma ilişkisel tarama modelinde betimsel bir çalışma olmuştur. Araştırma grubunu, Erzincan ilinde, olasılığa dayalı küme örnekleme tekniğinden yararlanılarak rastgele seçilen on okuldan ulaşılan 11,12 ve 13 yaşlarındaki 221'i kız,205'i erkek olmak üzere toplam 426 çocuk oluşturmuştur. Bu çocukların 135'i 11 yaşında,167'si 12 yaşında 124'ü ise 13 yaşındadır.Veri toplama araçları olarak Maudsley Obsesif Kompulsif Soru Listesi,Uyumlu-Uyumsuz Mükemmeliyetçilik Ölçeği,Anne-Baba Tutum Ölçeği; tarafımca hazırlanan Kişisel Bilgi Formu ve Ebeveyn Bilgi Formu kullanılmıştır.Elde edilen veriler varyans analizi,çoklu karşılaştırma testleri (LSD),bağımsız grup t-testi,Kruskal Wallis ve Mann Whitney U testi yöntemleriyle analiz edilip tablolaştırılmıştır.Analizlerde p değeri anlamlılık düzeyi p<,05 olarak alınmıştır.Çalışmada elde edilen bulgulara göre çocukların obsesif kompulsif belirti puanları; cinsiyet, yaş, kardeş sırası, erken tuvalet eğitimi, zorlu tuvalet eğitimi, tik bozukluğu, anne-baba tutumu ve çocuğun mükemmeliyetçi düzeyine göre anlamlı derecede farklılık göstermektedir. Bu değişkenlerin çocukların obsesif kompulsif puanlarının yüksek olmasında önemli rol üstlendikleri belirlenmiştir. | |
dc.description.abstract | The purpose in this study is determination of the children, between the ages of 11-13, who are nonclinical and have obsessions and compulsions, and also the research of the reasons of symptoms that indicate OCD. The research has become a descriptive study in the relational screening model. The sample group of the research is made up of 426 children in total; 221 girls and 205 boys aged 11, 12 and 13. The sample group is made up by benefiting from the cluster sampling method that bases on possibility and by reaching the children from ten random selected schools in the city of Erzincan. 135 of those children are 11 years old, 167 of them are 12 and 124 of them are 13 years old. As data collection tools, Maudsley Obsessional Compulsive Questionnaire, Adaptive-Maladaptive Perfectionism Scala, Parental Attitude Scala; and also Personal Information Form and Parentage Information prepared by myself are used. Obtained data is tabulated after being analyzed by the methods such as Analysis of Variance, Multiple Comparison Tests, independent samples t-Test, Kruskal Wallis and Mann Whitney U Test. In analyzes p- value significance level was taken as p<,05.According to the results in the study, the obsessive-compulsive indication points of children meaningly differ from sexulaity, age, birth order, early toilet training, difficulty toilet training, tic disorder, parental attitude to the perfectionism level of the child. It is defined that these variables of the child play on important role in high obsessive-compulsive scores of children. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | Çocuklukta başlayan obsesif kompulsif belirtilerin anne baba tutumu, mükemmeliyetçilik ve bazı değişkenler açısından incelenmesi | |
dc.title.alternative | Obsessive-compulsive that start in the childhood period the research of symptoms in the terms of parental attitude, perfectionalism and different variables | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Sociodemographic variables | |
dc.subject.ytm | Children | |
dc.subject.ytm | Child behavior | |
dc.subject.ytm | Obsessive compulsive disorder | |
dc.subject.ytm | Obsessive behavior | |
dc.subject.ytm | Measurement and evaluation | |
dc.subject.ytm | Parents attitude | |
dc.subject.ytm | Perfectionism | |
dc.identifier.yokid | 10158715 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ERZİNCAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 466120 | |
dc.description.pages | 109 | |
dc.publisher.discipline | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bilim Dalı | |