Show simple item record

dc.contributor.advisorBaşıbüyük, Adem
dc.contributor.authorAy, Alpaslan
dc.date.accessioned2021-05-07T11:19:31Z
dc.date.available2021-05-07T11:19:31Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/614838
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, ortaokul beşinci sınıf Sosyal Bilgiler dersinde öğrenme amaçlı yazma etkinliklerinin öğrenci başarısı üzerine etkilerini belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu, Doğu Anadolu Bölgesi'nde bulunan bir il merkezinde bir ortaokulda öğrenim gören 97 beşinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Nicel ve nitel desenlere sahip araştırmanın nicel bölümü ön test–son test kontrol gruplu yarı deneysel desen, nitel bölümde ise yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın verileri araştırmacı tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formundan ve Sosyal Bilgiler başarı testlerinden oluşmaktadır. Beşinci sınıf öğrencilerinden belirlenen iki deney bir kontrol grubuna Sosyal Bilgiler başarı testi uygulandıktan sonra deney grubu öğrencilerinden öğrenme amaçlı yazma tekniklerinden mektup ve şiir yazma etkinliklerini ev ödevi olarak yazmaları istenmiştir. Daha sonra bu etkinlikler yazma muhatapları tarafından değerlendirilerek öğrencilere tekrar verilmiş ve öğrencilerden yeniden yazmaları istenmiştir. Kontrol grubu öğrencilerine ise bu süreçte ünite ile ilgili sorular çözdürülmüştür. Son olarak hazırlanan başarı testi son test olarak uygulanmış ve deney grubu ile kontrol grubu öğrencilerinin başarı puanları karşılaştırılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde SPSS 24 istatistik programı kullanılmıştır. Araştırmada deney ve kontrol grubu öğrencilerinin ön başarı ve son başarı test puanları arasında fark olup olmadığını belirlemek için tek yönlü varyans analizi olan ANOVA kullanılarak sonuçlara ulaşılmıştır. Araştırmanın bulguları, beşinci sınıf öğrencilerinin Sosyal Bilgiler dersinde `Bölgemizi Tanıyalım ve Ürettiklerimiz` ünitelerinde son test sonuçlarının deney grubu öğrencilerinin lehine olduğunu göstermektedir. Ayrıca ders öğretmeni ve öğrenciler ile yapılan görüşmeler sonucunda öğrenme amaçlı yazma etkinliğinde bulunan öğrencilerin iletişim, kendini ifade edebilme, problem çözme ve Türkçeyi etkin kullanma becerilerinin geliştiği belirlenmiştir. Araştırma sonucunda, ortaokul Sosyal Bilgiler dersinde öğrenme amaçlı yazma etkinlikleri kullanımının öğrenci başarısına olumlu etki ettiği sonucuna varılmıştır.Anahtar Kelimeler: Sosyal Bilgiler, Yazma, Öğrenme Amaçlı Yazma
dc.description.abstractThe purpose of this study is to determine the effects of writing to learn on student success in Social Studies class of secondary school fifth grade. The examination group of the study includes 97 fifth grade students of a secondary school located in a province in Eastern Anatolia Region. In the quantitative part of the study, which has both quantitative and qualitative patterns, a semi-experimental design with pre-test and post-test control groups is used. A semi-configurated interview technique was used in qualitative part. The data of the study was obtained from the semi-configurated interview form prepared by the researcher and the Social Studies achievement tests. The students were formed into two experimental groups and a control group, and these groups were subjected to Social Studies achievement test. After the test, the experimental group students were asked to write letters and poetries as homework. Later, these homeworks were evaluated by writing partners and returned to the students in order to be rewritten. Seperately, control group students were subjected to course exercises. Finally all students were subjected to a final achievement test and the test results of different groups were compared. SPSS 24 statistical program was used for the analysis of the obtained data. ANOVA, a one-way analysis of variance, is used in order to determine whether there is a difference between pre-achievement test and final achievement test scores. The findings of the study indicate that the experimental group students performed better in final achievement test of fifth grade Social Studies course `Bölgemizi Tanıyalım ve Ürettiklerimiz`. In addition, during interviews with teachers and students, improvement of communication, self-expression, problem solving and Turkish language skills were observed at the students that performed writing activities for learning purposes As a result of the research, it was concluded that the use of writing to learn activities in secondary school Social Studies course has a positive effect on student success.Keywords: Social Studies, Writing, Writing to Learnen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSosyal bilgiler öğretim programında öğrenme amaçlı yazma etkinliklerinden mektup ve şiir kullanımının öğrenci başarısına etkisi
dc.title.alternativeThe effect of using letter and poetry as writing to learn activities on student success in social studies program
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSocial studies course
dc.subject.ytmTeaching curriculums
dc.subject.ytmLearning writing
dc.subject.ytmLetters
dc.subject.ytmPoem
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmSecondary schools
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmSocial studies teaching
dc.subject.ytmSocial studies education
dc.identifier.yokid10177420
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityERZİNCAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid486539
dc.description.pages136
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess