Show simple item record

dc.contributor.advisorOkur, Muzaffer
dc.contributor.authorMutlu, İlhami
dc.date.accessioned2021-05-07T11:10:25Z
dc.date.available2021-05-07T11:10:25Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/614778
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, altıncı sınıf düzeyinde bazı geometrik kavramların öğrenilmesine 4 MAT öğretim yöntemi ve öğrenme stilinin etkisini belirlemektir. Bu amaçla öğrencilerin baskın olan öğrenme stilleri belirlenerek, bazı geometrik kavramlar öğrencilere 4 MAT öğretim ve yapılandırmacı öğrenme yöntemi kullanılarak aktarılmıştır.Çalışmanın örneklemini İç Anadolu Bölgesinde bir ilçede bulunan bir devlet okulunda, araştırmacı tarafından ders verilen iki farklı şubedeki 39 altıncı sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Bu iki şube rastgele bir şekilde deney ve kontrol gruplarına ayrılmıştır. 2009-2010 öğretim yılının ikinci döneminde 5 hafta süreyle gerçekleştirilen çalışmada, yarı deneme modellerinden biri olan ?eşitlenmemiş kontrol gruplu model? ve tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın verileri Geometri Bilgi Testi, Yapılandırılmış Görüşme ve Kolb Öğrenme Stili Envanteri'nden elde edilmiştir.Araştırmada nicel verilerin test edilmesine yönelik olarak, ANCOVA, T-testi, Kruskall Wallis, Mann Whitney-U testi kullanılmıştır. Nitel veriler ise betimsel olarak analiz edilmiştir. Nitel verilerin analiz sonuçlarına göre bazı geometrik kavramların öğrenilmesinde 4 MAT öğretim yönteminin uygulanmasına ilişkin öğrencilerin büyük bir kısmı olumlu görüş ifade etmişlerdir. Fakat nicel verilerin analizi sonucunda bu yöntemin öğrenci başarısına anlamlı bir etkisinin olmadığı görülmüştür. Öğrencilerin baskın olan öğrenme stillerinin ise bu kavramların öğrenilmesinde etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: 4 MAT Öğretim Yöntemi, Öğrenme Stilleri, Geometri, Yapılandırmacı Öğrenme Yöntemi
dc.description.abstractIn this research, the affect of 4 MAT teaching model in mathematic course about geometric concepts over sixth grade students academic success and the affect of learninig styles on students successes are aimed to search. By this aim the some geometrical concepts has been taught to the students by using 4 MAT teaching model and constructive learning model.The sample of study consist of total 39 sixth year secondary school students who are in two different classes and are taught by the same teacher at the state school which is found in middle Anatolia region. These two classes were randomly separated into experimental and control groups. Un-equaled control group model, one of the semi-experiment model and survey model were used in this study which has been carried out for 5 weeks in the second semester of 2009-2010 academic year. The data of this study was obtained from geometrical success test, structured interview and Kolb Learning Style Inventory.In order to test research quantitative data ANCOVA, T-test, Kruskall Wallis, Mann Whitney-U test were used. On the other hand, qualitative data is analyzed by describing. According to analyzing result of qualitative data most of the students expressed positive thoughts on applying 4 MAT teaching technique on learning some geometrical concepts. But in analyzing result of quantitative data it is found out that this technique has no meaningful affect on students? success .We reached the conclusion of students? dominant learning styles have affect learning these geometrical concepts.Key Words: 4 MAT Teaching Model, Learning Styles, Geometry, Constructivist Learning Modelen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleBazı geometrik kavramların öğrenilmesine 4 MAT öğretim yöntemi ve öğrenme stilinin etkisi
dc.title.alternativeThe affect of 4 MAT teaching technique and learning styles on learning some geometrical concepts
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentMatematik Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.identifier.yokid388578
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityERZİNCAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid287037
dc.description.pages148
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess