Ebeveynlerin fen okuryazarlık düzeylerinin ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin fen ve teknoloji dersi başarışarına etkisi
dc.contributor.advisor | Sanalan, Vehbi Aytekin | |
dc.contributor.author | Şahin, Reyhan | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T11:10:24Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T11:10:24Z | |
dc.date.submitted | 2010 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/614776 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı farklı sosyoekonomik düzeye sahip farklı öğrenim durumundaki ebeveynlerin fen okuryazarlık düzeyleri ile ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin fen ve teknoloji dersi başarıları arasında ilişki olup olmadığını ve ilişkinin yönünü ve şiddetini belirlemektir. Araştırmanın örneklemini 2009-2010 öğretim yılı 2. döneminde Erzincan ilinde öğrenim gören 239 ilköğretim 7. sınıf öğrencisi ve onların anne babaları oluşturmaktadır. Öğrencilerin fen ve teknoloji dersi başarılarının belirlenmesinde öğrencilerin 2009 yılı haziran ayında yapılmış olan seviye belirleme sınavındaki fen ve teknoloji dersine ait bölümlere verdikleri doğru yanıt sayıları kullanılmıştır. Ebeveynlerin fen okuryazarlık düzeylerinin belirlenmesinde ise araştırmacı tarafından geliştirilen ``Fen Okuryazarlık Ölçeği'' kullanılmıştır. Araştırma bulguları değerlendirilirken korelasyon analizi, varyans analizi ve doğrusal çoklu regresyon analizi kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre anne ve baba fen okuryazarlık seviyeleri ile öğrenci fen ve teknoloji dersi başarıları arasında orta düzeyli ve pozitif bir ilişki bulunmuştur. Ayrıca öğrencilerin fen ve teknoloji dersi başarıları baba öğrenim durumuna göre anlamlı bir şekilde farklılaşmaktadır. Baba öğrenim durumu arttıkça öğrenci fen ve teknoloji dersi başarıları da artmaktadır. Anne baba fen okuryazarlık düzeyleri, anne baba öğrenim durumları, aile geliri değişkenlerinin birlikte öğrenci fen ve teknoloji dersi başarılarına etkisi değerlendirildiğinde öğrenci fen ve teknoloji dersi başarısını etkileyen iki faktörün anne fen okuryazarlık düzeyi ve baba öğrenim durumu olduğu görülmüştür. | |
dc.description.abstract | Purpose of this study is to determine the relationship between parent?s science literacy level and students?science achievement in different educational status and different socioeconomic status. The sample was 239 seventh grade students in Erzincan within 2009-2010 school year and their mothers and fathers.The students? science and technology achievement were obtained through their high school entrance exam (SBS) scores which were administered in June 2009. As the number of correct answers in the science and technology section. Data about parents? level of science literacy was collected using a science literacy instrument designed by the researcher.Correlation analysis, analysis of variance and linear multiple regression methods were used to analyze the data.The findings show that there is a medium level positive correlation between science literacy levels of parents and students science achievement. In addition, student achievement in science and technology, father?s education level variable was proved to make a significant difference. Science literacy levels of parents, parental education status, family income were evaluated on the effect of student achievement in science and technology achievement. According to the findings, it was found that the mother level of science literacy and father?s education level are the most predictive variables, for students? science achievement | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ebeveynlerin fen okuryazarlık düzeylerinin ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin fen ve teknoloji dersi başarışarına etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of parent?s science literacy on science and technology achievement of seventh grade students in elementary school | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 386013 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ERZİNCAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 295514 | |
dc.description.pages | 96 | |
dc.publisher.discipline | Fen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı |