Show simple item record

dc.contributor.advisorBal, Durmuş Ali
dc.contributor.authorKara, Erhan
dc.date.accessioned2021-05-07T11:10:23Z
dc.date.available2021-05-07T11:10:23Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/614771
dc.description.abstractBilim ve teknolojinin hızla gelişmesi öğrencilerin sahip olmaları gereken özellikleri de aynı hızda geliştirebilmesini gerektirmektedir. Bu nedenle okullarda fen eğitimiyle; öğrencilerin bağımsız, yaratıcı ve eleştirel düşünebilen, özgüven sahibi, teknolojideki değişimleri kavrayabilen ve uygulayabilen, karşılaştığı problemleri bilimsel yollarla çözebilen, bilgili insanlar olarak yetiştirilmesi sağlanır. Bu nedenlerden dolayı, fen ve teknoloji dersinde sınıftaki eğitim-öğretim etkinliklerini öğrencilerin gelişim düzeylerine göre öğrencileri isteyerek, katılarak ve paylaşarak öğrenmeye ve kendilerini sürekli geliştirmeye yöneltebilen, sınıfta bir rehber, koordinatör ve danışman rollerini oynayabilen lider öğretmenlere ihtiyaç duyulmaktadır.Öğrencilerin, kendi yaşamları sırasında yeni bilgiler edinebilen ve değişik durumları araştırıp inceleyebilen ve sorgulayabilen bireyler olmaları için informal fen öğrenme becerilerini edinmeleri gerekir. Bu beceriler, ilköğretimde sınıfla sınırlı kalmayan, öğrencilerin fen kavramlarını yaparak ve yaşayarak öğrenmelerini sağlayan informal fen çevrelerin derslere entegre edilmesiyle sağlanır. Bu çalışmada informal fen liderliği konusu araştırılmış ve betimsel bir taban oluşturmak amaçlanmıştır.
dc.description.abstractThe rapid development of science and technology requires the ability of advancing the features that the students should have in the same way. Therefore, with science teaching in the schools, it is possible to grow ones who are able to think independantly, creatively, have self confidence, comprehend and apply the changes and developments in technology, and deal with the problems through scientific ways. For this reason, leader teachers are needed in science and technological courses, who are able to drive the students into learning continually in accordance with their development level and to make them participate in activities of learning and teaching in share with each other, and could act as a guide, coordinator and advisor in the classroom.The students should acquire the skills of informal science teaching to be an individual capable of getting new information during their lifetime, analysing and questioning different situations. These skills could be done with informal science environments integrating with courses, which help the students learn science terms by experiencing teaching. In this study, we have researched the subject of informal science leadership and aimed to form a descriptive basis.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleFen ve teknoloji eğitiminde informal bilimsel liderlik
dc.title.alternativeInformal scientific leadership in science and technology education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Fen Bilgisi Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid379435
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityERZİNCAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid276267
dc.description.pages115
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess