İlköğretim 8. sınıf ?Maddenin halleri ve ısı ünitesi?nin öğretiminde işbirlikli öğrenme temelli bilimsel mektupların kullanılmasının öğrencilerin tutum, başarı ve bilimsel-okuryazarlıklarına etkisinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Doğar, Çetin | |
dc.contributor.author | Bahadir, Erdinç | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T11:10:22Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T11:10:22Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/614764 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı işbirlikli öğrenme temelli bilimsel mektup, işbirlikli öğrenme ve bilimsel mektup uygulamasının maddenin halleri ve ısı ünitesi ile ilgili başarılarına, fen ve teknolojiye karşı tutumlarına ve bilimsel okuryazarlıklarına etkisini geleneksel öğretim yaklaşımı ile karşılaştırmaktır. Bunun yanı sıra çalışmada öğrencilerin bilimsel mektup yazmaya yönelik düşünceleri de alınmıştır.Çalışmanın örneklemini Erzurum ilinde Kocatepe İlköğretim Okulunda bulunan 8. Sınıfların dört şubesindeki toplam 112 öğrenci oluşturmaktadır. Şubelerden biri rastgele örnekleme yöntemi ile kontrol grubu, diğer üçü de deney grupları olarak seçilmiştir. Yarı-deneysel araştırma deseninin kullanıldığı araştırma, 2010-2011 eğitim öğretim yılının ilk döneminde beş hafta süreyle gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın veriler; ?Maddenin Halleri ve Isı Başarı Testi?, ?Fen ve Teknoloji Dersi tutum Ölçeği?, ?Bilimsel Mektup Görüş Testi?, ?Bilimsel Süreç Becerileri Testi?, olmak üzere başlıca dört ölçekten elde dilmiştir.Araştırmada öne sürülen hipotezleri test etmek için ANCOVA, bağımsız grup t-testi, ilişkili örnekler t-testi ve betimlemeli istatistik analiz yöntemleri kullanılmıştır. Sonuçlar işbirlikli temelli bilimsel mektup ile işbirlikli öğrenmenin uygulandığı grupların bilimsel mektup ve geleneksel yaklaşıma göre akademik olarak daha başarılı olduğunu göstermektedir. Uygulanan öğretim yöntemlerinin fen ve teknoloji dersine karşı tutum ile bilimsel okuryazarlıkta anlamlı bir farklılığın olmadığı tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Yapılandırmacılık, işbirlikli öğrenme, bilimsel okuryazarlık, öğrenme amaçlı yazma, bilimsel mektup, Jigsaw II. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to the effects of cooperative based scientific letters, cooperative learning, scientific letter approach and existing instructional approaches on the understanding of the subjects of states of matter and heat, to compare attitudes about science and technology and to examine effects on scientific literacy. In addition, students? perceptions about scientific letters writing are referred.Sampling consists of total 112 grade 8 students in four classrooms from Kocatepe Primary School in Erzurum. Three classes were selected as experimental groups and one class as control group, randomly. The study based on semi-experimental research design was carried out throughout five weeks in the first term of 2010-2011 education year. The data was collected by four instruments, which are ?Achievement Test Of States Of Matter And Heat??, ?Attitude Scale Toward Science And Technology Course??, ?Scientific Letters Vision Test?? and ?Science Process Skills Test.??In this study, in order to test the proposed research hypothesizes; ANCOVA, independents student t-test, paired t-test and descriptive analyses were used. The result indicated that cooperative based scientific based letter and cooperative learning are more effective than existing instructional approach. It is determined that methods used in this research has no statistical significant on the students? attitudes toward science and technology course and their scientific literacies.Keywords: Constructivism, Cooperative Learning, Scientific Literacy, Writing-To-Learn, Scientific Letters, Jigsaw II. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim 8. sınıf ?Maddenin halleri ve ısı ünitesi?nin öğretiminde işbirlikli öğrenme temelli bilimsel mektupların kullanılmasının öğrencilerin tutum, başarı ve bilimsel-okuryazarlıklarına etkisinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | The investigation of the effects of the usage of cooperative-based scientific letters on students? attitudes, achievements, and scientific literacies for understanding states of matter and heat unit at grade eight | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 403090 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ERZİNCAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 295512 | |
dc.description.pages | 120 | |
dc.publisher.discipline | Fen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı |