Show simple item record

dc.contributor.advisorBudak, İbrahim
dc.contributor.authorArslan, Erol
dc.date.accessioned2021-05-07T11:10:13Z
dc.date.available2021-05-07T11:10:13Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/614728
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı; ortaokul öğrencilerinin kesirlerle ilgili matematik problemleri çözerken Pirie ve KierenModeli?ne göre matematiksel anlama seviyelerini belirlemektir. Ayrıca çalışmada öğrencilerin matematiksel anlama seviyelerindeki değişikliğin nelere (cinsiyet, başarı durumu, bulundukları sınıf) bağlı olduğu belirlenmeye çalışılmıştır. Katılımcılar, Artvin ilindeki iki devlet okulunun 6. ve 7. sınıflarından seçilen 55 öğrenciden oluşmaktadır. Amaçsal örneklemenin kullanıldığı bu çalışmada, öğrencilerin seçiminde matematik başarı notları ve öğretmen görüşleri etkili olmuştur. Öğrenciler, öğretmenleri tarafından başarı durumlarına göre düşük, orta ve yüksek başarılı olmak üzere üç grup halinde seçilmiştir. Araştırmanın modeli, nitel araştırma desenlerinden durum çalışmasıdır. Araştırmaya katılan her bir öğrenci ayrı bir ?durum? olarak incelenmiştir. Veriler, görüşmeler ve öğrencilerin yazılı dokümanlarından elde edilmiştir. Öğrencilere kesirler konusu ile alakalı iki açık uçlu problem yöneltilmiştir. Öğrencilerin matematiksel anlama seviyelerini belirlemek için ?Pirie ve Kieren Matematiksel Anlamanın Gelişimi Modeli? kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde SPSS 15.0 kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin matematiksel anlama seviyeleri belirlenmiş ve anlama seviyelerindeki değişikliğin nedeni ile ilgili bilgiler verilmiştir.Araştırmada ayrıca bulgular çerçevesinde, bu konularda çalışma yapmak isteyen araştırmacılara ve eğitimcilere yönelik önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Matematiksel Anlama, Pirie ve Kieren, Problem Çözme, Kesirler
dc.description.abstractThe purpose of this study; to determine the problems of secondary school students' level of comprehension solving math problems on fraction according to Pirie and Kieren Model. We also study changes and affects in the levels of students' mathematical understanding like (gender, achievement level, in which class) . Participants are selected among 55 students who are in two state schools' 6th and 7th classes- in the province of Artvin-. Purposeful sampling used in this study, the opinions of students and teachers in the selection of mathematics achievement scores have been effective. Students are selected by teachers according to their success in low, medium and high-into three groups. The research design is a case study which is one of qualitative research technics. Each student participating in the study is investigated as a separate `state` .Data were obtained from interviews and documentation of students' writing. Students are asked two open-ended problems on fractions. To determine the level of students' mathematical understanding `Pirie and Kieren Development of Mathematical Model of Understanding` is used. The data was analyzed using SPSS 15.0. Levels of students' mathematical understanding and comprehension levels are determined as a result of research . And the cause of the change has been given.Also within the framework of the research findings, recommendations for researchers and educators who want to study such kinds of subjects .Keywords: Mathematıcal Understandıng, Pırıe And Kıeren, Problem Solvıng, Fractionsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMatematiktr_TR
dc.subjectMathematicsen_US
dc.titleOrtaokul öğrencilerinin Pirie ve Kieren modeline göre matematiksel anlama seviyelerinin belirlenmesi
dc.title.alternativeIdentifying secondary school students' development of mathematical understanding levels based on the Pirie and Kieren model
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentMatematik Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10015891
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityERZİNCAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid351870
dc.description.pages102
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess