The relatıonshıp between the measuremental operatıonal abılıty to predıct and mathematıcal lıteracy of eıgth grade students
dc.contributor.advisor | Çetin, Ömer Faruk | |
dc.contributor.author | Köse, Kemal | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T11:10:13Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T11:10:13Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/614727 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, ölçme araçları yardımıyla 8. sınıf öğrencilerinin işlemsel ve ölçümsel tahmin becerileri ile matematik okuryazarlıkları arasındaki ilişkinin araştırılmasıdır. Araştırmada öğrencilerin tahmin beceri ve matematik okuryazarlık düzeylerini belirleyebilmek için nicel, öğrencilerin tahmin problemlerinde kullandıkları stratejileri belirleyebilmek için ise nitel araştırma yöntemi tercih edilmiştir. Araştırmanın örneklemini 2011?2012 eğitim-öğretim yılında Doğu Anadolunun nüfus ve ekonomik yönden orta ölçekli bir il merkezinden evrenden tabakalı rasgele seçim işlemine göre belirlenmiş 20 ortaokuldan seçilen 221 8.sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen öğrencilerin; tahmin beceri düzeylerini belirleyebilmek için 10 maddeden oluşan ``İşlemsel ve Ölçümsel Tahmin Beceri Testi??, matematik okuryazarlık düzeylerini belirleyebilmek için 20 maddeden oluşan ``Matematik Okuryazarlık Testi?? uygulanmıştır. Çalışmada sonuçlar; işlemsel ve ölçümsel tahmin becerileri arasında anlamlı bir ilişki bulunduğu ve işlemsel ve ölçümsel tahmin becerisi yüksek öğrencilerin matematik okuryazarlık testinde daha başarılı olduğu bulunmuştur. Cinsiyetin değişkenlere herhangi bir etkisinin olmadığı da belirlenmiştir. Öğrencilerin kullandıkları işlemsel ve ölçümsel tahmin stratejileri belirlenmeye çalışılmış ve 11 adet strateji bulunmuştur. Bunlar; yuvarlama stratejisi, gruplandırma stratejisi, ilk ve son basamağa göre işlem yapma stratejisi, düzenleme- düzeltme stratejisi, var olan bilgi ve tecrübelere dayalı işlem yapma stratejisi, zihinden işlem yapma stratejisi, rastgele tahminde bulunma stratejisi, gözünde canlandırma stratejisi, parçadan bütüne ulaşma stratejisi, karşılaştırma stratejisi ve dağılma stratejisi olarak sınıflandırılmıştır. | |
dc.description.abstract | The purpose of this study is the research of the relationship between the measuremental and operational ability to predict and mathematical literacy of eighth grade students with the help of measuring instruments. In the research, to determine students ability to predict and the mathematical literacy level, quantitative research method has been prefered. However, to determine the strategies which the students use in estimating problems, quantitative research method has been perefered. 221 eighth grade students chosen from 20 secondary school determined according to the process of random selection of stratified sampling from a medium- sized city center in terms of population and economy of eastern anatolia in 2011-2012 academic year constitute the sample of the study. To determine the perdiction skill level of students improved by researcher as a data collection tool, the measuremental and operationalprediction skill test consisting of 10 items has been applied. To determine the literacy level of students, mathematical literacy test consisting of 20 items has been applied. In the result of the study, it has been found that there is significant relationship between the operational and measuremental perdiction skill and the students whose operational and measuremental pretiction skill level is high are more succesful in mathematical literacy test. It has been determined that there is no effect of gender on the versions. The operrational and measuremental perdiction strategies have been tried to determine and 11 strategies have been found. These are classified as rounding strategy, grouping strategy, making operation strategy, according to the first and last step, edit correction strategy, making operation strategy, based on existing knowledge and experience, mind operation strategy, random prediction strategy, visualization strategy, attaining to the whole piece strategy, comparison strategy and dispersion strategy. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Matematik | tr_TR |
dc.subject | Mathematics | en_US |
dc.title | The relatıonshıp between the measuremental operatıonal abılıty to predıct and mathematıcal lıteracy of eıgth grade students | |
dc.title.alternative | Sekizinci sinif öğrencilerinin işlemsel ve ölçümsel tahmin becerileri ile matematik okuryazarliklari arasindaki ilişki | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10008155 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ERZİNCAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 337838 | |
dc.description.pages | 106 | |
dc.publisher.discipline | Matematik Eğitimi Bilim Dalı |