Fen eğitiminde hikâyelendirme tekniği ile kavram öğretimine bir aksiyon örneği
dc.contributor.advisor | Dönel Akgül, Güldem | |
dc.contributor.author | Doğan, Leyla | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T11:10:04Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T11:10:04Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-10-29 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/614685 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, fen eğitiminde kavramların öğretimi üzerine hikayelendirme tekniğinin etkisini ölçmek amaçlanmıştır. Çalışmanın örneklemini Erzurum ili 23 Temmuz Ortaokulu 6. Sınıfların dört şubesindeki toplam 48 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma ön test ve son test kontrol gruplu deneysel modelde yapılmıştır. Araştırmanın verileri 2015-2016 öğretim yılı ikinci döneminde, beş haftalık bir sürede toplanmıştır. Araştırmanın verileri; ` Akademik Başarı Testi` ve `Fen ve Teknoloji Dersi Tutum Anketi`, olmak üzere başlıca iki ölçekten elde dilmiştir. . Araştırma uygulamalı olarak yapılmış olup 6. sınıf `Bitki ve Hayvanlarda Üreme, Büyüme ve Gelişme` ünitesi boyunca devam etmiştir.Verilerin çözümünde SPSS 16,00 paket programı kullanılmıştır. Toplanan veriler analizinde İstatistiki işlemlerden t-testi, aritmetik ortalama (x), standart sapma (S), frekans (f), yüzde (%) ve Mann-Whitney U kullanılmıştır. Öğrencilerin `Akademik Başarı Testi` son test puanları arasında deney grubu lehine anlamlı bir farkın olduğu görülmüştür. Uygulanan öğretim yöntemlerinin fen ve teknoloji dersine karşı tutum anlamlı bir farklılığın olmadığı tespit edilmiştir. Araştırma sonuçlarına bakılarak öneriler sunulmuştur. Yapılan araştırmanın, bu alanda yapılacak çalışmalara ışık tutacağı umut edilmektedir. | |
dc.description.abstract | This study on the teaching of concepts in science education is intended to measure the impact of a narrative technique. Sampling consists of total 48 grade 6 students in four classrooms from 23 Temmuz Primary School in Erzurum. The investigation has made in experimental model front test- last test with control group. The datas of research have been added in 5 education weeks at the second period of 2015-2016 educatıon year. The data was collected by two instruments, which are `Academic Success Test ` and `Attitude Survey Toward Science And Technology Course `. The research was made in an implementation-based manner and the implementation went on during the course of `Plant and Animal Reproduction , Growth and Development `, chapter which was studied in 6th grade program.It has been used SPSS 16,00 pocked program at the solve datas. It has been used at the analyze datas which has been picked –up procedures of statistics ( t-test), mathematic average (X), standart deviation (S), Frequency (F), percent (%) and MannWhitney U Test. It has been seen an expressive different that is advantage test group students between control group students Academic Success Test. It is determined that methods used in this research has no statistical significant on the students' attitudes toward science and technology course. Some suggestions were presented on the basis of results of the study. It is expected that this study would guide and help to the future studies in this field. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Fen eğitiminde hikâyelendirme tekniği ile kavram öğretimine bir aksiyon örneği | |
dc.title.alternative | An example of action the concept teaching and the narrative techniquein science education | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-10-29 | |
dc.contributor.department | Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Science education | |
dc.identifier.yokid | 10128895 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ERZİNCAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 478320 | |
dc.description.pages | 117 | |
dc.publisher.discipline | Fen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı |