Show simple item record

dc.contributor.advisorAltun Yalçın, Sema
dc.contributor.authorAyvazoğlu, Hüsna
dc.date.accessioned2021-05-07T11:10:03Z
dc.date.available2021-05-07T11:10:03Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2019-08-31
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/614679
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı Fen Bilimleri dersi 7. sınıf `Kuvvet ve Hareket` ünitesinde yer alan `Hayatımızı Kolaylaştıran Basit Makineler` konusunda kazanımlar dikkate alınarak eğlenceli eğitsel materyallerle yapılan fen aktivitelerinin öğrencilerin akademik başarılarına, fene karşı tutumlarına ve kalıcılığa etkisinin incelenmesidir. Araştırmada öğrencilerin `Fen öğretmeni` ve `Basit makineler` kavramlarına ilişkin geliştirdikleri metaforları da incelenerek fene karşı tutum ölçeği sonuçlarına göre seçilen bir grup öğrenci ile mülakat yapılmıştır. Araştırma 2014-2015 eğitim-öğretim yılı 7.sınıfta öğrenim gören 86 öğrenci ile yürütülmüştür.Araştırma da ön test- son test kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmada Basit Makineler Akademik Başarı Testi, Fene karşı Tutum Ölçeği veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Öğrencilerin metaforlarını ve görüşlerini belirlemek amacıyla araştırmacı tarafından açık uçlu sorular hazırlanmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular SPSS paket programıyla çok değişkenli varyans analizi (repeated measures MANOVA) tutum ölçeği sonuçları kovaryans analizi (ANCOVA) ile öğrencilerin basit makineler ve fen öğretmenine karşı geliştirdikleri metaforlar ve mülakatlar ise betimsel analiz tekniği ile incelenmiştir. Araştırmada elde edilen bulgularda öğrencilerin akademik başarıları, fene karşı tutumları ve kalıcılık puanlarında deney grubu lehine anlamlı bir farklılık oluşmuştur.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to examine the effects of science activities conducted by enjoyable educational materials on academic achievement of the students and their attitude and persistence toward science, regarding the earnings in the subject of `Simple machines were facilitating our life` in the unit of Force and Movement in the 7th Grade Science Course. In the study, the metaphors that the students developed for concepts of `Science teachers` and `Simple Machines` were analyzed and an interview was carried out with a group of student chosen according to the results of `The Attitudes towards Science Scale`. Research was conducted with 86 students in the 7th grade in 2014-2015 academic years.In the study experimental design with pre-test and post-test control group. In the study, Simple Machines Academic Achievement Test and The Scale of Attitudes towards Science were used as data collection tools. Open ended questions were produced by the researcher to determine the views and metaphors of the students. The findings obtained from the research were analyzed through SPSS repeated measures MANOVA, the results of Attitude Scale through analysis of covariance ANCOVA, metaphors and interview developed by the students towards teachers through descriptive analysis technique. Findings obtained from the researches show that student's academic achievements create meaningful difference in favor of experimental group in their attitude against science and permanence scores.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleFen ve teknoloji dersinde eğlenceli eğitsel materyallerin kullanımının öğrencilerin akademik başarılarına ve fen tutumları üzerine etkisi
dc.title.alternativeThe effects of using enjoyable educational materials in science and technology courses on students' academic achievement and their attitudes toward science
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-08-31
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10123821
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityERZİNCAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid449213
dc.description.pages127
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess