Fen ve teknoloji dersinde eğlenceli eğitsel materyallerin kullanımının öğrencilerin akademik başarılarına ve fen tutumları üzerine etkisi
dc.contributor.advisor | Altun Yalçın, Sema | |
dc.contributor.author | Ayvazoğlu, Hüsna | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T11:10:03Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T11:10:03Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2019-08-31 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/614679 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı Fen Bilimleri dersi 7. sınıf `Kuvvet ve Hareket` ünitesinde yer alan `Hayatımızı Kolaylaştıran Basit Makineler` konusunda kazanımlar dikkate alınarak eğlenceli eğitsel materyallerle yapılan fen aktivitelerinin öğrencilerin akademik başarılarına, fene karşı tutumlarına ve kalıcılığa etkisinin incelenmesidir. Araştırmada öğrencilerin `Fen öğretmeni` ve `Basit makineler` kavramlarına ilişkin geliştirdikleri metaforları da incelenerek fene karşı tutum ölçeği sonuçlarına göre seçilen bir grup öğrenci ile mülakat yapılmıştır. Araştırma 2014-2015 eğitim-öğretim yılı 7.sınıfta öğrenim gören 86 öğrenci ile yürütülmüştür.Araştırma da ön test- son test kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmada Basit Makineler Akademik Başarı Testi, Fene karşı Tutum Ölçeği veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Öğrencilerin metaforlarını ve görüşlerini belirlemek amacıyla araştırmacı tarafından açık uçlu sorular hazırlanmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular SPSS paket programıyla çok değişkenli varyans analizi (repeated measures MANOVA) tutum ölçeği sonuçları kovaryans analizi (ANCOVA) ile öğrencilerin basit makineler ve fen öğretmenine karşı geliştirdikleri metaforlar ve mülakatlar ise betimsel analiz tekniği ile incelenmiştir. Araştırmada elde edilen bulgularda öğrencilerin akademik başarıları, fene karşı tutumları ve kalıcılık puanlarında deney grubu lehine anlamlı bir farklılık oluşmuştur. | |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to examine the effects of science activities conducted by enjoyable educational materials on academic achievement of the students and their attitude and persistence toward science, regarding the earnings in the subject of `Simple machines were facilitating our life` in the unit of Force and Movement in the 7th Grade Science Course. In the study, the metaphors that the students developed for concepts of `Science teachers` and `Simple Machines` were analyzed and an interview was carried out with a group of student chosen according to the results of `The Attitudes towards Science Scale`. Research was conducted with 86 students in the 7th grade in 2014-2015 academic years.In the study experimental design with pre-test and post-test control group. In the study, Simple Machines Academic Achievement Test and The Scale of Attitudes towards Science were used as data collection tools. Open ended questions were produced by the researcher to determine the views and metaphors of the students. The findings obtained from the research were analyzed through SPSS repeated measures MANOVA, the results of Attitude Scale through analysis of covariance ANCOVA, metaphors and interview developed by the students towards teachers through descriptive analysis technique. Findings obtained from the researches show that student's academic achievements create meaningful difference in favor of experimental group in their attitude against science and permanence scores. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Fen ve teknoloji dersinde eğlenceli eğitsel materyallerin kullanımının öğrencilerin akademik başarılarına ve fen tutumları üzerine etkisi | |
dc.title.alternative | The effects of using enjoyable educational materials in science and technology courses on students' academic achievement and their attitudes toward science | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-08-31 | |
dc.contributor.department | Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10123821 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ERZİNCAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 449213 | |
dc.description.pages | 127 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |