Canlıları tanıyalım konusu için tasarlanan eğitsel oyunların 5.sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına ve tutumlarına etkisi
dc.contributor.advisor | Dönel Akgül, Güldem | |
dc.contributor.author | Çelik, Oğuz | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T11:09:56Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T11:09:56Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2019-10-27 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/614647 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanının temel amacı; Fen Bilimleri öğretiminde eğitsel oyun kullanılarak yapılan öğretimin, öğrencilerin fen bilgisi dersine karşı tutumlarına ve akademik başarılarına etkisini incelemektir. Araştırma ön test ve son test kontrol gruplu deneysel modelde yapılmıştır. Araştırma Erzincan ili Üzümlü İmam Hatip Ortaokulu'na devam etmekte olan 5. Sınıf öğrencileri ile yürütülmüştür. Araştırmanın verileri 2016-2017 öğretim yılı ikinci döneminde, on iki saatlik bir sürede toplanmıştır. Veri toplama aracı olarak, 5. Sınıf Fen Bilimleri dersinin `Canlıları Tanıyalım` konusuyla ilgili kazanımlar doğrultusunda araştırmacı tarafından hazırlanan Fen Bilimleri akademik başarı testi ve `Fen Bilgisi Dersi Tutum Ölçeği (FBTÖ)` öğretime başlamadan önce uygulanmıştır. Verilerin çözümünde SPSS 20,00 paket programı kullanılmıştır. Toplanan veriler analizindeİstatistiki işlemlerden t-testi, aritmetik ortalama (x), standart sapma (S), frekans (f) ve yüzde(%) kullanılmıştır. Öğrencilerin deney gruplarında, kullanılan her iki ölçek için ön test ve son test puanları arasında da anlamlı bir farklılık olduğu saptanmıştır. Elde edilen sonuçlar ışığında eğitsel oyun ile yapılan öğretimin öğrencilerinin akademik başarılarına ve Fen Bilimleri dersine olan tutumlarını olumlu şekilde değiştirmiş olduğu söylenebilir. | |
dc.description.abstract | It is studing effect to student's way of behavings against to science lesson and their success academic using educational games in education science. The investigation has made in experimental model front test- last test with control group. The investigation has made with students who are going on education in 5. Class Üzümlü İmam Hatip Middle School where is in Erzincan . The datas of research have been added in 12 education hours at the first period of 2016-2017 educatıon year. Researcher has applicated Science Lesson manner of Conduct Scale to the groups as data tool which have been prepared by research in direction of acquireds and Test of Academic Success before education started in about `Classıfyıng Lıvıng-Things`. This time it has been applicated both of groups `Science Lesson manner of Conduct Scale` and `Academic Success` tests as the last test at the finish of subject.It has been used SPSS 20,00 pocked program at the solve datas. It has been used at the analyze datas which has been picked –up procedures of statistics ( t-test), mathematic average (X), standart deviation (S), Frequency (F) and percent (%). It has accepted . It has been established difference with expressive between front test and last test points too, for both scale that has been used on the test groups. It can be told that it changed in positive frorm students who applied education with educational games to Academic Success and their manner of conducts to Science Lesson in result light that it was arrived. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Biyoloji | tr_TR |
dc.subject | Biology | en_US |
dc.title | Canlıları tanıyalım konusu için tasarlanan eğitsel oyunların 5.sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına ve tutumlarına etkisi | |
dc.title.alternative | Practising educational games on 5th class students prepared for the 'classfying living-things' unit i̇mpression on education manner of conduct and academic succes | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-10-27 | |
dc.contributor.department | Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Educational games | |
dc.subject.ytm | Science education | |
dc.identifier.yokid | 10167092 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ERZİNCAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 478340 | |
dc.description.pages | 94 | |
dc.publisher.discipline | Fen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı |