Show simple item record

dc.contributor.advisorPolat, Recep
dc.contributor.authorKenan, Adem
dc.date.accessioned2021-05-07T11:09:55Z
dc.date.available2021-05-07T11:09:55Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/614640
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı Genel Kimya Laboratuvarı -1- dersinde çözeltiler konusunun öğrenilmesine destek için araştırmacı tarafından tasarlanan ve geliştirilen Mobil Kimya Laboratuvarı uygulamasının -KimLab- kullanılmasının öğrencilerin başarılarını nasıl etkilediğini incelemektir. Ayrıca, öğrencilerin, mobil uygulamanın kullanımına, mobil etkinliklerin öğrencileri nasıl etkilediğine, mobil uygulamanın öğrenmeyi nasıl etkilediğine ve ne gibi faydalar sağladığına yönelik görüşleri bu çalışmada incelenmiştir. Bu amaçlar doğrultusunda, 2016-2017 öğretim yılı güz döneminde Erzincan Üniversitesinin Eğitim Fakültesi Matematik ve Fen Eğitimleri Bölümü Fen Bilgisi Eğitimi Ana Bilim Dalında öğrenim gören 94 birinci sınıf lisans öğrencisiyle 5 hafta süren bir çalışma yapılmıştır. Araştırma, karma araştırma yöntemlerinden açımlayıcı karma desen ile dizayn edilmiştir. Araştırmanın nicel bölümünde deneysel araştırma yöntemlerinden ön test- son test kontrol ve deney gruplu yarı deneysel araştırma yöntemi, nitel bölümünde ise durum çalışması yöntemi kullanılmıştır. Öğrencilerin çözeltiler konusunda akademik başarılarını ölçmek için veri toplama aracı olarak Şimşek (2007) tarafından geliştirilen Çözeltiler Akademik Başarı Testi kullanılmıştır. 30 maddeden oluşan çoktan seçmeli çözeltiler akademik başarı testinin güvenilirlik katsayısı 0.76 (Cronbach Alpha) olarak tespit edilmiştir. Akademik başarı testi her iki gruba da ön-test ve son test olarak uygulanmıştır. Elde edilen verilerin bağımsız örnekler t-testini yapmak üzere SPSS 17.0 paket programı kullanılmıştır. Öğrencilerin mobil uygulamaya ve etkinliklere yönelik görüşlerini almak için Aksoy (2012) tarafından geliştirilen Mobil Uygulama Değerlendirme Anketi kullanılmıştır. Öğrenci görüşlerini derinleştirmek için yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak mülakatlar yapılmıştır. Anketten ve mülakattan elde edilen veriler betimsel analiz yöntemi ile çözümlenmiştir. KimLab mobil uygulamasının kendisi de aynı zamanda veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Yapılan araştırma sonucunda kontrol ve deney gruplarındaki öğrencilerin akademik başarıları arasında deney grubunun lehine anlamlı bir fark olduğu ortaya çıkmıştır. Mobil Uygulama Değerlendirme Anketi ve mülakat verilerinin analiz sonuçlarında ise mobil uygulamanın ve etkinliklerin katılımcıları ve öğrenmeyi olumlu yönde etkilediği, birçok açıdan faydaları olduğu sonucuna varılmıştır. KimLab uygulamasından alınan verilerde ise KimLab mobil uygulamasının öğrenciler tarafından aktif olarak kullanıldığı görülmüştür.
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the effect of Mobil Chemistry Laboratory Application – KimLab – designed and developed by the researcher in order to support learning the subject of solutions in General Chemistry Laboratory -1- course, on students' achievment. In addition, views of students about use of the mobile application, how the mobil application affected students, how mobil activities affect learning and what kind of benefits mobil application provied. For these aims, a research was conducted with 94 first-year students of The Department of Elementary Science Education in Erzincan University along five weeks during autumn term of 2016-2017 academic year. The research is designed with explanatory mixed reseach method. A quasi-experimental research design with pretest-posttest control and experimental group and case study as a quantitative research design were used together. In order to evaluate students' academic achievement, solutions' academic achievement test developed by Simsek (2007) was used as both pretest and posttest for data collection. Reliability coefficient of the test including 30 multiple choice questions was determined as 0.76 (Cronbach Alpha). Data collected after pretest and posttest were analyzed with SPSS 17.0 package program by applying independent samples t-test. Mobil application evaluation survey developed by Aksoy (2012) was used for having students' views about mobil application and activities. In order to elaborate survey's results, an interview with students was done by using a semi structured interview form. Data from survey and interviews were examined by descriptive analysis. KimLab application is also used as data collection tool. As a result of the research, there is a significant difference between control and experimental group in favor of the experimental group. According to data from interviews, it is stated that mobile application and activities affected students and learning positevely. and suplied many advantages. Data from KimLab application show that students used actively the mobile application.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilim ve Teknolojitr_TR
dc.subjectScience and Technologyen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleMobil teknolojilerin eğitimde kullanılabilirliği: Kimlab uygulaması
dc.title.alternativeUtility of mobile technologies in education: Kimlab application
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10138706
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityERZİNCAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid478323
dc.description.pages115
dc.publisher.disciplineFen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess