Show simple item record

dc.contributor.advisorAltun Yalçın, Sema
dc.contributor.authorTopsakal, İrfan
dc.date.accessioned2021-05-07T11:09:54Z
dc.date.available2021-05-07T11:09:54Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-01-31
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/614635
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı; ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin Bilim Uygulamaları dersinde yapacakları Probleme Dayalı STEM etkinliklerinin öğrenme iklimlerine, problem çözme becerilerine yönelik algılarına ve eleştirel düşünme eğilimlerine olan katkılarını incelemektir. Araştırmanın örneklemini 2017-2018 eğitim öğretim yılında Erzurum ili Palandöken ilçesinde 7. sınıfta öğrenim gören 81 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın verilerinin toplanmasında karma araştırma desenlerinden, paralel desenli karma araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırmada ''Öğrenme iklimi Ölçeği''; öğrencilerin eleştirel düşünme eğilimlerinin belirlenmesi için ''Eleştirel Düşünme Eğilim Ölçeği'' ve öğrencilerin problem çözme becerilerine yönelik algılarını ölçmek amacıyla ''Problem Çözme Becerisine Yönelik Algı Ölçeği'' kullanılmıştır. Ayrıca STEM etkinliklerinin öğrenme iklimine etkisini araştırmak için yarı yapılandırılmış açık uçlu soru formları kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen nicel verilerin analizinde SPSS 22.00 versiyonuna sahip paket analiz programı kullanılmıştır. Nitel verilerin analizini yapabilmek için içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Bu veriler için öğrencilerden toplanan bilgiler bilgisayar ortamına aktarılmış, gerekli içerik analizi yapılarak kategori ve kodlar oluşturulmuştur. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre Ortaokul 7. sınıfta öğrenim gören öğrencilerin öğrenme iklimi, problem çözme becerisine ilişkin algılarında ve eleştirel düşünme eğilimi açısından probleme dayalı STEM etkinliklerinin gerçekleştirildiği gruplar lehine istatiksel olarak anlamlı bir fark olduğu tespit edilmiştir. Araştırmanın sonucunda elde edilen nitel verilere göre probleme dayalı STEM eğitiminin öğrencilerin duygu, düşünce ve davranışlarında olumlu etki oluşturmaktadır. Diğer bir araştırma problemine göre probleme dayalı STEM eğitimi ile öğrencilerde eleştirel düşünme eğilimine yönelik bilişsel olgunluk ve yenilikçilik gibi temaların oluştuğu anlaşılmaktadır. Yaşantı günlüğü bulgularında ise öğrencilerin probleme dayalı STEM etkinlikleri ile disiplinler arası bilgileri kullandığı, problem çözme, problemi anlama ve arkadaşları ile çalışmayı olumlu buldukları sonucuna ulaşılmıştır. Nitel verilerin nicel verileri desteklediği ortaya çıkmıştır.
dc.description.abstractThe purpose of this research; To examine the contribution of Prospective STEM activities to the learning climates, problem-solving skills perceptions and critical thinking tendencies of 7th grade students in secondary school science apprenticeship.The sample of the study consists of 81 students who are studying in 7th grade in Palandöken, Erzurum province in the academic year of 2017-2018.Mixed research design has been used in the collection of research data. ''Learning Climate Scale''; ''Critical Thinking Tendency Scale'' and ''Perception Scale for Problem Solving Ability'' were used in order to determine students' perceptions of problem solving skills.In addition, semi-structured open-ended questionnaires were used to investigate the effect of STEM activities on the learning climate.In the analysis of the quantitative data obtained from the study, package analysis program with SPSS version 22.00 was used. Inductive analysis was used to analyze qualitative data.For this data, the information gathered from the students was transferred to the computer environment, the necessary content analysis was performed and categories and codes were created. According to the results obtained from the research, it was determined that the students in the 7th grade of the secondary school had a statistically significant difference in favor of the groups in which problematic STEM activities were performed in terms of learning climate, perceptions of problem solving skills and the tendency to think critically. According to the qualitative data obtained as a result of the research, probabilistic STEM education positively affects students' emotions, thoughts and behaviors. According to another research problem, prob- based STEM education shows that there are a number of themes, such as cognitive maturity and innovation, which tend toward critical thinking in students.In the case of life diary findings, students were found to use problematic STEM activities with disciplinary information, problem solving, problem understanding and working with their friends. It ermerges that qualitative data support quantitative data.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleProbleme dayalı stem eğitiminin öğrencilerin öğrenme iklimlerine, eleştirel düşünme eğilimlerine ve problem çözme becerilerine ilişkin algılarına etkisinin araştırılması
dc.title.alternativeThe research of the system educati̇on on the student's learning environment,critical thinking disposition and problem solving abilities perception
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-01-31
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10177579
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityERZİNCAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid529304
dc.description.pages125
dc.publisher.disciplineFen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess