Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzer, Dilara Fatoş
dc.contributor.authorSüngü, Büşra
dc.date.accessioned2021-05-07T10:43:59Z
dc.date.available2021-05-07T10:43:59Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/614597
dc.description.abstractBeden Eğitimi ve Spor Öğretmen Adaylarının Zihinsel Engelli Çocuklara Yönelik Tutumlarıyla İlgili Bir Ölçek Geliştirme ÇalışmasıBu araştırmanın amacı, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmen (BESÖ) adaylarının, zihinsel engelli çocuklara (ZEÇ) yönelik tutumlarını belirlemek için bir tutum ölçeği geliştirmek ve tutumlar üzerindeki etkili faktörleri incelemektir.Araştırmada ?Betimsel Yöntem? kullanılmıştır. Araştırmaya dört farklı üniversitede Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği (BESÖ) programına kayıtlı 563 öğrenci katılmıştır. Tutum Ölçeğini geliştirmede ilk adım olarak, öncelikle ilköğretim okullarında görev yapan 15 Beden Eğitimi Öğretmeni yapılan görüşme yöntemi ile elde edilen inanç ya da niyet ifadelerini kapsayan bir madde havuzu oluşturulmuştur. Maddeler gözden geçirildikten sonra beşli likert tipinde 14 olumlu 13 olumsuz olmak üzere 27 maddelik bir ölçek belirlenmiştir.Açıklayıcı faktör analizi sonucu 12 olumlu 9 olumsuz olmak üzere 21 maddelik ?Zihinsel Engelli Çocuklara Yönelik Tutum Ölçeği?(ZEÇTÖ) elde edilmiştir. ZEÇTÖ' nün beş faktörlü bir yapı sergilediği ve bu faktörlerin toplam varyansın % 62,5'ini açıkladığı sonucuna ulaşılmıştır. Ölçeğe İlişkin beş faktör, ?Yararlar? (?=0,916), ?Duygular? (?=0,711), ?Destekler? (?=0,511), ?Kabul? (?=0,667), ?Korkular? (?=0,501) olarak adlandırılmıştır. Ölçeğin tümü için hesaplanan Cronbach Alpha güvenirlik katsayısının 0,859 olarak bulunmuştur.Bu araştırma sonucunda geliştirilen ZEÇTÖ'nin geçerliği ve güvenirliği yüksek bir ölçek olduğu saptanmış ve ilgili çalışmalarda kullanılması önerilmiştir. Araştırmanın bir diğer sonucu olarak BESÖ programlarında engelli çocuklara yönelik derslerin öğretmen adaylarının olumlu tutum gelişimine beklenen katkıyı yapmadığı ileri sürülerek, BESÖ yetiştirme programının zihinsel engelli çocuklarla çalışma yeterliliği kazandıracak şekilde yeniden gözden geçirilmesi önerilmiştir.Anahtar Kelimeler: Zihinsel Engelli Çocuklar, Beden Eğitimi Öğretmeni, Tutumlar.
dc.description.abstractDevelopment and Validation of the Pre-service Physical Education and Sport Teachers? Attitudes Toward Children with Intellectual DisabilitiesThe purpose of the current study was to develop a valid and reliable scale in order to provide a Turkish method to measure physical education (PE) teachers? attitude toward students with intellectual disabilities (ID) and investigate the effects of factors on pre-service physical education (PPE) teachers? attitude. Data were gathered by a survey method. Participants were physical education majors (N = 563) enrolled in teacher training program at four different universities in Turkey.The first step, in the development of the ?PE Teachers? Attitude Toward Children with Intellectual Disabilities?(PETATCID) was to develop a large pool of belief and/or intention statements which derived from the interviewing with fifteen PE teachers in the regular primary schools. After reviewing the item, It was created a 27- item- scale with a 5-point Likert Scale comprising 14 positive and 13 negative items to measure using the 0.40 cut-off point for excluding items not permitting reasonable interpretation any factor, 6 items were excluded, and the analysis was based on 21 items, of which 12 items were positively and 9 items negatively phrased.Factor analysis found five factors accounting for 62,5% of variance. Five factors of the scale were labeled as Factor 1; ?benefits? (?=0,916), Factor 2: ?feelings? (Cronbach ?=0,711), Factor 3: ?supports? (Cronbach ?=0,511), Factor 4: ?acceptance?( Cronbach ?=0,667), and Factor 5: ?Fears? (Cronbach ?=0,501). Reliability, as estimated through coefficient alpha, was .859 for the total scale .In conclusion, the PETATSID appears to be a valid and reliable instrument for the measurement of PPE teachers? attitude toward students with ID. It was concluded that courses related to APA in PET program didn?t contribute on development of PPE teachers? positive attitude as being expected. Based on the results, it was suggested that PE teaching program should be reviewed to improve teaching competence to children with ID of PPE teachers.Keywords: Children with Intellectual Disabilities, Pre-service Physical Education Teacher, Attitude.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleBeden eğitimi ve spor öğretmen adaylarının zihinsel engelli çocuklara yönelik tutumlarıyla ilgili bir ölçek geliştirme çalışması
dc.title.alternativeDevelopment and validation of the pre-service physical education and sport teachers' attitudes toward children with intellectual disabilities
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmScales
dc.subject.ytmInclusive education
dc.subject.ytmMental disorders
dc.subject.ytmFlexibility training mentally retarded childrens
dc.identifier.yokid439686
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid340788
dc.description.pages123
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess