Show simple item record

dc.contributor.advisorKurt, Tolga
dc.contributor.authorSancak, Elif Ayşe
dc.date.accessioned2021-05-07T10:43:43Z
dc.date.available2021-05-07T10:43:43Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-10-11
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/614524
dc.description.abstractHastalar için hayati önem arz eden Katastrofik Komplikasyonların(KK) perfüzyonist eğitimi alan öğrencilere nasıl öğretilebileceği, becerilerinin nasıl geliştirilebileceği hususunda yapılmış bir çalışmadır. Çalışmada ön ve son testler vasıtasıyla öğrencilerin bilgi ve beceri düzeyleri ölçülmeye çalışılmıştır. Bilgisayar destekli Kardiyopulmoner baypas simülasyon modeliyle, öğrencilerin bilgi ve becerilerinin geliştirilip geliştirilemeyeceği test edilmiştir. Perfüzyon teknikleri programında eğitim alan öğrencilerden rastgele deney (n=38) ve kontrol (n=38) grubu olmak üzere iki grup oluşturulmuştur. Öğrencilerin simüle edeceği; vazoplejik sendrom, sürekli yüksek arter ve/veya hat basıncı, masif hava embolisi, uzun süreli güç kesintileri, yetersiz heparinizasyon, kalp akciğer makinesi bileşenlerinden herhangi birinin arızası başlıklarını içeren altı adet KK simülasyon senaryosu hazırlanmıştır. Hazırlanan senaryolarla deney grubundaki öğrencilerin becerileri gözlemlenmeye çalışılmış ve kontrol grubundaki öğrencilerin becerileriyle karşılaştırılmıştır. Deney ve kontrol grubundaki tüm öğrencilere (n=76) önce ön test uygulanmıştır. Her iki gruptaki öğrencilere (n=76) KK ile ilgili eğitim verilmiştir. Deney grubundaki öğrenciler eğitimden sonra rastgele seçtikleri KK senaryolarından birini simüle etmiştir. Deney grubu öğrencileri senaryo simülasyonu esnasında likert tipi ölçekle hazırlanmış değerlendirme formalarıyla, bir gözlemci tarafından değerlendirilmiştir. Deney grubu öğrencileri senaryo simülasyonu ve değerlendirme sonrasında son teste tabi tutulmuştur. Kontrol grubu öğrencileri ise aldıkları eğitim sonrasında yine rastgele KK senaryolarından birini seçmişlerdir. Kontrol grubu öğrencileri seçtikleri KK'yı simüle etmeksizin verecekleri tepkileri sözlü olarak dile getirmişler, bir gözlemci tarafından değerIendirme formlarıyla değerlendirilirmişlerdir. Kontrol grubu öğrencileri sözlü değerlendirme sonrasında son testlerle yeniden değerlendirilmiştir. Senaryo simülasyonuyla KK'dan birini simüle eden deney grubu öğrenciler ön testlerde kontrol grubunun gerisinde olmasına rağmen son testlerde kontrol grubu öğrencilerinden bariz şekilde daha başarılı olmuştur.( p≤,05)ANAHTAR KELıMELER: Ön Test, Son Test, Senaryo Simülasyonu, DavranısalTepki, Katastrofik Komplikasyon
dc.description.abstractThis is a study of how catastrophic complications that are vital for the patient can be best taught to perfusionist students. In this study, knowledge and skill levels of the students were tried to be measured by pre and post tests. In addition, it will be tested whether the knowledge and skills of the students can be improved better by using computer aided CPB model. Two groups of perfusion technics students were randomly assigned as Experimental (n=38) and Control (n=38) groups. For students to simulate: six catastrophic complication simulation scenarios were prepared which included vasoplegic syndrome, continuous high artery and / or line pressure, massive air embolism, long-term power cuts, inadequate heparinization, and failure of any of the components of the heart lung machine. With the prepared scenarios, the skills of the students in the experimental group were tried to be observed and the skills of the students in the experimental group and the control group were compared. All students(n=76) in the experimental and control groups were pre tested first then they were trained on CC. After the training, they simulated one of the scenario of CC randomly selected by the students in the experimental group They were evaluated with likert type scale and evaluation jerseys by an observer. They were subjected to post-test after scenario simulation and evaluation. The control group students selected one of the random catastrophic complication scenarios after the training they received. They described their reactions without simulating the CC of their choice and were evaluated by an observer with their evaluation forms after that they were evaluated with the post tests after the evaluation with the evaluation forms. The experimental group students who simulated one of the catastrophic complications with the scenario simulation were behind the control group in the pre tests, they were significantly more successful than the control group students in the post tests. (p≤,05)KEY WORDS: Pre Test, Post Test, Scenario Simulation, Behavioral Response,Catastrophic Complicationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titlePerfüzyonist eğitiminde bilgisayar destekli kardiyopulmoner baypas simülasyon modelinin katastrofik komplikasyonlar öğretimindeki etkinliği
dc.title.alternativeThe effectiveness of computer aided cardiopulmonary bypass simulation model in the teaching for catastrophic complications in perfusionist education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-10-11
dc.contributor.departmentKalp ve Damar Cerrahisi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmComputer assisted education
dc.subject.ytmSimulation
dc.subject.ytmCardiopulmonary bypass
dc.subject.ytmSimulation model
dc.subject.ytmComplications
dc.subject.ytmEducation-medical
dc.identifier.yokid10231286
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid536156
dc.description.pages110
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess