Show simple item record

dc.contributor.advisorDüğer, İ. Hakkı
dc.contributor.authorDemirdaş, Hüseyin
dc.date.accessioned2021-05-07T09:38:47Z
dc.date.available2021-05-07T09:38:47Z
dc.date.submitted1997
dc.date.issued2021-01-05
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/614391
dc.description.abstractÖZET Günümüzde bilgi teknolojisi ile birlikte, hızlı bir değişim yaşanmaktadır. Ancak, bu değişime hazırlıklı olan, değişimde belirleyici olan örgütler ayakta kalabilmektedir. Ekonomik sosyal ve kültürel gelişmede, ülkemiz için, büyük önem taşıyan ve eğitim sisteminin ilk basamağını oluşturan temel eğitimimiz, öğretim süresi ve eğitim kalitesi yönünden yetersizdir. Klasik örgüt yapısı ve yönetim anlayışı ile, kıt kaynaklar verimli ve etkili kullanılmamaktadır. Savurganlıklar önlenememektedir. Temel eğitimimiz, bugünkü mevcut yapısı ile, bilgi toplumu olmamızı sağlayacak, 21. Yüzyıl insanını yetiştirecek yapı ve yönetimden uzaktır. Temel eğitimde verimliliğin, kalitenin, sağlanması, çevresindeki değişimlere uyabilen, araştırıcı,' öğrenmeyi ' öğrenebilen, doğru düşünebilen, yaratıcı, üretici, girişimci, kendini ülkesini ve toplumu sürekli geliştirmeye çalışan, iletişim kurabilen, insanların yetiştirilebilmesi için, öncelikle temel eğitimin reorganizasyonu şarttır. Üretim ve hizmet işletmelerinde başarıyla uygulanan Toplam Kalite Yönetimi'nin temel eğitim örgütlerinde de uygulanması ile 21. Yüzyılın bilgi toplumunu meydana getirecek olan bireylerin yetişmeleri sağlanabilir. Temel eğitimde TKY'e geçilmesi için, öncelikle temel eğitimin mevcut yapı ve organizasyonu TKY uygulamalarına uygun biçimde yeniden yapılandırılmalı, Toplam Kalite eğitimine hemen başlanılmalıdır. En akılcı yatırım, insana yapılan yatırımdır.
dc.description.abstractABSTRACT In these days, with informatic tecnology, a rapid change is being lived. However. The organisations and association/ that are ready for change and distinquished in variation could countinue their way. Our a basic education wich is a great impertance in economical, social an culturel development, and the first step of education system, is deficiend in education time an quality. The sccree sourcos aren't being used efficently and effectively ; Wastings can't be preverted with it's present system, our basic education is for from the System and management, wich will provide us to be an information society and which will train the people of 21. Century. In order to provide the efficiency and quality in basic education it's imprative that people who can keep up with the changes around them, who are investigative, who can learn how to learn, who can think properly creative, affective who can attempt, who try society continuasly, who can communicate with others should be raised. The use of T.Q.M,( Total Quality Management ) which is applied successfully in production and service management in basic education organisations can manage to grow up persons who will from the informatic society of the Total Quality Management firstly the present structine and organazitaion of the basic education should be reorganized as it is proper to the applications of TQM and TQM should be Started immediately. The most logical investment is that, which is done on people.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTemel eğitimde vizyon ve konsensüs arayışları toplam kalite yönetimi modeli ve bir anket uygulaması
dc.title.alternativeVision and konsensus apprach in basic education: The model of total quality management application of a poll
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-01-05
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmNational education
dc.subject.ytmEducation system
dc.subject.ytmKütahya
dc.subject.ytmBasic education
dc.subject.ytmMinistry of National Education
dc.subject.ytmTotal quality management
dc.identifier.yokid62928
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityDUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid62928
dc.description.pages205
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess