Show simple item record

dc.contributor.advisorDüğer, İ. Hakkı
dc.contributor.authorKiliç, Ramazan
dc.date.accessioned2021-05-07T09:38:40Z
dc.date.available2021-05-07T09:38:40Z
dc.date.submitted1998
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/614360
dc.description.abstractÖZET Türkiye'de Yükseköğretimin en büyük darboğazı finansman yetersizliği ve kaynakların etkin kullanılamamasıdır. Yükseköğretimde yaşanan yoğun talep artışı ve yükseköğretimin yurdun her tarafına yaygınlaştırılması hedefi, yükseköğretimde yeni finansman kaynaklarının bulunmasını zorunlu kılmaktadır. Bu nedenle, mevcut kaynak ve imkanları doğru ve zamanında kullanmak son derece büyük önem taşımaktadır. Bu tezin konusu da finansman eksikliğini giderecek ve mevcut kaynakların daha etkin, zamanında ve doğru olarak kullanımını sağlayacak çözüm önerilerinden oluşan Türkiye'de yükseköğretimin yeniden finansmanıdır. Birinci bölümde, konunun teorik boyutu ele alınarak, Yükseköğretimin kamusal mal/hizmet açısından yeri belirlenmeye çalışılmıştır. İkinci bölümde, seçilmiş bazı ülkelerde yükseköğretimin finansmanı geniş olarak ele alınmıştır. Üçüncü bölümde, Türkiye'de yükseköğretimin kapsamı ve tarihsel gelişimi geniş bir perspektifte ele alınarak incelenmiştir. Dördüncü bölümde, Türkiye'de yükseköğretimin finansmanı ve yükseköğretimde yıllar itibariyle öğretim elemanı ve öğrenci sayılarının gelişimi ele alınmıştır. Beşinci ve son bölümde ise; Türkiye'de Yükseköğretimin yeniden finansmanı ele alınmıştır.
dc.description.abstractABSTRACT The biggest straits of the higher education in Turkey are the lack of financing and inefficient use of sources. Both the increase in demand for higher education and the aim of making higher education become widespread across the country have to get new financial sources found. Therefore, it is important to use existing resources and opportunities correctly on time. The subject of this thesis is the refinancing of the higher education in Turkey, which includes the solution proposals to eliminate the financial deficiency and to use the present sources more efficiently, rightly and on time. In the first chapter, higher education is tried to be determined regarding governmental good and services by being taken up taking up the theoretical dimension of the subject. In the second chapter, financing of higher education in some chosen countries is widely considered. In the third chapter, the scope and the historical development of the higher education in Turkey are examined with consideration of broad perspective. In the fourth chapter, in Turkey, the financing of the higher education and the progress of the faculty along with that of students in Turkish universities are taken year by year. Finally, in the fifth chapter, in Turkey, the refinancing of the higher education is presented.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleYükseköğretimin yeniden finansmanı -Türkiye için bir model-
dc.title.alternativeThe Refinancing of the higher education -A model for Turkey-
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİktisat Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmFinancing
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmHigher education
dc.identifier.yokid64353
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityDUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid64353
dc.description.pages271
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess