Show simple item record

dc.contributor.advisorErgin, Hüseyin
dc.contributor.authorKurdak, Münevver
dc.date.accessioned2021-05-07T09:38:33Z
dc.date.available2021-05-07T09:38:33Z
dc.date.submitted1998
dc.date.issued2021-03-22
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/614329
dc.description.abstractÖZET Çeşitli ekonomik ve politik yönelimlerden dolayı ülkeler arasındaki sınırların iyice kalktığı, dünyamızın bir manada küçüldüğü günümüzde; küresel rekabet ve artan müşteri talepleri iş dünyasında başarının kurallarını da sürekli olarak değiştirmektedir. Artık karlı ve sadık müşteriler bulmak ve bunlarla işbirliğini sürekli kılmak çok zor hale gelmiştir. Firmaların birer alî sistem olarak içinde faaliyet gösterdikleri dış ve iç çevre şartlarındaki değişimler her geçen gün oyunun kurallarını yeniden tanımlamaktadır. Dolayısı ile firmaları ister istemez değişime zorlamaktadır. Firmaların değişmekten başka seçeneklerinin bulunmadığı bu şartlarda `değişime yaklaşımlarım` da değiştirmeleri gerekmektedir. Artık tüm çalışanların; liderlik formasyonuna sahip üst yönetimin desteğiyle, müşteri odaklılığın, sürekli gelişmenin, sürekli eğitimin, sıfır hatanın esas alındığı, her alanda kaliteyi geliştirmeyi Toplam Kalite Yönetim felsefesine yönelimli olmaları gittikçe önem kazanmaktadır. Top yekûn etkinliğin ve etkililiğin sağlanabileceği yönetim tarzı ise TKY aracılığı ile 'beyinlerin işbirliği ve paylaşım` baz alındığı Katılmalı Yönetimdir. Bu çalışmada öncelikle yönetim yaklaşımlarının kronolojik seyri, postmodern yönetim yaklaşımı da dahil olmak üzere incelenmiştir. TKY'ye ilişkin kavramlar, süreçler ele alınmıştır. Daha sonra Katılmalı Yönetim amaçlan anlatılmıştır. TKY sürecini oluşturan stratejilerin dönüşüm boyutu üzerinde durulmuştur ve örnek bir uygulamaya yer verilmiştir. Sonuçta değişim sürecinde ayakta kalabilmek ve en etkin sonuca ulaşmanın ancak ve ancak `Katılmalı Yönetim` tarzı ile sağlanabileceği ortaya konmuştur.
dc.description.abstractABSTRACT Because of various economic and politic aspects, the boundaries of countries has been destroyed and the world has already down-sized. Therefore, global competition and increasing customer demands have changed success rules continously. Nowadays, it is so difficult to get profitable and innocent buyers and go on the cooperation with them. The external and internal changes in environment redefine the game rules. Thus, companies work as a sub-system in this situation and the new rules force them to change. In these conditions, companies must change their `change vision` because of having no change except changing. Thus, all employee should improve quality in each area and have Total Quality Management philosophy with respect to top management support based on leadership, customer focusing, ccntinous development, continous training and zero error. However, total efficiency and effectiveness should be managed by Participative Management. Because, this management approach is based on `cooperation and sharing of brains` by means of TQM. Firstly, in this study chronological progress of management approaches including postmodern management is studied. Then, the concepts and process of TQM are explained. Furthermore, Participative Management goals are told. And then, the transformation subject of strategies that forms TQM is emphasized and an industrial practice is employed for example. To live in competitive environment and to reach the most effective result should be managed by Participative Management way towards change process. There fore this topic is evaluated finally.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleİşletmelerde yönetim yaklaşımlarının toplam kalite yönetimiyle katılımcılığa dönüştürülmesi
dc.title.alternativeTransformation to participation with total quality management of managerial approach at business
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-03-22
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmBusinesses
dc.subject.ytmParticipation management
dc.subject.ytmQuality management
dc.subject.ytmManagement
dc.subject.ytmTotal quality management
dc.identifier.yokid71657
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityDUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid71657
dc.description.pages140
dc.publisher.disciplineYönetim ve Organizasyon Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess