Show simple item record

dc.contributor.advisorElmacı, Orhan
dc.contributor.authorDemirci, Mustafa Kemal
dc.date.accessioned2021-05-07T09:38:32Z
dc.date.available2021-05-07T09:38:32Z
dc.date.submitted1998
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/614321
dc.description.abstractIV ÖZET Son yıllarda, yönetim düşüncesinde köklü değişimler yaşanmaktadır. Bu değişimler, gittikçe hızını arttırarak, 21. yüzyılda çok daha farklı boyutlar kazanma eğilimindedir. Bu süreçte, konunun önemini ve boyutunu vurgulamak için değişim kavramı yerine, artık dönüşüm kavramı kullanılmaktadır. Bu oluşumun gerçekleşmesinde, bilgi ve iletişim teknolojilerinin etkisi büyüktür. Bu bağlamda, bilgi teknolojisi, değişim, küreselleşme, örgüt kültürü ve son zamanlarda paradigmik dönüşüm konularındaki birikimler; güncel düzeydeki çalışmaları modern ötesi yaklaşımlarla bütünleştirmeye zorlamıştır. Bu çalışma bunun bir ürünüdür. Belli bir alanın ötesinde küresel boyutu olan bu birikimler, modern ötesi anlayış ve vizyon gücü ile geleceğin günümüze taşınarak bir takım dönüşümlerin gerçekleştirilmesine olanak sağlamaktadır. Bu tür bir yapılanmanın gerçekleşmesi, yöneticilerde durumsallığın ötesinde, çok boyutlu ve sentezci bir anlayışa dayanan bir takım dönüştürücü önderlik becerilerinin varlığına bağlıdır. Önderlik ile ilgili yapılan çalışmalar, günümüze kadar farklı boyutlar kazanmış, bundan sonra bütünleşik bir anlayışla bu çalışmalardan yararlanmaya başlanılmıştır. Bütünleşik bir anlayışa dayanan bu yaklaşım, dönüştürücü önderlik kuramıdır. Araştırma kapsamındaki yöneticilerinin, dönüştürücü önderlik becerilerinin uygulanmasında yetersiz; ancak ilgili becerilerin kazanılması için istekli oldukları, işletme içi ve işletme dışı eğitim programlarıyla bilgi düzeylerini artırma çabası içinde oldukları gözlenmektedir. Bu nedenle, yöneticilerin, ilgili becerileri kazanmaları, yöneticilik formasyonuna ve belli alanda derinlemesine bilgi sahibi olmalarına bağlıdır. Eğitim geleceğe yatırım yapma çabasıdır. Yöneticilerin ilgili becerileri kazanmak ve geliştirmek amacıyla, eğitim çabalarına girmeleri; değişen rekabet ortamı, kâr etmenin ötesinde işletme hayatiyetini devam ettirmek, insan kaynaklarının öneminin artması ve müşterilere yönelme gibi işletmelerde başlayan çok boyutlu bir dönemin zorunlu koşullan olarak ortaya çıkmıştır.
dc.description.abstractABSTRACT Nowadays, fundamental changes on management thinking have been being existed. In the 21st century, increasingly, the changes have a tendency to expand so many different dimensions. In this process, Transformation concept has been used intend of change concept to define the importance and dimension of the subject. For the materialisation of this formation, the effect of technological knowledge and communication is paradigmatic transformation have already forced the intellectual studies to combine with matching postmodern. The study is about what it is. This accumulation which has a global dimension beyond a certain field, with postmodern concept and functional power is being helpful to happen real transformation by carrying future into present occurrence of this kind of construction depends on the leadership talent which is bound up with administrator's elective and synthesis understanding a part from their positions. Up to now, studies on leadership have gained some different dimension and now it has been started to get benefit from the studies with an integral understanding. This approach connected with integral understanding is the theory of transformable leadership. It has been observed that business administrators are not able to perform transformable leadership, but; they are full of wished for having skills and getting better by means of educational management programmes. However, administrators -to gain skills- have to get enough and deep knowledge in certain field and of course; administrative formation as well. Training is an effect to invest for future to gain skills, administrators should be in training efforts which are obligatory conditions of enormous dimensions of a term in organizations for variable competition beyond the profit; dealing with the customers and trying to continue the function of organization.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleDönüştürücü önderlik kavramının önderlik kavramları yönünden incelenmesi
dc.title.alternativeCompare of leadership theories with transformational leadeship theory
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmManagement
dc.subject.ytmTransformational management
dc.identifier.yokid81226
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityDUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid81226
dc.description.pages272
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess