Show simple item record

dc.contributor.advisorErgin, Hüseyin
dc.contributor.authorCengiz, Reha
dc.date.accessioned2021-05-07T09:38:29Z
dc.date.available2021-05-07T09:38:29Z
dc.date.submitted1999
dc.date.issued2021-04-24
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/614308
dc.description.abstractÖZET Teknolojik ve işletmecilik ile ilgili uygulamaların sürekli değişim ve gelişim gösterdiği günümüzde, rekabetin yoğun olarak yaşanılması, işlemlerin klasik yaklaşımlardan ziyade zamana uygun düşünmelerini zorunlu kılmıştır. İşletmeler, bilimsel ve teknolojik gelişimlere ayak uydurarak, değişen çevre koşullarına uyum sağlamak arzuladıkları performansa ulaşmak için büyük çaba sarfetmektedirler. Biz de bu çalışmayla, insanoğlunun var olduğu andan itibaren sürekli uyguladığı bir düşünce tarzının gelişim sürecini ve bunun kararlara nasıl entegre edileceğini ortaya dökmeye çalıştık.. Bu entegrasyon işletmecilik hayatına, stratejik kararların varlığım yerleştirmiştir.Temel olarak dört bölümden oluşan bu çalışmanın amacı, işletmelerin değişen çevre koşullarına adaptasyonlarını kolaylaştırmak, geleceği mümkün olan düzeylerde kontrol ederek arzuladıkları performansa ulaşmalarını sağlamak için büyümelerini nasıl yapacaklarına ortaya koymaktır. Çalışmamızın birinci bölümü konuya giriş niteliğinde olup strateji kavramı, tarihsel gelişimi ve diğer kavramlarla ilişkisi üzerinde durulacaktır. İkinci bölümde, stratejik kararlar, stratejik yöntem süreci, işletmelerde oluşan stratejik bütünleşmeler ve büyüme modelleri hakkında bilgi verilmiştir. Üçüncü bölümde işletmelerin büyüme ve Pazar analizlere yönelik yapılan çalışmalardan bahsedilmiştir. Dördüncü bölümde, Ansoff 'un büyüme vektörü matrisi, Thompson ve Strickland'm stratejik kümeleme analizi, General electric'in (GE) Trafik ışıkları yöntemi, Boston danışma grubunun büyüme / Pazar matrisi ve Yönlendirici politika matrisine göre portföy analizi yöntemleri baz alınarak yorumlanmıştır. İşletmelerin Pazar paylarına ve büyüme modellerine yönelik çeşitli yorumlar yapılarak işletmelere stratejik alternatifler önerilmiştir. Beşinci bölümde, UMPAŞ Holding' de uygulanan büyüme stratejileri ve Pazar analizlerinin yorumu yapılıp, sonuçlar ortaya kondukdan sonra, öneriler üzerinde durulacaktır.
dc.description.abstractABSTRACT The continious change and development in aplication about tachnological and business aadministrarion has forced todays' excessive compatence due comtamporarly administration rather than clasical one. Business administrations that fallow secientific and technological developments to adapt evitonmental conditions and the performance that they hope, perform high working. In this research we point out that people's kind of thikings' developmental progress and it's entegration in deciding and how it developed life of business administration since first mankind.This research which consist of basicly four parts aiming identify facilitate business administrations' with the optimum control of future to reach performance that they wish for their developments. First part has introduction featrues which is upon to cocept of strategy, it's historical development and realiton with other concepts. In second part there is information about strategic decisions, strategic wholeness in strategic administrations and models development. Ih third part there is a mention about studies on administration grow and bazaar analys. Âplication of grow strategy in UMPAS Holding Company, interpretations of bazaar analysis, conclusions and suggestions can be seen in forth part.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleStratejik kararlarda büyüme / pazar analizleri
dc.title.alternativeThe Growth on strategic decisions / market analyses
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-04-24
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmMarkets
dc.subject.ytmStrategic decision
dc.subject.ytmUşak
dc.subject.ytmMarket analysis
dc.subject.ytmDecision making
dc.subject.ytmHolding companies
dc.identifier.yokid89183
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityDUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid89183
dc.description.pages171
dc.publisher.disciplineYönetim ve Organizasyon Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess