Show simple item record

dc.contributor.advisorKaraaslan, Ahmet
dc.contributor.authorYavuz, Ercan
dc.date.accessioned2021-05-07T09:38:28Z
dc.date.available2021-05-07T09:38:28Z
dc.date.submitted1999
dc.date.issued2021-04-24
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/614301
dc.description.abstractHI ÖZET Turizm faaliyeti insan yaşamını birçok yönden etkileyen faaliyetler bütünüdür. Turizmin, sosyal yaşama etkisinin yanında ekonomik hayat üzerindeki önemini son y.y.'da özellikte gelişmekte olan ülkeler fark etmiş ve bu doğrultuda turizm yatırımlarına daha fazla önem vermişlerdir. Türkiye'de 1997 yılında elde edilen turizm gelirleri 7 milyar $' ı aşmıştır. 1998` de 9 milyar $ civarında turizm geliri beklenmektedir. Türkiye özellikle dış tanıtımı tam anlamıyla yerine getiremediği için 1998'de Turizm Bakanlığı yetkililerinin tahminine göre, 2 milyar $ zararına neden olmuştur. Özel teşebbüste artık Türkiye'nin uluslararası düzeyde tanıtımına katkıda bulunmak zorundadır. Turizm, ticari alanda da en büyük iş hacmini oluşturmaktadır. Son 10 yılda dünya ticaret hacmi %9 büyürken, turizm %12 büyüme göstermiştir. Dört bölümden oluşan tezin birinci bölümünde; araştırmanın, konusu, amacı, kapsamı, varsayım ve sınırları, araştırmanın yöntemine, ikinci bölümde; termal turizm işletmeciliği, üçüncü bölümde; kısaca termal turizmin ekonomik etkileri, dördüncü bölümde; Kütahya'da termal turizm tesislerinde yapılan uygulamaya, genel değerlendirme ve sonuç, önerilere yer verilmiştir.
dc.description.abstractIV ABSTRACT Tourism is the sum of activities that affect human life from many aspects. In recent years especially developing countries has noticed the essence of tourism of economy as well as the impact of it on social life and emphasized tourism investments within this direction. Tourism revenues acquried in 1997 has been over $7 billion 9 billion dollars of tourism revenves are expected in 1998. Since Turkey has not been fully utilizing advertisement, it lost $2 billion in 1998 according to the predictions of ministry of tourism. Private sector as well has to contribute to the advertisment of Turkey at the international level. Tourism comprises the largest business volume in the trade sector. While in the past 10 years world trade volume has grown by 9%, tourism has grown by 12%. In the first chapter of the five chapter thesis, the subject of the study, the purpose the assumptions and the boundaries and the method of it have been presented. In the second chapter thermal tourism business, In the third chapter the economic impacts of thermal tourism have been presented.. In the fourth chapter the applications done in thermal tourism facilities in Kütahya have been presented alontg with the conclusion and suggestions.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.titleTermal turizm işletmeciliğinin ekonomik etkileri ve Kütahya`da bir uygulama
dc.title.alternativeThe Economic impacts of thermal tourism management and an application in Kütahya
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-04-24
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEconomic effect
dc.subject.ytmKütahya
dc.subject.ytmThermal tourism
dc.subject.ytmTourism
dc.identifier.yokid89186
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityDUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid89186
dc.description.pages188
dc.publisher.disciplineYönetim ve Organizasyon Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess