Show simple item record

dc.contributor.advisorDüğer, İsmail Hakkı
dc.contributor.authorKeskin, Hüseyin
dc.date.accessioned2021-05-07T09:38:26Z
dc.date.available2021-05-07T09:38:26Z
dc.date.submitted1999
dc.date.issued2021-04-24
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/614296
dc.description.abstractIV ÖZET Küreselleşme olgusu işletmelerin rekabetçi güçlerine önemli ölçüde etki etti. İşletmeler, küreselleşen dünyamızda rekabetçi tutumlarını sürdürmek için arayışa geçtiklerinde günümüzde ön planda iki unsur ile karşı karşıya kalmışlardır. Kalite ve insan kaynaklan. Günümüzde işletmelerin başarısı bu iki unsurun bir arada en yi biçimde realize edilmesine bağlıdır. Çünkü rekabetçi gücü işletmelere kazandıracak olan kalite, insan kaynaklarının kaliteye olan duyarlılığı ile doğru orantılıdır. İşletmeler verimliliklerini yükseltecek, maliyetlerini düşürecek ve kalitelerini yükseltecek; buna bağlı olarak da rekabetçi tutumlarını sürdürecek çeşitli model ve teknik arayışlarını sürdürmüşler ve halen de sürdürmektedirler. Bu model ve teknik arayışlarından başka, insan kaynaklarının bilgi, beceri ve tutumlarını geliştirici çeşitli eğitim programlan düzenleyerek, işletmenin amaçlarım en rasyonel biçimde gerçekleştirmeyi hedeflemişlerdir. Eğitim gerçekten de işletmelerin başansına etki eden en önemli unsur olarak kabul edilmektedir. Çünkü eğitim, insan kaynaklanmn niteliğini geliştirdiği gibi, düşünsel yapısını de geliştirmektedir. İşletmelerdeki eğitim faaliyetlerini personel bölümü, insan kaynaklan bölümü ya da insan kaynakları yönetimi (İKY) gibi adlarla örgütlendirilen bölüm yürütmüştür. Bu bölüm insan kaynaklarının eğitim gereksinimlerini tespit ederek ya da stratejik bir amaca yönelik olarak insan kaynaklarını kurum içi veya kurum dışı çeşitli eğitim programlarına tabi tutmuştur. Bu programların amacı genelde insan kaynaklanmn bilgi ve becerilerini geliştirmeye yönelik olmuştur. Ancak TKY uygulamasına geçen işletmelerdeki TKY ve TKY eğitim faaliyetleri hem insan kaynaklanmn niteliğini, hem yönetimini hem de örgütsel yapısını etkilemekte ve değiştirmektedir. TKY eğitim faaliyetleri amaç yönüyle İKY eğitim faaliyetlerinden farklı olup, yönetim düşüncesinde ve işletme genelinde `kalite` ve `insan kaynaklan` orjinli bir değişimi amaçlamaktadır.
dc.description.abstractABSTRACT Becaming global case effected in important level to the force of rivalry of administratings. Administratings face of the two facts that are the urgent ones to continue its rivalry situation world nowadays. Nowadays administratings success dependion realizing these two facts together in the best ways. Because rivalry power is directly proportional with the quality that is gaining to the adrninistrating to the administratings and the human sources which have sensivity to the quality. Administratings continued and still continues their research of various modal and technical searchings to increase it's outputs, degrees coasts and increase qualities, depending on this to continue it's rivalry behaviour. Beside, this model and technical searchings they aim the administratings purpose to realize in the most rational way, arranging various educational programmes which are developing human source knowladge, skill and attidudes. Education is accepted as the most important thing which effects to the success of he Administrating, because education, developes the thoughtful stucture of the human sources while developing the quality of human source. The education activities in Administrations are carried out by the part associated by the human source or human source management. This part made the human source depend on to some different education programmes in the institution or out of the institution by determining the education needs or strategical aims. The aim of these programmes are made to develope the knowladges and skills of human sources. However TKY and TKY education activities which passed to TKY application effect and change both the quality of human sources, management and the organisational stucture. TKY education activities aims a change with the management idea and `quality` and `human source` in general administrating which differs from İKY education activity.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleİnsan kaynakları eğitiminin toplam kalite yönetimi incelemesi ve bir uygulama
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-04-24
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPersonnel education
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmQuality management
dc.subject.ytmHuman resources
dc.subject.ytmTotal quality management
dc.identifier.yokid89189
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityDUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid89189
dc.description.pages212
dc.publisher.disciplineYönetim ve Organizasyon Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess