Şehiriçi ulaşımda otobüs işletmeciliği ve Eskişehir Büyükşehir Belediyesi Otobüs İşletmesi`nde etkenlik analizi
dc.contributor.advisor | Düğer, İ. Hakkı | |
dc.contributor.author | Özkir, Havva Dudu | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T09:38:26Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T09:38:26Z | |
dc.date.submitted | 1999 | |
dc.date.issued | 2021-04-23 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/614292 | |
dc.description.abstract | ÖZET Otobüs işletmeciliğinde başarılı olmanın ve basan değerlemesinin çeşitli kriterleri vardır. Bunlar; verimlilik, etkililik, karlılık, üretkenlik, globalleşme ve etkenlik olarak sıralanabilir. Her faaliyet bir iş olup, her iş bir sistem dahilinde yapılmaktadır. Açık her sistem ise girdi ve çıktılara sahip olduğundan, çıktı/girdi oranından hareketle her faaliyetin etkenliği ölçme imkanı vardır. Ancak bu noktada, özellikle fiili üretimin olmadığı, bir hizmet işletmesi olan şehir içi otobüs işletmesinde gerçekçi etkenlik oranlarının bulunmasında hassas davranmak gerekir. 1998 yılı itibariyle ülkemizde 2835 Belediye mevcuttur ve nüfusun yaklaşık %64'ü şehirlerde yaşamaktadır. Şehir içi ulaşımda göz önüne alınması gereken, ihmal edilemeyecek temel kriterler şunlardır; Hızlı Ulaşım, Ekonomik Ulaşım, Rahat Ulaşım, Güvenli Ulaşım, Dışsal Maliyetleri Az Olan Ulaşım. Eskişehir Belediyesi Otobüs İşletmesi etkenlik analizinde elde edilen sonuçlar; bu kriterlerin gerçekleşmediğini göstermektedir. | |
dc.description.abstract | SUMMARY There are kinds of criterion to be successful and evaluate the accomplishment on bus adrninistration. These are: productivity, effectivenees, being profitable, universal and active. Each activitiy is a job, each job is performed in a system. Since each open system has input and output, there is possibility to measure effectiveness of each activity considering the input and output. But on this point, it requires to act sensitively to define the real activity proportion about bus administration which is service administration especially has no actual production. Considering 1998 there are 2835 municipalities in our country and 64 percent of total population lives in the cities. The main criterions which must be taken into consideretion and can't be neglected are: Rapid Transportation, Economical Transportation, Less outgoing Cost Transportation. In the analysis of Eskişehir city bus administration observations show that the ciriterion doesn't become true. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Ulaşım | tr_TR |
dc.subject | Transportation | en_US |
dc.subject | İşletme | tr_TR |
dc.subject | Business Administration | en_US |
dc.title | Şehiriçi ulaşımda otobüs işletmeciliği ve Eskişehir Büyükşehir Belediyesi Otobüs İşletmesi`nde etkenlik analizi | |
dc.title.alternative | Transportation in city bus administration and effectiveness analyses in Bus Administration in Eskişehir city | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2021-04-23 | |
dc.contributor.department | İşletme Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Success | |
dc.subject.ytm | Business management | |
dc.subject.ytm | Management | |
dc.subject.ytm | Eskişehir Metropolitan Municipality | |
dc.subject.ytm | Business success | |
dc.subject.ytm | Urban transport | |
dc.subject.ytm | Transportation | |
dc.subject.ytm | Bus enterprises | |
dc.identifier.yokid | 89167 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 89167 | |
dc.description.pages | 144 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |