Show simple item record

dc.contributor.advisorDüğer, İ. Hakkı
dc.contributor.authorÖzkir, Havva Dudu
dc.date.accessioned2021-05-07T09:38:26Z
dc.date.available2021-05-07T09:38:26Z
dc.date.submitted1999
dc.date.issued2021-04-23
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/614292
dc.description.abstractÖZET Otobüs işletmeciliğinde başarılı olmanın ve basan değerlemesinin çeşitli kriterleri vardır. Bunlar; verimlilik, etkililik, karlılık, üretkenlik, globalleşme ve etkenlik olarak sıralanabilir. Her faaliyet bir iş olup, her iş bir sistem dahilinde yapılmaktadır. Açık her sistem ise girdi ve çıktılara sahip olduğundan, çıktı/girdi oranından hareketle her faaliyetin etkenliği ölçme imkanı vardır. Ancak bu noktada, özellikle fiili üretimin olmadığı, bir hizmet işletmesi olan şehir içi otobüs işletmesinde gerçekçi etkenlik oranlarının bulunmasında hassas davranmak gerekir. 1998 yılı itibariyle ülkemizde 2835 Belediye mevcuttur ve nüfusun yaklaşık %64'ü şehirlerde yaşamaktadır. Şehir içi ulaşımda göz önüne alınması gereken, ihmal edilemeyecek temel kriterler şunlardır; Hızlı Ulaşım, Ekonomik Ulaşım, Rahat Ulaşım, Güvenli Ulaşım, Dışsal Maliyetleri Az Olan Ulaşım. Eskişehir Belediyesi Otobüs İşletmesi etkenlik analizinde elde edilen sonuçlar; bu kriterlerin gerçekleşmediğini göstermektedir.
dc.description.abstractSUMMARY There are kinds of criterion to be successful and evaluate the accomplishment on bus adrninistration. These are: productivity, effectivenees, being profitable, universal and active. Each activitiy is a job, each job is performed in a system. Since each open system has input and output, there is possibility to measure effectiveness of each activity considering the input and output. But on this point, it requires to act sensitively to define the real activity proportion about bus administration which is service administration especially has no actual production. Considering 1998 there are 2835 municipalities in our country and 64 percent of total population lives in the cities. The main criterions which must be taken into consideretion and can't be neglected are: Rapid Transportation, Economical Transportation, Less outgoing Cost Transportation. In the analysis of Eskişehir city bus administration observations show that the ciriterion doesn't become true.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectUlaşımtr_TR
dc.subjectTransportationen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleŞehiriçi ulaşımda otobüs işletmeciliği ve Eskişehir Büyükşehir Belediyesi Otobüs İşletmesi`nde etkenlik analizi
dc.title.alternativeTransportation in city bus administration and effectiveness analyses in Bus Administration in Eskişehir city
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-04-23
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSuccess
dc.subject.ytmBusiness management
dc.subject.ytmManagement
dc.subject.ytmEskişehir Metropolitan Municipality
dc.subject.ytmBusiness success
dc.subject.ytmUrban transport
dc.subject.ytmTransportation
dc.subject.ytmBus enterprises
dc.identifier.yokid89167
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityDUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid89167
dc.description.pages144
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess