Show simple item record

dc.contributor.advisorKaraaslan, Ahmet
dc.contributor.authorÖzkan, Bülent
dc.date.accessioned2021-05-07T09:38:23Z
dc.date.available2021-05-07T09:38:23Z
dc.date.submitted2000
dc.date.issued2021-02-19
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/614281
dc.description.abstractIll ÖZET Bu araştırma da Türkiye'deki tarım sektörü incelenerek; yıllar itibariyle ülkemizdeki zeytin ve zeytinyağı üretimi, pazarlaması, tüketimi, ticareti gibi parametreler ele alınmaktadır. Zeytinyağının Türkiye ekonomisine katkısının artırılması için; üretimi ile tüketiminin artırılması amaçlanarak gerekli politikalar önerilmiştir. Türkiye de zeytinyağı üretiminde; toprak yapısı, bakım uygulamaları, hasat ve ağaçların yaşlanmasından dolayı verim düşüşü ile kalite düşüşü yaşanmaktadır. Ayrıca ülkemizde kişi başına zeytinyağı tüketimi düşüktür. Bunun artırılması için tüketicilerin bilinçlendirilmesi yollan araştırılarak, gerekli çözüm önerileri ortaya konulmuştur. Son yıllarda insan sağlığının ön plana çıkması ve tüketicilerin bu konuda bilinçlendirilmesi zeytinyağı tüketimini artırma eğilimine yöneltmiştir. Böylelikle zeytinyağının pazarda diğer yağlarla rekabet edebilme gücü artmıştır. Bu ürünün Pazar koşullarına bağlı olarak ülke ekonomisine ve insan sağlığına önemli bir katkı sağlaması için gerekli politikaların üretilmesi için çözüm önerileri ortaya konulmuştur.
dc.description.abstractIV ABSTRACT İn this research, agricultural area had been investigateal; olive, olive oil production, marketing, consumption, trade and prameter had been investigated. To increase the aid of olive oil production in Turkey economy, an increase an olive oil production and consumption had been aimed and necessary policies had been suggested. İn the olive oil production in Turkey; soil origin, care practice, harvest, trees' oldness, have caused less production and poor quality. Beside this olive oil consumption in Turkey is low. To increase this, the ways and methods how to make consumer conscious of using olive oil had been examined, and suggestions had been settled. İn recent years, the idea of puplich health and, consumers' increasing conscious have caused tendency to use, olive oil. Therefore olive oil has power to compete against the other oils inthe market. Olive oils aid in Turkey economy and puplic health. Some necessary policies and suggestions that solve have been settled.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEkonomitr_TR
dc.subjectEconomicsen_US
dc.titleZeytinyağı üretiminin Türkiye ekonomisine katkısının arttırılması: Gaziantep yöresinde zeytinyağının üretim ve pazar yapısına yönelik bir araştırma
dc.title.alternativeThe Increasing of the contribution of olive-oil to the economy of Turkey: A study oriented to the production and marketing of olive-oil
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-02-19
dc.contributor.departmentİktisat Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmExport
dc.subject.ytmImport
dc.subject.ytmAgricultural sector
dc.subject.ytmOlive
dc.subject.ytmOlive oil
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmEconomic development
dc.identifier.yokid103910
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityDUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid98930
dc.description.pages150
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess