Show simple item record

dc.contributor.advisorPoyraz, Kemal
dc.contributor.authorUçak, Nurten
dc.date.accessioned2021-05-07T09:38:21Z
dc.date.available2021-05-07T09:38:21Z
dc.date.submitted2000
dc.date.issued2021-02-19
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/614275
dc.description.abstractIV ÖZET İçinde bulunduğumuz çağda her alanında, olağanüstü olarak nitelendirilen değişimler yaşanmaktadır. Yönetim alanında yaşanan ise, örgütlerin nasıl en etkin ve verimli yönetilebilecekleri konusunda odaklaşmaktadırlar. Yüzyılın başında F. W. Taylor ile başlayan yönetim alanındaki çalışmalar, sürekli olarak gelişme göstermiştir. O dönemlerde verimlilik baz alınarak üretim işletmelerinde baş gösteren bu gelişmeler, insanların beklentileriyle doğru orantılı olarak sonraki dönemlerde kalite üzerinde yoğunlaşılmış ve bu gelişmeler bir çok örgütte etkisini göstermiştir. Kalite olgusunun yönetim alanında konuşulmaya başlanılması 1960'lı yıllarda olmuştur. Bu yıllardan itibaren yöneticiler ve araştırmacılar, üretim işletmelerinde kaliteli üretim ve kaliteyi kontrol altında tutma; hizmet işletmelerinde ise, kaliteli hizmet sunumu, ve kaliteli hizmet sunumu için yöntemler üzerinde araştırmalarını yoğunlaştırmışlardır. Kalitenin her alanda ön plana çıkması, kalitenin süreçlerin en başından itibaren sağlanması düşüncesini ortaya çıkarmış ve kaliteyi her aşamada sağlayacak temel unsurun insan olduğu düşüncesine yaygınlık kazandırmıştır. Bu merkezde yapılan çalışmalar, Toplam Kalite Yönetimi düşüncesinin de temelini oluşturmuştur. Toplam Kalite Yönetimi, insan ve kalite odaklı bir yönetim yaklaşımı olarak kabul edilmiş; kalitenin sağlanmasının ise bir kısım unsurlara bağlı olduğu görüşü ileri sürülmüştür. Kısaca TKY olarak ifade edilen bu yönetim anlayışı, kalitenin artırılması ile maliyetlerin düşeceği; ancak kalitenin artırılmasının teknoloji kadar insan kalitesi ile de alakalı olduğu; insan kalitesinin artırılmasının da eğitim ile mümkün olacağı gerçeğini kabul etmiştir. Uygulamaya konulduğu bir çok alanda başarılı sonuçlan görülen TKY, 1980'li yıllardan sonra sağlık alanında da uygulanmaya başlanmıştır. Her zaman değişimlere uyumu ve çağın teknolojisini transfer etmeyi ilke edinen TSK, böylesine başarılı sonuçlan görülen TKY uygulamalanna geçilmesi yönündeki startını en üst düzeyde vermiş ve TSK'nın bir çok alanında uygulamaya başlamıştır. Bu hususlar göz önünde bulundurularak bu çalışmada, Kütahya 100 Yataklı Asker Hava Hastanesi'nde iç ve dış müşteri memnuniyetini ölçmeye yönelik bir anket uygulaması gerçekleştirilmiş ve bu bulgulardan yararlanılarak da Kütahya 100 Askeri Hava Hastanesi için TKY Sistem Tasannu geliştirilmek amaçlanmıştır.
dc.description.abstractABSTRACT In all area in our age, changings have been lived classiflyng as extraordinary. The changings that is lived in management area have been focused on how the organization could be managed better, more active and productive. At the begining of the century by begining with F.W Taylor all the studies in the management area have been developed continuously. In those periods, these developings which occured in the production of enployings by taking base the productivity have been concentrated on the quality in later periods and these developings have pointed its effect on the other organizations. The quality productivity in productivity employing and to keep it under control in also duty employing, duty offering with quality and the methods are duty offering with quality. For taking the quality to the most important place in all area has occured the idea of obtaining the quality from the begininigs of procedure and the idea of the basic principle that is the human who provide the quality at each stage has obtain diffusion the studies which are done in this centre formed the basic idea of Total Quality Management. Total Quality Management has been accepted as a management approaching focused on human and quality, the view about the quality is depended on some principles has been asserted. Consequently, TQM, stated as TQM accepted that the cost will decline with the increasing of quality whereas for increasing it is depended on the human quality at all, to increase the human quality will be possible with the education. The numerous areas, has seen successful results having TQM when it has been practices, has also been used in health area in 1980s. TAF that accepts transforming the techonology of the age and its conformity as a princple, gave the enterance of the TQM applications, that gave succesful results, at the highest level and have been began to use in area of TAF. TQM which takes principle to conformity changings and to transfer it to the technologic age. By taking serious these matters, in this study in Kütahya 100 Beds Army Hospital, with the application of making interview in order to measure interior and exterior client satisfaction, aiming to improve TQM System Representation.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSağlık Kurumları Yönetimitr_TR
dc.subjectHealth Care Managementen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleKütahya 100 Yataklı Hava Hastanesi`nde toplam kalite yönetimi sistem tasarımı
dc.title.alternativeTotal quality management of representation system in Military Hospital with the Capacity 100 in Patients Kütahya
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-02-19
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmBusiness management
dc.subject.ytmHospitals
dc.subject.ytmMilitary hospitals
dc.subject.ytmSystem design
dc.subject.ytmQuality
dc.subject.ytmHealth services
dc.subject.ytmTotal quality management
dc.identifier.yokid103904
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityDUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid98934
dc.description.pages182
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess