Show simple item record

dc.contributor.advisorElmacı, Orhan
dc.contributor.authorAcarca, Ali
dc.date.accessioned2021-05-07T09:38:20Z
dc.date.available2021-05-07T09:38:20Z
dc.date.submitted2000
dc.date.issued2021-02-19
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/614272
dc.description.abstractÖZET Bilgi çağı olarak nitelenen çağımızın belirleyicisi olan bilim ve teknolojideki değişim ve gelişmeler, kurumların kendilerini yenilemelerini ve güncelleşmelerini zorunlu kılmaktadır. Eğitim organizasyonlarının bu değişimin dışında ya da değişime duyarsız kalmaları beklenilemez. Eğitim örgütleri hem bu değişimin öncüsü hemde değişime konu olan bu bilgilerin sürekli bir kullanıcısı olmak durumundadırlar. Ancak ortaöğretim düzeyinde eğitim veren okullarımızın -bazı istisnalar dışında- değişimin öncüsü olmayı bırakınız hatta değişime konu olan bilgi ve teknolojiyi kullanabilme durumundan uzak olduğunu söylemek mümkündür. Ülkemiz genç bir nüfus kitlesine sahiptir. Bu kitlenin büyük bir kısmı ilköğretim yada ortaöğretim sonrası bir üst eğitime devam edememektedir. Ülkemiz gençliğinin büyük bir çoğunluğu ortaöğretim düzeyi eğitimden sonra bir üst öğrenime devam edememekte ve bir hayat boyu aldığı bu eğitimle yaşamım sürdürmektedir. Ülke düzeyinde topyekün bir kalite bilincinin yaygınlaşması ilköğretim ve ortaöğretim düzeyinde toplam kalite kültürü ve bilincinin oluşturulmasıyla gerçekleşecektir. Ortaöğretim düzeyinde kalitenin gerçekleşmesi okulların eğitici-idareci personeliyle birlikte okulun teknik yapı, fiziki yapı, okulun eğitim öğretim müfredatı...vb. sürekli iyileştirilmesi ve geliştirilmesine bağlıdır. Bunu sağlamanın yolu da okullarda vakit geçirilmeden toplam kalite yönetimi anlayışı çerçevesinde eğitim-öğretimin sürdürülmesine bağlıdır. Ortaöğretim düzeyinde toplam kalite anlayışının yerleşmesi bir anlamda daha üst öğrenime devam edecek yada üst öğrenim görmeden hayata atılacak gençlik için kalite bilincinin bir basamağını oluşturacaktır. Ülkeler için eğitim vazgeçilmez bir unsurdur. Eğitim uzun vadeli ekonomik ve sosyal kalkınmanın sigortasıdır. Rekabetin ulusal ve uluslar arası düzeyde hızla arttığı günümüzde dünya ile rekabet etmenin yolu sürekli eğitimden geçmektedir. Sürekli eğitim ve gelişme ise toplam kalite anlayışının öncelikle eğitim organizasyonlarında benimsenip uygulanmasına bağlıdır. Gerek eğitim-öğretim sürecinde karşılaşılan sorunlara çözüm üretebilmek, gerekse bilim ve teknolojideki değişimlere ayak uydurabilmek için yapılması gereken Türk Eğitim Sisteminde toplam kalite organizasyonlarının oluşturulmasıdır.
dc.description.abstractVI ABSTRACT Technological development and improvement, which has been expressed as `information epoch` and has a power of determination, has forced educational institutions to renew themselves and to keep up with present situation. Those institutions cannot be thought as out of changing or being insensitivity. Educational organizations have to both innovator and continual user of those innovations but it could be easily mentioned that, except for some schools, most of secondary schools are far-away from being innovator even being user of innovations. On the other hand, our country has a mass of young population and most of young generation, after their primary and secondary education, haven't been able to attend their higher education. A large number of our young generation aren't able to continue to university education, after finishing their high-school education, and they have to get benefit from knowledge of primary and secondary education during the life. Troughout the country, widespreading of quality conscious will become by means of total cultural quality and conscious level at primary and secondary education. To have top quality level at secondary education depends on both school managers, educators, staff and school building, equipment, educational facilities, schedule...etc. and to achieve this; the concept of total quality must reflect on educational system urgently. Those who have concept of total quality at high school education will be able to go to university or social life with the conscious of quality. Education has great importance for people so it is an insurance of economic and social development in long term. Today to compete with countries in the world, where the level of national and international rivalry has been increasing continuously, education plays very prominent role. Perputual education and development can be only supplied when the concept of total quality is accepted and applied by educational organizations. The only thing that must be done, not only to find solution for the problems faced on educational period but also to keep up with the scientific and techonological changes, is to establish total quality organizations in Turkish Educational system.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaöğretim düzeyinde toplam kalite yönetimi sistemi uygulanabilirliğinin Kütahya Ticaret Meslek Lisesinde değerlendirilmesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-02-19
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEducation system
dc.subject.ytmTotal quality management
dc.subject.ytmSecondary education
dc.identifier.yokid102728
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityDUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid98935
dc.description.pages121
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess