Show simple item record

dc.contributor.advisorElmacı, Orhan
dc.contributor.authorŞenel, Bilgin
dc.date.accessioned2021-05-07T09:38:20Z
dc.date.available2021-05-07T09:38:20Z
dc.date.submitted2000
dc.date.issued2021-02-19
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/614270
dc.description.abstractÖZET Günümüzde giderek ağırlaşan rekabet koşulları kalite kavramının önemini daha da arttırmıştır. Üretim sonrası muayene ve düzeltmeler, hem ürünün kalitesini güvence altma almaya yeterli olmamakta, hem de firmanın ürün maliyetlerini yükseltmektedir. Bu nedenle süreçte hatanın nerede olduğunu bulmak ve ürüne hatanın oluştuğu yerde müdahale etmek gerekliliği doğmuştur. Bu anlayış, Kalite Güvence Sistemlerinin kurulup uygulanmasını zorunlu hale getirmiştir. Uygulanması zorunluluk halini alan bu Kalite Güvence Sistemleri, ISO protokollerine göre standartların her beş yılda revize edilmesi gerekmektedir. ISO/TC (Teknik Komite) 176, 1997 yılında kapsamlı bir revizyon yapmak için çalışmalarım başlatmıştır. Şu an kullanılmakta olan ISO 9000:1994 Standardının revize edilmiş hali ISO 9000:2000 versiyonu, kısa bir zaman sonra kuruluşların kullanımlarına sunulacaktır. Bu versiyonun kuruluşlarda uygulaması, tüm kalite faaliyetlerini süreç yaklaşımı ile ele alırken, müşteri odaklılık ve sürekli iyileştirme yaklaşımları ile daha etkin bir Düzeltici/Önleyici Faaliyet Sisteminin kurulmasına olanak sağlayacaktır. Özet olarak bu çalışmada, Büyük ölçekli bir Firmada revizyon olan Kalite Güvence Sisteminin (ISO 9000:2000) değişikliklerinin sorunsuz bir şekilde nasıl uygulamaya geçirileceği ayrıntılı olarak anlatılmıştır.
dc.description.abstractABSTRACT The concept of quality have become more important as the competition in the market rises. Inspections and modifications of the product at the output process is not satisfactory and it causes increases in the cost of production as well. Finding where the error originates and intervening at the point of error in the production process has become absolutely necessary. This idea necessitates the idea of building of quality assurance systems. Quality assurance systems which has become almost obligatory in the industry need to be revised every five years. ISO/TC (Technical Commitee) 176 started a widespread revision on ISO standards. The new revision ISO 9000:2000 will supersede the standard ISO 9000:1994 in a short while. This revision accepts the quality activities as a process and the main ideas which are the customer oriented mechanism and continuous modifications on the product realize building of corrective/preventive activity systems. As a summary, in this study how the application of quality assurance systems (ISO 9000:2000) in large scale companies can be realized without any problems is explained in detail. VIen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleToplam kalite güvence sisteminin yeni konsepti olarak ISO 9000:2000 versiyonu ve bir işletmenin uygulamaları
dc.title.alternativeISO 9000:2000 version as a new concept in total quality assurance and an application
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-02-19
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmStandards
dc.subject.ytmISO 9000
dc.subject.ytmQuality assurance system
dc.identifier.yokid102722
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityDUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid98936
dc.description.pages218
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess