Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzdilek, Çetin
dc.contributor.authorGün, Orhan
dc.date.accessioned2021-05-07T09:38:11Z
dc.date.available2021-05-07T09:38:11Z
dc.date.submitted2001
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/614231
dc.description.abstractiv ÖZET Araştırmamızda, Uşak ilinde değişik ilköğretim okullarında okuyan 200 (82 bayan -118 erkek) öğrenci, spor yapanlar ve spor yapmayanlar şeklinde araştırma kapsamına alındı. Burada spor yapan öğrencilerden kasıt, herhangi bir amatör spor kulübünde veya düzeyinde düzenli olarak idman yapan ve derece elde eden okul takımı sporcularıdır. Yaş grubu 12-14 yaş grubudur. Araştırmada antropometrik ölçülerden, uzunluk genişlik ve çevre ölçümleri olmak üzere 24 ölçüm alınmış olup biomotor özelliklerden 7 motorik test uygulandı. Testler ve ölçümler tekniğine uygun olarak yapıldı. Bu çalışmada ilköğretim okullarında okuyan kız ve erkek öğrencilerin gelişim ve hareket temelini oluşturan kinantropometrik özelliklerin belirlenmesi ve bundan sonraki yetenek seçimi ile sporcu yönlendirilmesi konusunda fikir vermesi amaçlandı. Ölçümler ilköğretim okullarının uygun bir sınıfinda hazırlanan ölçüm istasyonlarında, motorik testler ise stadyumda yapıldı. Testler öğrencilerin ders dışı zamanlarında yapıldı. Bir öğrenci üzerinde, her biri ayrı ölçüm tekniğine bağlı 31 değişik ölçüm yapılmasından dolayı denek sayısı kısıtlı tutulmak zorunda kaldı. Araştirmanın bilgileri SPSS for Windows 10.0 İstatisk Paket Programında Aritmetik Ortalama ve Standart Sapma değerleri olarak belirlendi. Araştırmamızda, ilköğretim okullarında okuyan kız ve erkek öğrencilerin spor yapan ve yapamayanların gelişim farklılıkları ve biomotor performansları belirlendi. İl bazında yapılan çalışma genişletilerek bölge ve ülke insanımızın bu alandaki norm oluşturma çabalarına taban olacağı düşüncesindeyiz. Testler sonucunda spor yapan erkeklerin, spor yapmayan erkeklere göre değerleri daha yüksek çıkmıştır. Spor yapanların uzunluk, genişlik ve çevre değerleri daha yüksek çıkarken, motorik testlerde performanslarının daha iyi olduğu görülmüştür. Spor yapan kızlarla, yapmayan kızlar arasında ise değerler birbirine daha yakın olmasına rağmen spor yapanların değerleri ve performansları daha iyi çıkmıştır.
dc.description.abstractABSTRACT Our investigation invole 200 students who go to the elemantry schools in Uşak and we divided the students in two groups play sports and don't play sports the students who play sports ina amteur clubs or do sports man who take a place in a competitions. They are 12-14 years old. In this investiqation,they are 24 antropometric measuremoots whsch are light, wideness and surroudings and 7 motoric quizer are applied.Tests and measurements are done wiht technical systems. In this investigation aim;to designate famale and male students krimotremetrik characteristics and to help us about ability alection and to quide the sportman. The measuremnts are done in the measurement stations which they are prepared in a class of the elemanty schools.This measurementr are done in their free time of students.The motoric tests are done in the stadium.the number of test subjects are limited.Because of the a students.They are also different tecinical systems. This investiqation's knowledges are designated by SPBS for undows 10,0 which is a program about aritmetic average and standart deviation values., In this invertigation the elemantry school's famale and male students development differencer and bimoter performancer are designated in two groups which play sports and don't play sports.We think this investigation will be widen than that will help other investigations. At the end of the this investigation's tests sports man's valuer go too far instead of the others which don't play sports.The sportmans lenght wideness and surrounding valuer are high and motoric performances are good.In females group the valuer are nearly the same but the females who play sports,their values are good. M. Yi ?S - W <i;.., ? ?`; r-?en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleUşak ili 12-14 yaş grubu spor yapan ve yapmayan öğrencilerin kinantropometrik değerlerinin karşılaştırılması
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmKinantopometric properties
dc.subject.ytmMotoric features
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.identifier.yokid104899
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityDUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid101850
dc.description.pages112
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess