İlköğretim okullarında futbol eğitimi ve öğretiminin planlanması
dc.contributor.advisor | Özdilek, Çetin | |
dc.contributor.author | Tuncer, Resul | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T09:38:09Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T09:38:09Z | |
dc.date.submitted | 2001 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/614220 | |
dc.description.abstract | m ÖZET Yuvarlanan cisimler insanoğlunun ilk zamanlardan bu yana ilgisini çekmiştir. Tarihi bulgulara bakıldığında topla oynanan oyunlardan olan, futbolun ilk defa kim tarafindan oynandığı tespit edilememiştir. Eski Türklerin, bugünkü futbola benzeyen `Tebük` oyununu oynadıktan tarihi bulgularda belirlenmiştir. Daha sonra İngiltere'de profesyonel olarak oynanmaya başlandı. Dünyanın birçok yerine buradan yayılmıştır. Futbol, ülkemizde en çok sevilen ve seyredilen spor branşıdır. Bunda başarılı olabilmek için küçük yaşta verilecek olan eğitim ve öğretimin önemi büyüktür. Yapmış olduğumuz bu çalışmada ilk önce eğitimi ele aldık. Eğitimde öğretmen-öğrenci ilişkisi, anne-baba ve öğretmen ilişkisi, iyi bir eğitimcide olması gereken hususlar gibi Özelliklere değindik. Çünkü iyi bir öğrenimin olması için, iyi bir eğitimin olması şarttır. Öğrenmenin çok farklı tanımları yapılmıştır. Genel manada öğrenme; bilgi kazanma, alışkanlıkların değişmesi, kişide kalıcı davranışlar meydana gelmesidir. Küçük yaşta futbol öğretmek istiyorsak bunun için en uygun yer okullardır. İlköğretimin sekiz yıla çıkması ile futbola yeteneği olan öğrencileri uzun süre eğitme imkanı doğmuştur. öğrencilere futbol çalışması yaptırırken gelişim özellikleri dikkate alınarak çalışma programı hazırladık. İlkokul dördüncü sınıftan başlayarak, son sınıfa gelinceye kadar futbol teknik ve taktik açısından gerekli olan bilgiler verilmiştir. Bu çalışmayı yaparken Alman Milli Takımı ve Hollanda'nın Ajax takımının altyapı çalışma kasetlerinden faydalanıldı. Futbol eğitim ve öğretimini nasıl yapakları, nereden başladıkları gözönünde bulundurularak çalışmaya yön verilmiştir. Sonuç olarak bu çalışma yapılırken, ilköğretim okullarında futbol eğitimi vermek isteyen öğretmenlere katkıda bulunmak amaç edinilmiştir. Futbol branşında ülke olarak başardı olmak için, futbolda başardı olmuş ülkelerde olduğu gibi, küçük yaştan itibaren futbol eğitimi verilmeye başlanmalıdır. Böyle bir eğitim ve öğretimin sonucunda başarılı olunacağı belirtilmiştir. | |
dc.description.abstract | IV ABSTRACT The things which are rolled have affected the human begins since the first periods. When we looked the historical inventions the football which is a game which played with the ball, can not be determined who played at the first time. İt was determined with the historical inventions, the old Turks had played the `Tepük` game which is similiar with the football game on that day. After it was begun to play as a professional in England and it was spreaded from here to the different places of the world. The football is a sport branch which is very loved and watched in our country. For it could be succesfull on it, the education which will be given in small age is very important. On this study which we had been doing, at first we took the education. We took relation of the teacher and the student father and mother and the teacher, the peculiarities which had for a good instruction is necessary a good education. Because for a good instruction is neccesary a good education. ft was made very different definition for learning. In general meaning, learning is making knowledge, changing of hobhs and happening the permanent the behoviour in persoa If we want to teach football in a small age, for this, the most suitable place is the school When the primary school was eight years, it had made possible to educate in a long time the students. While we are doing the study of football the students, we prepared the study programme to take into cansiderotion the peculiarities of progress. At the begining for the fourth class in primary school, until last class, it was given necessary knowledge for technical and tactic about football. While we are doing this study, we used of instruction study casette, national team of Germany and Ajax team in Holland. The work was directed by assuming how they begin and practice the football education.As a result, this study is for the teachers who want to give football education in primary schools. İn order to have an achievement in football branch as a country, football education should be given from the early ages as in the other countries, it's pointed that success will be achieved after such as education. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Spor | tr_TR |
dc.subject | Sports | en_US |
dc.title | İlköğretim okullarında futbol eğitimi ve öğretiminin planlanması | |
dc.title.alternative | Planning of football education and teaching in primary and secondry schools | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Football | |
dc.identifier.yokid | 104900 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 101859 | |
dc.description.pages | 111 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |