Halk oyunlarının üniversite öğrencileri üzerine psiko-sosyal etkileri
dc.contributor.advisor | Göral, Mehmet | |
dc.contributor.author | Bişgin, Şule | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T09:38:03Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T09:38:03Z | |
dc.date.submitted | 2001 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/614194 | |
dc.description.abstract | 11 ÖZET Günümüzde Türk Halk Oyunlarının yerini ve önemini kavramayan kurum ve kuruluş yok gibidir. Fakat bu kurumlar Türk Halk Oyunlarının kültürü aktarma tarihi sosyal anlamda aksettirme gibi işlevlerini gelecek nesillere aktarırken tam bir bütünlük arz edememektedirler. Şöyle ki: Kimileri halk oyunları etkinliklerini sadece eğlence ağırlıklı yönüyle ele alırken, kimileri arkadaş ve çevre edinme, seyahat etme, değişik yerleri görme gibi yönleriyle tanımaktadırlar. Halk oyunları kültürel ve sosyal bütünleştiricilik görevi görürken, gelişmiş ülkeler kalkınmada kültürün önemini fark edip, bu konuda çalışmalarım geliştirip derleyerek, sağlıklı kültür politikaları üreterek gelişmelerini hızlandırmışlardır. Ülkeler arasındaki rekabet bugün şekil değiştirmiştir. Sömürgeciliğin şekli ve muhtevası değişmiştir. Teknolojik alanda ileri seviyede olan ülkelerin, hem maddi hem de manevi alanda gelişmekte olan ülkeleri baskı altında tutmaları sömürgeciliğin devamının kanıtıdır. Bu ülkelerin teknolojiden çok ürün satmaları bunun ispatlayıcısıdır. Türkiye sosyo-kültürel değişme sürecinde bir yandan dış dünyaya entegre olmaya çalışırken, bir yönden de kendi kültürel değerlerini koruyup geliştirme gayreti içinde olmalıdır. Halk oyunlarımızm iyi analiz edilmesi derlenmesi ve arşivlenmesi son derece uzmanlık isteyen bir konudur. Halk oyunlarımızm gelecek nesillere aktarımında öğreticilerin bu konuyu daha iyi değerlendirmesi, öğrencilerin ise, bunun şuurunda olması gerekir. Toplum üzerinde bir takım etkilere sahip olan halk oyunları, üniversite gençliği üzerinde de fizyolojik, psikolojik, sosyolojik ve kültürel alanlarda etkiler bırakmaktadır. Üniversiteler, yarınlara emanet edilen ülkenin geleceğe açılan kapılarıdır. Parçadan bütüne teorisinde halk oyunları faaüyetlerinin, üniversite öğrencilerinin üzerinde etkileri dikkate değer bir araştırma konusudur. Bu nedenle yaptığımız araştırma da ` halk oyunlarının üniversite öğrencileri üzerinde psiko-sosyal etkileri ` konusunu değerlendirmeye çalıştık.Ill Araştırmamız, Antalya ilinde yapılan üniversiteler arası 2001 halk oyunları yarışmasına katılan 226 öğrenci (128 Erkek - 98 Bayan) üzerinde yapılmıştır. Araştırma verilerinin değerlendirilmesinde, SPSS for Windows 9.01 paket programı kullanılmış. Elde edilen bilgilerin frekans ve present değerleri alınarak aritmetik ortalamaları yorumlanmıştır. Çalışmamızda Halk Oyunları faaliyetlerine katılan üniversite öğrencilerinin tamamı halk oyunları kültürünün bir öğesi olarak görmektedir. Faaliyetlere katılanların % 48.2'sinin severek, % 3 8.1 'inin boş zamanlan değerlendirmesinde etkili olduğunu düşündüklerinden, % 27.4'ünün toplumda yer edinme, % 30.5'inin kültür farklılıklarını görme, % 54.4'ünün değişik kültürleri tanıma, % 27.4'ünün ise öz güvenlerini geliştirme oldukları yapılan anket değerlendirilmesinde ulaştığımız sonuçlardır. | |
dc.description.abstract | IV ABSTRACT Today there is just no institution a establishment which doesn't comprehend the importance and position at Turkish Folk Dancing but these institutions-establishments don't present an exact wholeness while they are transferring the ftinctions at Turkish Folk Dancing to the next generations. It is to say that, while someone consider the folk dancing functions with their entertaining sides, others use them for making fiends, travelling, visiting, different places. While the folk dancing functions as a cultural social unifying, developed countries speed their development up to realise the importance at culture in development,develop, collect, produce positive culture politics. Today the rivalry between the countries changed its shape. The shape-contend at colonialism changed. ît is the evidence at continuation at colonialism that the developed countries keep the developing countries under their thumb. Turkey must do its best in the timeout social-cultural change while it is working to adapt to the world-protecting-developing its own cultural values. Being careful is very important while analysing, collecting-archiving the folk dancing- while teaching it to the next generations teachers- learners must be very careful. The folk dancing, which has some affects on society, has physiological, psychological, sociological effects on university students. Universities are the doors at countries which are entrusted to the future. The role at folk dancing in universities is very important because it effects the relationship at the students so it is the subject at our researches. For this reason in our research we search psycho-social effects at folk dancing on university students. Our research has been made on 226 students who participated 2001 Folk Dancing Competition made between universities in Antalya (128 male - 98 female)SPSS for Windows 9.01 Packet Program has been used in the evaluation of the datum's. The datum knowledge's arithmetical averages are commented by taking out the frequency and present values. In our study, all of the university students who are participating the folk dancing activities accept that folk dancing is an element of the culture. In order to the results of evaluating our public survey; the students that participated the activities; 48.2 % do it enjoying, 38.1 % think that it is effective to evaluate spare times, 27.4 % do it to make a carrier in society, 30.5 % do it to understand the variations of the culture, 54.4 % do it to identify different cultures, 27.4 % do it to develop their self confidence. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Halk Bilimi (Folklor) | tr_TR |
dc.subject | Folklore | en_US |
dc.title | Halk oyunlarının üniversite öğrencileri üzerine psiko-sosyal etkileri | |
dc.title.alternative | The Psycho-social affects of folk dance on university students | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Folk dances | |
dc.subject.ytm | Psychosocial effects | |
dc.subject.ytm | University students | |
dc.identifier.yokid | 104562 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 101869 | |
dc.description.pages | 112 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |