Show simple item record

dc.contributor.advisorElmacı, Orhan
dc.contributor.authorPatir, Ramazan
dc.date.accessioned2021-05-07T09:38:00Z
dc.date.available2021-05-07T09:38:00Z
dc.date.submitted2001
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/614179
dc.description.abstractVI ÖZET Soğuk savaş sonrası dönemde Balkanlar, Kafkaslar ve Ortadoğu da yaşanan gelişmeler bölgemizi dünyanın en riskli bölgesi haline getirmiştir. Türkiye'nin sahip olduğu jeopolitik konumu, tarihi geçmişi ve komşuları ile olan ilişkileri, bağımsızlığı, bütünlüğü ve güvenliği için güçlü ve modern bir ordunun istihdamım zorunlu kılmaktadır. Güçlü ve modern bir orduyu idame ettirmek ve savaşta kazanan taraf olmanın tek yolu ` Her şeyin en iyisini ` yapmaktır. Bu da kalitenin savunma hizmetlerinde nedenli önemli olduğunu ortaya koymaktadır. Kalite kavramı bugün üzerinde çok fazla durulan bir konu olarak tüm sektörleri yakandan ilgilendirmektedir. Ancak kalitenin göreceli bir kavram olması, algılamalara göre değişmesi nedeniyle tek bir tanımı yoktur. Bunedenle kalite konunun uzmanları ve çeşitli kuruluşlar tarafından değişik şekillerde tanımlanmıştır. Kalitenin günümüze gelene kadar geçtiği evreleri; muayene, Kalite Kontrol, Kalite Güvence ve Toplam Kalite Yönetimi olarak dört başlık altında toplamamız mümkündür. Toplam Kalite Yönetimi (TKY) güçlü bir yönetim biçimidir TKY'nde insanın beklentileri her şeyin üzerinde tutulmaktadır. Savunma hizmetlerinin de kalitesini belirleyen en önemli faktör insan olduğundan, insan ve kaliteyi hedefleyen en önemli yönetim teknolojisi olan TKY savunma hizmetlerin de kendine geniş bir uygulama alam bulmuştur. Dünyada savunma hizmetlerinde TKY' ni başarıyla uygulamakta olan ülkelerin başında Amerika Birleşik Devletleri (ABD) gelmektedir. ABD ordusunda TKY çalışmaları Deniz Kuvvetlerinin Personel Araştırma ve Geliştirme Merkezi tarafından 1980 li yıllarda başlatılmıştır. Son yıllarda ABD'nin uyguladığı ekonomik politikalar sonucunda her alanda olduğu gibi savunma hizmetlerinde de kesintiye gidilmiş bu da orduda küçülmeye neden olmuştur. Bu durumu en az zararla atlatmak için orduda kaliteyi yükseltmeye çalışmışlar bunu da TKY ile başarmışlardır. Türk Silahlı Kuvvetlerinde (TSK) ise TKY çalışmaları, 1996 yılında TSK personel sisteminin modernizasyonu projesi kapsamında TKY sisteminin Askeri alanda milli bünyemiz uyarlanması adı altında başlamıştır. TSK'lerindeki TKY çalışmalarını hızlandırmak vevu yapılacak faaliyetleri yönlendirmek amacıyla Genelkurmay Başkanlığında TKY konseyi teşkil edilmiş olup, bu konseyin görevi TKY'nin en ast kademelere kadar benimsenmesini sağlamaktır. Bu gün TSK'lerinde toplam 56 birlik, kurum ve kuruluş kalite güvence belgesine sahiptir. Ayrıca TSK'lerinde tüm birlik ve kurumlarda Kalite Kontrol Çemberi oluşturularak faaliyete geçirilmiştir. Hava Kuvvetleri Komutanlığındaki insan kaynaklarının büyük bir kısmım erbaş ve erler oluşturmaktadır. Bu erler askerlik hizmetlerinin başlangıcında, kayıt-kabul ve sınıflandırma kurullarınca sınıflandırılmaya tabi tutularak, askerük hizmetleri boyunca yapacakları görevler tespit edilmektedir. Kayıt-kabul ve sınıflandırma sürecinin TKY felsefesinde yemden ele alınarak iyileştirme çalışması, TKY'nin önemli bir unsuru olan süreç iyileştirme kapsamında yapılmıştır. Bu çalışma kapsamında var olan süreç incelenerek iyileştirme yapılması gereken alanlar tespit edilmiş ve bu alanlarda iyileştirilmeye giderek hizmet kalitesinin artUnlmasma çalışılmıştır. Süreç iyileştirme çalışmasında yapılan en önemli yenilik TKY eğitimi ve mantığının iş gereklerine alınmasıdır. Böylece TSK askere gelen tüm erbaş ve erlere TKY eğitim vermek suretiyle bu alanda da kendine düşen görevi yerine getirmiş olacaktır.
dc.description.abstractvııı ABSTRACT The aim of this study is; like in every area, in also defending service; to express the importance of quality. To focus on Total Ouality Management performances that are the very updated technics in the world's and Turkey's defending services is really very usefull and necessary for TQM. Just because Total Quality Manegement helps army registration and dividing them into the classes and also arranging daily training procedures. So the quality of the services always to improve. After the cold war, social, cultural and the political realities in the middle east. Khaphkasia and Balkans have made our region, cauntry of Turkey became most risky place of the world. Jeopolitical sithrtion of the Turkey and pistorical bazkhround and releantions with neighbours; makes very strong and modern army's availability very much necessary for the freedoom, and teh safety and ability of being just ane heart of itself. To produce strong and modern army real only way. And this makes us understand that Total Quality Management is so important for tne country's defence services. Nowadays quality as prime important and most hard studied on the subject is being dealed and procacution by olmost every area of the work But quality has got no cmear definition, because it changes one to other according to view and mind changes. So the puality has been defined by the expert of the title and the diffedent agencies in different ways. The tevhnogical study steps of the quality management till now in four areas. 1 - Degining the present situation 2- Quality Control 3- Quality Safety 4- Total quality Management Total quality management (TQM) is good way of governing. In TQM; people's enterests are taken as a first important factor. Sinze human being is the first important factor in constition of the quality of national defence ; TQM has found a great field of applicaton in national defence.IX The most succesfiill country in application of TQM is known to be U.S.A. TQM was first started by US Navy Forces Qersonel Rsearch and Devalopment Center in 19780's in US Army. In revent years, as a results of changes in economical policies budget of defence services has been cut down as it is the case for other services. This therefore resulted in minimisation of the Army. On over The come over this with a minimum destruction they made an effort to increase the quality of the Army and they succeded by mans of TQM. TQM applications was first started in 1996 in Turkish Army Forces under (T.A.F.) with modernisation project in TAF personnil system. Tnere was a T.Q.M. cancel constituted in behind of Genelkurmay Bask. It was aimed to speed up the works und to direct the actevities within TAF. This also provides adaptation of TQM in all unuts of the Army. Today there are total omount of 56 units (birlik) and institions owning the Quality Guarantee Certificate. Besides, in all units of T. AF. Quality Control Mechanism his been already put into use Turkish Air Force is mostly formed by surgent and ordinary soldiers. These solders areclassified into different categories, in which they will perform theb required tasks. Most of the TQM' s modernisations ore Aplİcation-acceptance and classiifications has to be performed regarding to policy of TQM. During research of modernisation trainig, all subjects has been investigated and tried to improve quality of service. Most imhirtant modernisation is education of Total Quality Management and put into the lagic's requirement of training. Therefore all ordinary soldiers and joiner surgents would have been taken the required training by TSK.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleHava Kuvvetleri Komutanlığı er kayıt-kabul ve sınıflandırma sisteminde süreç iyileştirme yoluyla hizmet kalitesinin arttırılmasına yönelik bir model önerisi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentYönetim ve Organizasyon Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmAir Force Command
dc.subject.ytmQuality
dc.subject.ytmRecord-acceptance
dc.subject.ytmArmed forces
dc.subject.ytmService quality
dc.subject.ytmClassification
dc.subject.ytmTurkish Military Forces
dc.subject.ytmTotal quality management
dc.identifier.yokid104912
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityDUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid101893
dc.description.pages147
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess