Show simple item record

dc.contributor.advisorKüçük, Veysel
dc.contributor.authorUlusoy, Hüseyin
dc.date.accessioned2021-05-07T09:37:59Z
dc.date.available2021-05-07T09:37:59Z
dc.date.submitted2001
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/614174
dc.description.abstractÖZET Günümüzde, eğitimin genel amaçlarının ve özel amaçlarının maximal verimlilik seviyesine ulaşması doğrultusunda eğitim öğretim kademelerine ve öğretmenlere önemli görevler düşmektedir. Bu bütünlük içersinde beden eğitimi dersinin önemi göz önüne alındığında bireysel ve toplumsal spor anlayışı açısından beden eğitimi öğretmenlerine daha fazla iş düşmektedir. Bu bakımdan çalışmamızdaki amacımız; Kütahya ili bünyesinde görev yapan beden eğitimi öğretmenlerinin faaliyetlerini ve Kütahya il ve ilçelerindeki İlköğretim okullarının mahalli yarışmalara katılım paylarının değerlendirerek, bu oranın arttırılması için gerekli çözüm önerileri ortaya koymaktır. Araştırmamızda; eğitimin tanımı, amaçlan, Türk Milli Eğitimin nitelikleri, üzerinde durulmuş, eğitim uygulamalarında öğrenim ve öğretim ilkeleri ele alınmıştır. Ayrıca beden eğitimi ve spor kavramlarının tanımı, amaçları, uygulama ilkeleri, eğitim bütünlüğü içersindeki uygulamalarının yeri ve önemi,yine eğitim kademelerinde görev alan beden eğitimi öğretmenlerinin ilköğretim okullarındaki çalışma prensipleri, nicelikleri, eğitim faaliyetleri, kişisel ve çevresel sorunları, görevleri yer almıştır. Kütahya ilinde 1995-2001 yılları arasında İl Milli Eğitim Müdürlüğü Okul içi Beden Eğitimi Spor ve İzcilik Dairesi tarafından düzenlenen İlk öğretim okulları okul spor yarışmalarına, Beden Eğitim Öğretmenlerimizin katılım paylarının değerlendirilmesi yapılmış ve bu doğrultuda Beden Eğitimi Öğretmenlerimize anket uygulaması yapılmıştır. Ayrıca İl Okul Sporları organizasyonlarında görev alan ilgililer ile yüz yüze görüşmeler yapılarak bilgi toplanmıştır. Araştırmamızda elde edilen veriler, SPSS For Windows 9.0 istatistik paket programında hesaplanmış,frekans ve yüzdelik oranlan tablolar halinde sunulmuştur. Araştırma bulgularına göre İl İlköğretim okullarına İl Okul Spor yarışmalarına katılım oranları oldukça yetersiz görülmüştür. Ayrıca Beden Eğitimi öğretmenlerimizin bu yarışmalara katılımları; ders saatlerinin azlığı (%85), tesis, araç gereç imkansızlıklan(%62), okulların maddi yetersizlikleri, bakanlığın katkı paylarının kaldırılması gibi nedenlerden dolayı oldukça azaldığı tespit edilmiştir.VI Bu sonuçlar dahilinde; Kütahya ili okul spor yarışmalarına katılımın, görevli kurumlar ve özellikle beden eğitimi öğretmenlerimizce daha fazla ve yoğun ilgiler dahilinde gerçek amaçlarına ulaşılabileceğini önerilerimizde belirtilmiştir.
dc.description.abstractvıı ABSTRACT At present, significant responsibilities are entrusted on the members of the education and teaching profession in bringing the general and specific objectives of education to its maximum level of productivity. That coupled with the importance of physical education, teachers of physical education has a greater role in respect of personal and social sport conception. The main objective of this study is to assess; the working systems of physical education teachers who serve within the city limits of Kütahya; the share of attendance to local competitions by primary schools of Kütahya and its towns; and propose solutions to increase the level of attendance by these schools to such competitions. In this research, I have examined the meaning and objectives of education, the characteristics of Turkish National Education system, and the principles of education and teaching in applications of education. In addition, the meaning, objectives and application principles of physical education and its place and significance within the compounds of teaching have been explored. Moreover, the working principles, characteristics, teaching activities, personal and environmentally induced problems and responsibilities of physical education teachers who serve within the ranks of teaching have been investigated. The primary data for this research has been compiled; by assessing the degree of attendance of physical education teachers to sport competitions organized by the Department of Physical Education in Schools and Scouting of City National Education Directorate among the primary schools; by preparing questionnaires for physical education teachers; and by holding face to face negotiations with officials who had taken part of sport organizations among the primary schools. The frequency and percentage ratio in the data has, then, been assessed by using the SPSS For Windows Statistics Program. The result of the research has pointed out that the level of attendance by primary schools to intra-Primary School competitions is insufficient. Moreover, the degree of attendance by physical education teachers to these competitions has been decreased due to the insufficiency of the number of classes, facilities, tools and equipment, the lack of funding of schools and the abolishment of contributions by the Ministry of Education.vııı In accordance with the results of the research negotiations has been held with relevant officials and institutions to encourage them in an attempt to improve the level of importance attached to Primary school sport activities and increase their attendance to competitions. TX> ttlKSEK$t£Tifo IK-`!en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleKütahya ili ilköğretim okullarının beden eğitimi ve spor faaliyetlerinin değerlendirilmesi ve 1995-2001 yılları arası okul spor yarışmalarının analizi
dc.title.alternativeAssesment of physical education and sport activities in primary schools of Kütahya district and analysis of inter school competitions between 1995-2001
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmPhysical education
dc.subject.ytmSports
dc.subject.ytmCompetitions
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.identifier.yokid104772
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityDUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid101895
dc.description.pages115
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess