Trafik kazalarının önlenmesinde, trafik güvenliği eğitiminin rolü: İlköğretim okulları ve sürücü kurslarında bir uygulama
dc.contributor.advisor | Karaaslan, Ahmet | |
dc.contributor.author | Tanrikulu, Sait | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T09:37:52Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T09:37:52Z | |
dc.date.submitted | 2002 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/614145 | |
dc.description.abstract | ÖZET Yaşamakta olduğumuz bilişim çağında trafik sorunu, ülkemizde yıllardır güncelliğini koruyan bir olgu olmaya devam etmektedir. Zamanı etkin ve verimli kullanabilmek için insanlar, toplu taşıma araçları yerine çoğunlukla hızlı ve konforlu araçları tercih etmektedirler. Emniyet Genel Müdürlüğünün istatistik verilerine göre; Türkiye'de, 1991 - 2000 yılları arasında: 3.113.221 trafik kazası meydana gelmiş, 54.929 kişi ölmüş,1.059.783 kişi yaralanmıştır. Trafik kazalarında 2000 yılı itibariyle sürücü kusur oranı (şoför, yaya,yolcu ) % 96,21 'dir. İstatistik rakamlardaki yanılma payı hesaba katılsa bile, Türkiye'de trafik kazalarının başlıca nedeninin `insan unsuru` olduğu görülmektedir. Tezde, trafik kazalarının en önemli unsuru olan `insan` ve insanın trafik güvenliği yönüyle eğitiminin gerekliliği hipotezinden hareketle; Ankara il merkezindeki 2 ilk ve orta öğretim okulundaki (Yücetepe ilköğretim okulu, Bahçelievler deneme lisesi) 200 öğrenci ile yine Ankara il merkezindeki 4 sürücü kursunda, teorik eğitimi tamamlamış olup direksiyon eğitimi aşamasında olan 50 kursiyerle anket uygulaması yapılmıştır. Anket uygulaması sonucunda; İlk ve orta öğretim okullarında tamamen teorik ağırlıklı trafik eğitiminin verildiği, pratik eğitime ( minyatür trafik eğitim parklarında ) hiç yer verilmediği, trafik ve ilkyardım dersini veren öğretmenlerin konunun uzmanı kişiler olmadığı, Sürücü kurslarında ise; teorik eğitimin yeterli olduğu ancak, pratik eğitimin (direksiyon eğitimi) yeterli olmadığı sonuçlarına ulaşılmıştır. Ülkemizde trafik kazalarının önlenebilmesi ve kaza oranlarının en az seviyeye indirilebilmesi için, pratik ağırlıklı trafik güvenliği eğitiminin yanı sıra, insanlarda `trafik kültürü'nün oluşması/oluşturulması gerekir. Bu amaçla; ilk ve orta öğretim okullarında `trafik` konulu yarışmalar düzenlenebilir, medya ve iletişim araçları ile ülke çapında kampanyalar düzenlenebilir. | |
dc.description.abstract | ABSTRACT The Traffic problem is going on even in the present informatics age as a fact not to losing it's currency in our country. People prefer faster and more comfortable vehicle to mass transportation, because of using the time more dynamic and productive. According to statistic data of General Security of National Police; In Turkey, the balance of traffic accident between 1991 and 2000 is : 3.113.221 Traffic accident had been occurred, 1.059.783 person had been wounded, 54.929 person had been died. Rate of driver fault (driver, passenger, pedestrian) in Traffic accident is %96.21 as of 2000. Even we take margin of error in the statistic data into account, It is appeared that main reason of traffic accident is people. In thesis; from the point of hypothesis that main reason of traffic accident is people and necessity of training people from the view of traffic security ;it is taken a poll with 50 students of course who completed theoretical training in the 4 different driver courses in the center of Ankara and attending to practical training and 200 students who attend 2 primary and high schools (Yücetepe primary school, Bahçelievler deneme high school). At Conclusion of Poll; it is appeared that; - Usually it is given theoretical training and there is no practical training(in the miniature traffic training park),teachers who give traffic and first aid lessons are not to expert of the subject. -In the driver courses; theoretical education is sufficient but practical training is not sufficient. For preventing traffic accident and making lower accident rate; in addition to practical traffic security training, there must be/must form traffic culture to people in our country. For this purpose; competitions about 'traffic' can be arranged at the primary and secondary school and also campaigns can be arrange throughout country with the media. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Trafik | tr_TR |
dc.subject | Traffic | en_US |
dc.title | Trafik kazalarının önlenmesinde, trafik güvenliği eğitiminin rolü: İlköğretim okulları ve sürücü kurslarında bir uygulama | |
dc.title.alternative | The Role of traffic security education in prevention of traffic accidents: (An application on the primary schools and driver training centers) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Driver courses | |
dc.subject.ytm | Traffic safety | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Primary education | |
dc.subject.ytm | Traffic education | |
dc.subject.ytm | Drivers | |
dc.subject.ytm | Traffic accidents | |
dc.subject.ytm | Courses | |
dc.identifier.yokid | 118131 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 111289 | |
dc.description.pages | 185 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |